Φωτογραφία Αρχείου "Ε.Κ."
|
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. («WSJ»). Τράπεζες, όπως η Wells Fargo, Citigroup, PNC Financial Services Group PNC και CIT Group κατέχουν εκατοντάδες χιλιάδες βαγόνια που μεταφέρουν κάρβουνα, σιτάρι και άλλα προϊόντα στη Βόρεια Αμερική.
Πρόκειται για μια ασυνήθιστη επιχειρηματική δραστηριότητα για τους δανειστές, οι οποίοι συνήθως επικεντρώνονται σε πιο παραδοσιακά δάνεια και καταθέσεις. Τώρα αυτό έχει γίνει πονοκέφαλος. Οι αδύναμοι σιδηρόδρομοι και οι μεταβολές στις αγορές βασικών προϊόντων το κατέστησαν ένα σπάνιο αδύναμο σημείο στον εμπορικό δανεισμό.
Οι τράπεζες ξεφορτώθηκαν πολλές από τις εσωτερικές επιχειρηματικές τους δέσμες μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση, αλλά σε μεγάλο βαθμό κράτησαν τα τρένα τους και τα μίσθωναν για διάφορους εμπορικούς σκοπούς. Σε αντάλλαγμα έχουν μια σταθερή ροή εσόδων, αν και αυτό έχει δεχτεί ένα μεγάλο χτύπημα.
«Η βιομηχανία υποφέρει, και δεν υπάρχουν δύο πλευρές στο θέμα αυτό», ανέφερε ο Ντέιβιντ Νάχας (David Nahass), πρόεδρος της εταιρείας «Railroad Financial Corp.» που συμβουλεύει σιδηροδρόμους και εκμισθωτές. «Τα επιτόκια εκμίσθωσης είναι χαμηλά και δεν υπάρχει αχτίδα αισιοδοξίας ότι θα αρχίσουν να βελτιώνονται».
Η CIT έχει εκτιμήσει ότι οι δείκτες εκμίσθωσης έχουν πέσει 10% και 15% το 2019 από την προηγούμενη χρονιά. Και ο Ομιλος GATX, μη τραπεζικός εκμισθωτής, είπε ότι οι δείκτες σε ορισμένες σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν πέσει και 20% στο τρίτο τρίμηνο από πέρυσι.
Μεγάλοι σιδηρόδρομοι προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν πιο λίγα τρένα για εξοικονόμηση χρημάτων και κοντά στα 400.000 βαγόνια είναι στις αποθήκες, σύμφωνα με την Ενωση των Αμερικανικών Σιδηροδρόμων (Association of American Railroads ή AAR).
Η κάμψη ήταν ιδιαίτερα έντονη για ορισμένους τύπους σιδηροδρομικών οχημάτων. Οι μεταφορές άνθρακα μειώθηκαν από το 2011, σύμφωνα με την ΑΑR. Οι εταιρείες ενέργειας που ασχολούνται με την υδραυλική ρωγμάτωση έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν διαφορετικό τύπο άμμου, καθιστώντας παρωχημένες χιλιάδες αμαξοστοιχίες που μετέφεραν άμμο, δήλωσε ο Πάτρικ Μαζάντι (Patrick Mazzanti), εκτιμητής σιδηροδρόμων και πρώην τραπεζίτης. Οι νέοι κανονισμοί σημαίνουν ότι πολλά οχήματα με πετρέλαιο πρέπει να προσαρμοστούν εκ νέου, είπε.
ekirikas.com