Τρίτη 21 Ιουλίου 2020

Γερμανία: Η ηλεκτροδότηση των σιδηροδρόμων σημειώνει αργή πρόοδο.


Σχεδόν 13.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών στη Γερμανία δεν έχουν ακόμη ηλεκτροδοτηθεί.

Τα τρένα μπορούν να λειτουργούν μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα στο 61% του δικτύου, όπως φαίνεται από την απάντηση της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης σε αίτημα της κοινοβουλευτικής ομάδας FDP, η οποία είναι διαθέσιμη στη γερμανική Υπηρεσία Τύπου. Οι ατμομηχανές ντίζελ συχνά εξακολουθούν να λειτουργούν στις άλλες διαδρομές.
Ο στόχος της κυβέρνησης είναι να επιτύχει επίπεδο ηλεκτροδότησης 70% έως το 2025. Ωστόσο, πρόσφατα δεν υπήρξε σημαντική πρόοδος: 60 χιλιόμετρα υφιστάμενων γραμμών ηλεκτροδοτήθηκαν πέρυσι. Το πολύ καλυμμένο ηλεκτρικό μέλλον των σιδηροδρόμων είναι ακόμη πολύ μακριά, επέκρινε ο πολιτικός σιδηροδρομικός FDP Christian Jung.
Ο σιδηρόδρομος θέλει να γίνει ουδέτερος ως προς το κλίμα έως το 2050. Το 2038, τα τρένα πρόκειται να λειτουργούν 100 τοις εκατό με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια - σήμερα είναι 60 τοις εκατό.
Ωστόσο, δεν υπάρχει εναέρια γραμμή σε πολλές διαδρομές. Ενώ οι πόλεις-κράτη επιτυγχάνουν υψηλούς ρυθμούς ηλεκτροδότησης, μερικές φορές πολύ πάνω από το 90 τοις εκατό, είναι συχνά πολύ λιγότερο από την άποψη της έκτασης. Στο Σλέσβιχ-Χολστάιν, τα τρένα μπορούν να έχουν πρόσβαση μόνο σε ένα ηλεκτροφόρο καλώδιο στο 33 τοις εκατό των διαδρομών, ενώ το 85 τοις εκατό βρίσκονται στο Σάαρλαντ, την περιοχή με την υψηλότερη ποσόστωση.
Η Γερμανία είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τόνισε ο Επίτροπος Σιδηροδρόμων της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης, Enak Ferlemann. Επιπλέον, πρέπει να ληφθεί υπόψη πόσες αμαξοστοιχίες εκτελούνται καθόλου στην αντίστοιχη διαδρομή. "Προς το παρόν, πάνω από το 90 τοις εκατό της κυκλοφορίας παρέχεται ήδη από ηλεκτρική έλξη."
Ωστόσο, ο βαθμός ηλεκτροδότησης ήταν ήδη 57 τοις εκατό το 2005, μόνο τέσσερις εκατοστιαίες μονάδες χαμηλότερος από ό, τι σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία του συλλόγου σιδηροδρόμων Allianz pro Schiene. Απαιτεί οι γραμμές να είναι εξοπλισμένες με το λεγόμενο καλώδιο επαφής πολύ πιο γρήγορα.
Ο πολιτικός FDP, Jung, επισημαίνει επίσης εναλλακτικές λύσεις: αμαξοστοιχίες με υβριδικό ηλεκτρικό ντίζελ, υβριδικό στοιχείο καυσίμου ή υβριδικά συστήματα μπαταρίας. Μπορείτε επίσης να οδηγήσετε όπου δεν υπάρχει ηλεκτροφόρο καλώδιο - με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τις συμβατικές μηχανές ντίζελ. 

weser-kurier.de

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης