Μπαίνει στις ράγες, σιγά-σιγά, το έργο της αξιοποίησης του ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου Αίγιο-Διακοφτό, ενός έργου που σε μεγάλο βαθμό θ' αλλάξει τη φυσιογνωμία της συγκεκριμένης περιοχής.
Ο στόχος, όπως αποκάλυψε ο Αντιπεριφειάρχης Επιχειρηματικότητας Φωκίων Ζαΐμης, είναι
-η μελέτη να ετοιμαστεί αρχές του 2021,
-ν' ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου
-και τους πρώτους μήνες του 2023 να γίνουν τα επίσημα εγκαίνια!
Σε συνάντησή του με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ (διαχειρίστρια της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ) Περικλή Νικολάου, ο κ. Ζαϊμης του ανέλυσε το πλάνο του, για λογαριασμό της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, και επήλθε καταρχήν συμφωνία.
Πρόκειται για έργο ψυχαγωγικής και περιβαλλοντικής πνοής για την Αιγιάλεια, το οποίο βάζει από τώρα στον προγραμματισμό της η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας μετά από εισήγηση και προσωπική παρέμβαση του αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας, Φωκίωνα Ζαΐμη.
Το έργο αφορά την κατασκευή σύγχρονου ποδηλατόδρομου, σε συνδυασμό με τη δημιουργία χώρου αναψυχής, στο κομμάτι της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αιγίου-Διακοφτού. Το συγκεκριμένο κομμάτι (που αρχίζει από τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό του Αιγίου και επεκτείνεται κατά μήκος της παλιάς γραμμής έως το Διακοφτό), μετά από έρευνα του κ. Ζαϊμη, διαπιστώθηκε πως έχει δύο μεγάλα αβαντάζ: είναι πλέον ανενεργό και ταυτόχρονα είναι καθόλα καθαρό, που σημαίνει πως η αλλαγή χρήσης του θα γίνει καθολικά αποδεκτή και δεν θα προκαλέσει καμία αντίθετη φωνή ή ένσταση.
Ο κ. Ζαϊμης, έχοντας το προσωπικό πλεονέκτημα της εμπειρίας και τεχνογνωσίας από τέτοιες «δουλειές», αφού είχε παρακολουθήσει από πολύ κοντά όλη τη διαδρομή της δημιουργίας του ποδηλατόδρομου της Αθήνας, συνέλαβε την ιδέα για κάτι ανάλογο και στην Αιγιάλεια.
Ηδη, μάλιστα, είχε συζητήσεις με τον πρώην πια πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο, οπότε η υπόθεση μπαίνει για τα καλά στην πρώτη ευθεία:
-Η ΓΑΙΑΟΣΕ θα παραχωρήσει το συγκεκριμένο τμήμα των 14 χιλιομέτρων στην Περιφέρεια, με συγκεκριμένη «συμβολαιογραφική-νομική» πράξη.
-Όταν η Περιφέρεια γίνει κάτοχος και διαχειριστής της έκτασης, θα προχωρήσει άμεσα σε σύνταξη οριστικής μελέτης, από την οποία θα προκύψει, βάσει διαδικασίας, η δημοπράτηση του έργου ώστε να βγει ο μειοδότης. Είναι προφανές ότι το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
-Ο προγραμματισμός, αυρτή την ώρα, «λέει» ότι η ένταξη και δημοπράτηση του έργου θα γίνουν μέσα στο 2021 και η ολοκλήρωση του άεργου έως τις αρχές του 2013, το αργότερο.
Η πρόβλεψη αναφέρει την κατασκευή ποδηλατόδρομου στο κομμάτι της παλιάς γραμμής Αιγίου-Διακοφτού αλλά και τη γενικότερη ανάπλαση όλης της έκτασης, μέσω δημιουργίας ενός πολυχώρου αναψυχής.
«Η παραχώρηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής και η μετατροπή του χώρου σε έναν πολυχώρο αναψυχής, με ποδηλατόδρομο, με χώρους για περπάτημα και άθληση και με χώρους για ψυχαγωγία μικρών παιδιών, εξυπηρετεί καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής όσο και μετακινήσεις αναψυχής και άθλησης. Η αναβάθμιση του περιβάλλοντα χώρου αποτελεί κεντρική επιδίωξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας καθώς θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής και στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών», ήταν το σχόλιο του κ. Φωκίωνα Ζαϊμη.
Χ.Β.
pelop.gr