Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

Οι Κινέζοι επενδύουν και σε άλλο ελληνικό λιμάνι. Αυτή τη φορά στη Θεσσαλονίκη.

Γράφει η Majorie van Leijen


Η Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την China Merchants Port Holdings και τις θυγατρικές της China Merchants Holdings (International) Πληροφορική. Τα μέρη θα συνεργαστούν όταν πρόκειται για το λειτουργικό σύστημα τερματικών εμπορευματοκιβωτίων του ελληνικού λιμένα.

Η Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης (ThPA) και η China Merchants Port Holdings (CMPort) συμφώνησαν να κάνουν ό, τι χρειάζεται, εμπορικά και λειτουργικά, προκειμένου να προωθήσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στην κινεζική αγορά ως πύλη προς την Ευρώπη. Το λιμάνι είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ελλάδα, μετά το κύριο λιμάνι του Πειραιά. Η ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας Cosco έχει πλειοψηφικό μερίδιο στην τελευταία.

Σημαντικό λιμάνι στην ενδοχώρα

Αν και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το δεύτερο μεγαλύτερο, είναι ήδη ένα σημαντικό λιμάνι πύλης προς την περιοχή των Βαλκανίων. Είναι πολύ πιο κοντά στην ενδοχώρα, και η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με την πόλη των Σκοπίων της πΓΔΜ αποτελεί μέρος ενός δικτύου που συνδέει την ευρύτερη περιοχή, συμπεριλαμβανομένων των χωρών της Βουλγαρίας, της Βόρειας Μακεδονίας, της Σερβίας και της Ρουμανίας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της CMPort Bai Jingtao, σχολίασε: «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μακρά ιστορία, εξαιρετική τοποθεσία και πλεονεκτήματα αποστολής. Δεν είναι μόνο η κύρια πύλη εισαγωγής και εξαγωγής στη βόρεια Ελλάδα, αλλά και ένας σημαντικός κόμβος καναλιών και logistics που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία. Πιστεύουμε ότι αυτή η επιτυχημένη συνεργασία δεν περιορίζεται σε ένα σύστημα πορείας στο εξωτερικό στην Ευρώπη, αλλά και στην προώθηση των δύο μερών στις λιμενικές περιοχές της Ευρώπης και της Ασίας, που μπορεί να αναγνωριστεί μια άλλη επιτυχία και πρακτική της πρωτοβουλίας της Belt and Road ». 

Επέκταση τερματικού

Η συνεργασία θα έχει ως αποτέλεσμα την επέκταση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο είχε ήδη συμπεριληφθεί στο επενδυτικό σχέδιο της λιμενικής αρχής. «Αυτό θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση κύριων υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και θα φιλοξενήσει Ultra Large Container Vessels χωρητικότητας 24.000 TEUs. Πιστεύουμε ότι η εφαρμογή του CTOS θα προσφέρει πρόσθετη αξία στις επενδύσεις μας και θα υποστηρίξει σημαντικά τη μετατροπή του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων σε διεθνή πρότυπα », δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθύνων Σύμβουλος Franco Nicola Cupolo.
Ο Θάνος Λιάγκκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος της λιμενικής αρχής πρόσθεσε: «Η υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με την CMPort σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης, διότι αυτή η συνεργασία μας υποστηρίζει πλήρως την επίτευξη της υπόσχεσης ανάπτυξης καινοτόμων στρατηγικών και βιώσιμων επιχειρήσεων, με πολλαπλά οφέλη για την  Έλληνική οικονομία και η προσφορά. "

railfreight.com