Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2020

Ο σιδηροδρομικός τομέας στις Κάτω Χώρες ενώνει τις δυνάμεις για να φτάσει στην κινεζική αγορά.

Από την επέκταση της διαδρομής CEE προς Tilburg στις Κάτω Χώρες το 2016, οι σιδηροδρομικές μεταφορές μεταξύ Κίνας και Κάτω Χωρών αυξάνονται σταθερά και έχει γίνει μια σημαντική συμπληρωματική λύση εφοδιαστικής στις αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ των δύο χωρών.
Έχοντας επίγνωση του τεράστιου αναπτυξιακού δυναμικού των σιδηροδρομικών μεταφορών μεταξύ Κίνας και Κάτω Χωρών, οι ολλανδικές εταιρείες σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, με την υποστήριξη της ολλανδικής κυβέρνησης (Υπουργείο Διαχείρισης Υποδομών και Υδάτων), δημιούργησαν την κοινοπραξία Road2Holland, η οποία στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας και δύο -συνδέσεις μεταξύ Κίνας και Κάτω Χωρών στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και αντιμετώπιση των μελλοντικών προκλήσεων από κοινού.

Το Road2Holland ξεκίνησε στο πλαίσιο του PIB (Partners for International Business), το οποίο είναι ένα πρόγραμμα για τις ολλανδικές εταιρείες να πραγματοποιήσουν τις διεθνείς τους φιλοδοξίες σε μια εταιρική σχέση δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Οι εμπλεκόμενες ολλανδικές εταιρείες είναι: το λιμάνι του Ρότερνταμ, το λιμάνι του Άμστερνταμ, η GVT, η Nunner Logistics, η Samskip, η TMA, η Railogix, η New Silkway Logistics, η Cabooter Group of Rail Terminal, SGS και Panteia.

NL κόμβος εφοδιαστικής

Οι Κάτω Χώρες είναι ένα σημείο πρόσβασης logistics Nr.1 ​​στην Ευρώπη, εξοπλισμένο με παγκόσμιας κλάσης υποδομές και logistics σε άμεση προσέγγιση περισσότερων από 240 εκατομμυρίων καταναλωτών και βασικών βιομηχανικών κέντρων εντός 1000 χιλιομέτρων.
Λόγω του μικρού μεγέθους των Κάτω Χωρών, οι διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν μεγάλο μερίδιο των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, που είναι περίπου 85 τοις εκατό. Με βάση την αύξηση των τελευταίων ετών, ο συνολικός όγκος των διεθνών εισαγωγών στις Κάτω Χώρες αναμένεται να αυξηθεί από 42 εκατομμύρια τόνους τώρα, σε 61 εκατομμύρια τόνους έως το 2030.
Ένα σημαντικό γεγονός των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στις Κάτω Χώρες είναι ότι, σε αυτήν την ανοιχτή αγορά, οι ιδιωτικές εταιρείες διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Προκειμένου να συντονίσει την αγορά, η ολλανδική κυβέρνηση ακολουθεί ενεργά πολιτικές για τη δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού. Η δημιουργία της κοινοπραξίας Road2Holland είναι μια τυπική προσπάθεια ιδιωτικής δημόσιας εταιρικής σχέσης.


Με βάση την εξαιρετική του τοποθεσία, οι Κάτω Χώρες ξεκίνησαν μια αποκλειστική γραμμή μεταφοράς εμπορευμάτων από το κύριο λιμάνι του Ρότερνταμ προς τη Γερμανία, καθώς και συνδέσεις μικρών αποστάσεων με χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτές οι γρήγορες συνδέσεις δείχνουν τη δυνατότητα ανάπτυξης διατροπικών μεταφορών μεταξύ Κίνας και Κάτω Χωρών. Επιπλέον, η εκτεταμένη εμπειρία στον τομέα της εφοδιαστικής και η σταθερή υποδομή έδωσαν στις Κάτω Χώρες υψηλό επίπεδο διαχείρισης και καινοτομίας τερματικών, και οι Κάτω Χώρες αναβαθμίζουν επί του παρόντος τις ψηφιακές υπηρεσίες και τα τελευταία μίλια για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της εφοδιαστικής.

Η εταιρική σχέση ιδιωτικού-δημοσίου δεν είναι νέα στις Κάτω Χώρες. Η κυβέρνηση έχει εκδώσει ορισμένες φορολογικές πολιτικές για τη στήριξη των ταμειακών ροών ιδιωτικών εταιρειών. Όταν τα εμπορευματοκιβώτια έρχονται στις Κάτω Χώρες και εκφορτώνονται, για παράδειγμα, στο λιμάνι του Ρότερνταμ, ο φόρος δεν έχει ακόμη καταβληθεί. Πρέπει να πληρώνεται μόνο όταν τα εμπορεύματα πηγαίνουν στα καταστήματα. Επίσης, τα ολλανδικά τελωνεία έχουν μακρά παράδοση να συνεργάζονται με την αγορά, προκειμένου να αναζητούν αποτελεσματικές και ρεαλιστικές λύσεις.

