Στο χώρο του περιπτέρου της ΓΑΙΑΟΣΕ στην ΔΕΘ δεσπόζει η χειροκίνητη δρεζίνα που έγραψε την δική της ιστορία στον σιδηρόδρομο. Ένα μικρό όχημα του σιδηροδρόμου που στα χρόνια της κυκλοφορίας του πρόσφερε σημαντικό έργο στον τομέα συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Όπως μας ανέφερε ο συνταξιούχος τεχνικός ΟΣΕ κ. Πάταρας Κωνσταντίνος, με το όχημα αυτό γίνονταν η μεταφορά υλικών για την ανακαίνιση των γραμμών αλλά και μεταφορά του τεχνικού προσωπικού. «Όταν ήταν να περάσει το τρένο σήκωναν την δρεζίνα και την έβγαζαν εκτός γραμμών και πάλι μετά την διέλευση του τρένου τοποθετούνταν πάνω στις ράγες» ανέφερε ο κ. Πάταρας.
Οι μετακινήσεις εντός και εκτός γραμμών δεν ήταν εύκολη δεδομένου ότι το βάρος της δρεζίνας έφτανε τα 600 κιλά.
Με την πάροδο του χρόνου η χειροκίνητες δρεζίνες αντικαταστάθηκαν με αυτοκινούμενες κλειστού τύπου.
Η επιλογή της δρεζίνας από την ΓΑΙΑΟΣΕ είχε φέτος ένα ειδικό συμβολισμό. Να τίμηση τα 150 χρόνια λειτουργίας του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.
Η δρεζίνα, μετά το τέλος της Έκθεσης θα επανέλθει στο χώρο του σιδηροδρομικού μουσείου στο Κορδελιό.
Χρήστος Γιαννακίδης