Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020

Η διαλειτουργικότητα και οι ενδιάμεσοι προορισμοί είναι καθοριστικοί για τη σύνδεση ΕΕ-Ασίας.

Η υλοποίηση μιας πλήρως διαλειτουργικής σύνδεσης των διαδρόμων μεταξύ της ΕΕ-Ασίας έχει προτεραιότητα. Επιπλέον, η παροχή τεχνικών γνώσεων σε χώρες που αποτελούν μέρος του New Silk Road και η βελτίωση της υποδομής τους είναι εξίσου σημαντική. Αυτή είναι η προοπτική του Miroslav Haltuf, σχετικά με τις πρωτοβουλίες που θα μπορούσαν να επιταχύνουν τις εξελίξεις στις σιδηροδρομικές συνδέσεις της Ευρασίας.
Ο Miroslav Haltuf είναι ο αντιπρόεδρος του Shift2rail SRG. Είναι ομιλητής στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Κορυφής για τη Μεταξωτή Οδό , η οποία πραγματοποιείται στο Διαδίκτυο στις 10 και 11 Νοεμβρίου. Κατά τη διάρκεια μιας εκτενής παρουσίασης, θα εισαγάγει νέους τρόπους με τους οποίους οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικές. ακρίβεια και αξιοπιστία περισσότερο από άλλους τρόπους μεταφοράς.

Το Shift2Rail και τα έργα Έρευνας και Καινοτομίας παρέχουν νέες και καινοτόμες λύσεις, στον σιδηροδρομικό τομέα, με εφαρμογή στην ΕΕ, καθώς και εκτός αυτού. Ο νέος δρόμος μεταξιού και οι ευρύτεροι αστικοί σιδηρόδρομοι συγκαταλέγονται στους στόχους που μπορούν να επωφεληθούν από τις πιθανές εξελίξεις. «Τεχνικά μπορούμε να κάνουμε τα πάντα. Είμαστε μόνο στην αρχή και πρέπει να προχωρήσουμε και να σημειώσουμε πρόοδο », δήλωσε ο Haltuf, όσον αφορά τη διαλειτουργικότητα και την ψηφιοποίηση των σιδηροδρομικών συνδέσεων ΕΕ-Ασίας.

Κίνα και περιφερειακοί προορισμοί

Η σύνδεση ΕΕ-Κίνας αποτελεί κεντρικό στοιχείο του New Silk Road. Επί του παρόντος, ένα από τα σχέδια που σκοπεύει να βελτιστοποιήσει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες του επικεντρώνεται στη μεταφορά χωρίς χαρτί. «Είμαστε στην αρχή, αλλά υπάρχουν τεχνολογίες που μπορούν να φέρουν μεταφορά χωρίς χαρτί στην αγορά, και τα συστήματα είναι έτοιμα για αυτό», ανέφερε ο Haltuf. Ωστόσο, το νομικό κενό στη διαλειτουργικότητα είναι μεταξύ των προκλήσεων που αντιμετωπίζει αυτή η επιχείρηση. Κατά συνέπεια, υπάρχει ανάγκη για διαπραγματεύσεις που θα επιτρέψουν τη χρήση ενός εγγράφου μεταφοράς από όλους τους τύπους τρόπων.

Εκτός από την Κίνα, ο Haltuf υπογράμμισε και προέτρεψε τη σημασία της προσοχής και σε άλλους προορισμούς. «Η Ευρώπη μπορεί και πρέπει να παρέχει τεχνολογικές υλοποιήσεις στις ενδιάμεσες χώρες», είπε. Χώρες όπως η Ρωσία, η Μογγολία και το Αφγανιστάν είναι ουσιώδεις και, ως εκ τούτου, πρέπει να συνδεθούν με την ΕΕ, αλλά και μεταξύ τους. Μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να εισαγάγει νέες και μεγάλες δυνατότητες για σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, ενώ θα μπορούσε επίσης να αντικαταστήσει τις αεροπορικές μεταφορές για συγκεκριμένους τύπους εμπορευμάτων. Μπορεί να ακούγεται σαν ένα φιλόδοξο όραμα, αλλά σίγουρα μπορεί να αποδειχθεί αξιόπιστο εάν επιτευχθεί η ασφάλεια των προϊόντων και η ασφάλεια κατά τη μεταφορά.

Το μέλλον των συνδέσεων ΕΕ-Ασίας

Με τα μάτια επικεντρωμένα στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας, ο Haltuf εξήγησε τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη σύνδεση περισσότερων χωρών με την Ευρώπη, σιδηροδρομικά. Για παράδειγμα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία θα μπορούσαν να αποκτήσουν σιδηροδρομικές γραμμές που θα τους συνδέουν με την ασιατική ενδοχώρα. Αντίστοιχα, αυτό θα τους επέτρεπε να αποκτήσουν πρόσβαση στην Ευρώπη και να δημιουργήσουν άμεσους διαδρόμους.

Ωστόσο, ένα τέτοιο σενάριο απαιτεί μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές και χρόνο για τη διεξαγωγή μελετών που θα διασφαλίζουν τη σκοπιμότητά του. Ταυτόχρονα, αποτελεί ένδειξη ότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να κερδίσει ακόμη περισσότερο χώρο στις διηπειρωτικές μεταφορές. Εξάλλου, «κατά τη διάρκεια του 2020 οι σιδηροδρομικές γραμμές απέδειξαν στην πράξη ότι διαθέτει επαρκείς δυνατότητες για την κάλυψη των μεταφορών της Ευρασίας, ακόμη και με υψηλότερο αριθμό τρένων από ό, τι πριν», κατέληξε ο Haltuf.

Νίκος Παπατόλιος

railfreight.com