Το πρόγραμμα «Belt and Road Initiative» τίθεται υπό λεπτομερή εξέταση από τις κινεζικές αρχές καθώς πληθαίνουν τα άδεια containers που μετακινούνται μεταξύ Κίνας και Ευρώπης.
Οι κρατικοί κινεζικοί σιδηρόδρομοι παραδέχθηκαν δημοσίως το πρόβλημα των άδειων containers, ύστερα από δημοσίευμα της Chinese Business Journal που έκανε λόγο για συγκεκριμένο τρένο στο οποίο από τα 41 containers μόνο ένα μετέφερε προϊόντα και τα υπόλοιπα ήταν κενά.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με άρθρο της South China Morning Post, προκύπτει από το γεγονός ότι πολλές κινεζικές εξαγωγικές επιχειρήσεις μεταφέρουν ουσιαστικά άδεια containers προκειμένου να εισπράττουν τις κρατικές επιχορηγήσεις.
Η εταιρεία των κινεζικών σιδηροδρόμων ανέφερε ότι βάσει κανονισμών, μόνο 10% των containers που μεταφέρει ένα τρένο μπορεί να είναι κενό και επισημαίνει ότι η κατάσταση βαίνει προς βελτίωση. Στοιχεία της εταιρείας δείχνουν ότι ενώ το 2018, μόνο 6% των τρένων που κατευθύνονταν προς την Ευρώπη είχαν κενά containers και 29% όσων κινούνταν ανατολικά. Τα στοιχεία για το 2019 δείχνουν τα ποσοστά αυτά να βρίσκονται κοντά στο 2% και 18% αντίστοιχα.
Αναλυτής του think tank «Centre for Strategic and International Studies» με έδρα την Ουάσινγκτον θεωρεί τα στοιχεία των κρατικών σιδηροδρόμων ως υπερβολικά για να είναι αληθινά και ότι η κυριαρχία των θαλάσσιων μεταφορών δεν απειλείται από τους σιδηροδρόμους.
Το κινεζικό Υπουργείο Εμπορίου επιχορηγούσε έως και πρόσφατα ποσά που έφταναν το 50% ανά σιδηροδρομικό φορτίο για διαδρομές μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, με σταδιακή αποκλιμάκωση ώστε το 2022 να πάψουν οι κρατικές επιχορηγήσεις.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
naftikachronika.gr