Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020

Δυτική Σιδηροδρομική Εγνατία: Προτάσεις και σχεδιασμοί για την πλέον συμφέρουσα (οικονομικά και χρονικά) λύση, για την κατασκευή της.

Από τον Γερ. Δώσσα*

Η σχεδιαζόμενη Δυτική Σιδηροδρομική Εγνατία πρέπει να μελετηθεί από Σιάτιστα -Επταχώρι- Κόνιτσα-Γιαννενα.
Η χάραξη από Καλαμπάκα -Γιάννενα είναι προβληματική με σήραγγα 12χλμ σε εδάφη ιδιαιτέρως ακατάλληλα για τέτοιο έργο. Οι γεωτεχνικές μελέτες της αρχικής χάραξης του Ε65 το αποδεικνύουν.

Επίσης αυτή η χάραξη είναι υπερβολικά μεγάλου κόστους.
Αντιθέτως η χάραξη μέσω Επταχωρίου – Κόνιτσας είναι μικρότερου κόστους και με εδάφη και ανάγλυφο πιο προσπελάσιμο.
Επίσης, από Σιάτιστα ακολουθώντας παραλληλία τον κάθετο άξονα Σιάτιστα Αλβανικά Σύνορα της Εγνατίας σιδηροδρομικής γραμμής μπορεί να εξυπηρετήσει την Καστοριά και να συνδεθεί μελλοντικά με το δίκτυο της Αλβανίας.
Η πρόταση σύνδεσης της Αλβανίας από Φλώρινα Πισοδέρι Κρυσταλλοπηγή είναι επίσης λάθος λόγω ανάγλυφου και κατά συνέπεια κόστους.
Προτεραιότητα βέβαια σε όλο το Δυτικό δίκτυο έχει η γραμμή Καλαμπάκα Γρεβενά Σιάτιστα Κοζάνη έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το δίκτυο της Θεσσαλίας και να συνδεθεί η Δυτική Μακεδονία με την Αθήνα σιδηροδρομικώς και κατ’ επέκταση μελλοντικά το Μοναστήρι της Βόρειας Μακεδονίας και την Κορυτσά της Αλβανίας.

Μελλοντικά το δίκτυο της Αλβανίας θα συνδέει Δυρράχιο Κορυτσά και με την προτεινόμενη σύνδεση θα συνδέσει το Δυρράχιο με Θεσσαλονίκη ακολουθώντας το ίχνος της Αρχαίας Εγνατίας.
Πολιτικός Μηχανικός, υπάλληλος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Έχει εμπλακεί με την Εγνατία και τον Ε65 ως επιβλέπων της μελέτης.

efkozani.gr