Στόχοι του Road2Holland

Η Road2Holland υποστηρίζει τις κοινές προσπάθειες κυβερνητικών υπευθύνων λήψης αποφάσεων, αποστολέων, χειριστών, τερματικών και εισαγωγέων και από τις δύο πλευρές, για την καθιέρωση και την επέκταση ενός ουσιαστικού διαλόγου σχετικά με τις βαθύτερες συνεργασίες στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Σύμφωνα με το έργο, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ακόλουθοι στόχοι στο διάλογο:

Πρώτον, θα πρέπει να αναπτυχθούν νέες υπηρεσίες σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Κάτω Χωρών και Κίνας, προκειμένου να επιτευχθεί ένα μεγάλο πρόσθετο δυναμικό για όγκο ανατολικά και δυτικά. Τα εστιακά σημεία θα πρέπει να περιλαμβάνουν: προϊόντα αγροτροφικών προϊόντων (κρέας, λαχανικά, τυρί, φυτά σπιτιού κ.λπ.), βιομηχανίες παραγωγής, προϊόντα υψηλής ποιότητας. Και το πιο σημαντικό, ο σταθερός χρόνος διέλευσης δώδεκα ημερών μεταξύ Κίνας και Κάτω Χωρών είναι ο κοινός στόχος.
Δεύτερον, είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί το προϊόν ψυχρής αλυσίδας για φρέσκα προϊόντα και φαρμακεία. Προς υποστήριξη αυτού του στόχου, η Road2Holland προτείνει την έναρξη ενός Σινο-Ολλανδικού Κέντρου Ψυχρής Αλυσίδας. Πιο συγκεκριμένα, το προϊόν ψυχρής αλυσίδας θα πρέπει να ενοποιηθεί και ότι τα εμπορευματοκιβώτια 45 ποδιών - reefer και άλλα - μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς περιορισμούς, κάτι που αποτελεί σημείο για μελλοντική συζήτηση.
Τρίτον, καλεί την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τη χωρητικότητα και τις διαδικασίες εργασίας των υπαρχόντων και μελλοντικών συνοριακών σημείων, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ και της Λευκορωσίας και μεταξύ Κίνας και Καζακστάν, και ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών διαδρόμων, συμπεριλαμβανομένου του Βορρά Θαλάσσιος - Βαλτικός διάδρομος μεταξύ Malaszewicze και Κάτω Χωρών.
Τέταρτον, οι τελωνειακές διαδικασίες πρέπει να περιλαμβάνονται στην αμοιβαία ατζέντα μας. Το μεγάλο δυναμικό για το ηλεκτρονικό εμπόριο θα πρέπει να αποδεσμευτεί υποστηρίζοντας φορτία με λιγότερα από εμπορευματοκιβώτια (LCL). Παρόμοια προσοχή πρέπει να δοθεί στην καλύτερη ευελιξία όσον αφορά τα χαρτονομίσματα αποστολής για προϊόντα που εισάγονται στην Κίνα. Για τη σιδηροδρομική υπηρεσία είναι επιτακτική ανάγκη να πραγματοποιούνται δοκιμές στα εξαγόμενα εμπορεύματα στις Κάτω Χώρες, έτσι ώστε τα προϊόντα να μπορούν να εισέρχονται στις κινεζικές αγορές αμέσως μετά την άφιξη. Επιπλέον, η Road2Holland αναφέρει ότι πρέπει να αναπτύξει καινοτόμους τρόπους για να επιτρέψει τον χειρισμό χωρίς χαρτί στην ανταλλαγή πληροφοριών και τεκμηρίωσης.

Μελλοντικές προοπτικές

Σήμερα, λειτουργούν ήδη πολλές υπηρεσίες άμεσων σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και γρήγορες διατροπικές συνδέσεις μεταξύ Κίνας και Κάτω Χωρών. Η Road2Holland αποδίδει μεγάλη σημασία στη βαθύτερη συνεργασία για την επίτευξη υψηλότερου μοχλού σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Ο Chris Wensink, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το Road2Holland, δήλωσε στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Κορυφής του Silk Road το 2020: «Γνωρίζουμε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις καθώς και τον τρόπο αντιμετώπισής τους. Ανυπομονούμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μέσω της κυβέρνησης, μέσω κυβερνητικών και επιχειρηματικών συναντήσεων, προκειμένου να αυξήσουμε τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ των δύο χωρών μας. "

https://www.railfreight.com/beltandroad/2020/11/19/joined-force-of-the-rail-sector-in-the-netherlands-reach-out-to-chinese-market/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης