Τρίτη 30 Ιουλίου 2019

Σε θέση μάχης, τον Σεπτέμβριο, 3 μνηστήρες για το Θριάσιο ΙΙ.

COSCO, DAMCO ΚΑΙ GOLDAIR CARGO


Σε συνδυασμό με το Θριάσιο Ι αναμένεται να γίνει το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της ΝΑ. Ευρώπης με εμβαδόν 1.758.240 τ.μ.
Σκληρό πόκερ με τρεις «παίκτες» αναμένεται να παιχτεί από τον προσεχή Σεπτέμβριο για την επικυριαρχία στον διαγωνισμό για το λεγόμενο Θριάσιο ΙΙ, το mega logistic center που εν καιρώ θα λειτουργήσει στην εμβληματική έκταση του ΟΣΕ στον Ασπρόπυργο.
Και τούτο διότι με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών στις 17 Σεπτεμβρίου 2019, περνά στη β’ φάση ο διαγωνισμός παραχώρησης για τον μεγάλο Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής Θρασίου Πεδίου (ΕΣΣΣΔΙ).

Ειδικότερα ο πλήρης τίτλος της προκήρυξης είναι «Σύμβαση παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών και κατασκευής έργων και προμήθειας εξοπλισμού του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου» και η παραχώρηση των 1.450 στρεμμάτων, σύμφωνα με την πρόσκληση υποβολής δεσμευτικών προσφορών, αφορά διάρκεια 30 ετών, με το ακίνητο να διαθέτει πολλαπλές σιδηροδρομικές γραμμές, ηλεκτροκίνηση, αποθήκες, κτίρια διοίκησης κ.ά.

Ενδιαφέρον σχετικά με τον διαγωνισμό έχει η εξέλιξη από τις προδικαστικές προσφυγές της πρώτης φάσης που είχαν ως αποτέλεσμα να βγει εκτός διαγωνισμού η Κ/Ξ ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed (είχε δεχθεί προσφυγή από την Pearl). Τελικά οι τρεις μνηστήρες που πέρασαν στη β’ φάση είναι η Piraeus Europe Asia Rail Logistica LTD (Pearl), η οποία συνδέεται με την Cosco, η κοινοπραξία Goldair Cargo, ανάδοχος του Θριάσιου Ι και η Damco (Κοπελούζος) με τη Foodlink.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, καθένας από τους τρεις ενδιαφερόμενους καλείται να υποβάλει τα ακόλουθα στοιχεία:

• Εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα το οποίο θα πρέπει να ανέρχεται κατ’ ελάχιστο στο ποσό των 20 εκατ. ευρώ, εκ του οποίου ποσοστό 30% θα καταβληθεί από τον παραχωρησιούχο στην ΟΣΕ Α.Ε. με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, ενώ το υπόλοιπο 70% θα καταβληθεί σε 6 μήνες.

• Ποσοστό επί των ετήσιων εσόδων που θα προσφέρεται από τον παραχωρησιούχο στην ΟΣΕ Α.Ε. και το οποίο θα πρέπει να ανέρχεται κατ’ ελάχιστον σε ποσοστό 10% και να ισχύει για όλη την περίοδο παραχώρησης.

• Μεταβλητό οικονομικό αντάλλαγμα που θα προκύπτει για κάθε συμβατικό έτος από τον παραχωρησιούχο στην ΟΣΕ Α.Ε. για όλη την περίοδο παραχώρησης, το οποίο θα υπολογίζεται βάσει του Ποσοστού επί των Ετήσιων Εσόδων (ΠΕΕ) του παραχωρησιούχου.

• Ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα το οποίο θα δεσμεύεται να καταβάλλει για κάθε συμβατικό έτος ο παραχωρησιούχος στην ΟΣΕ Α.Ε. για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Η αξία του ετήσιου εγγυημένου ανταλλάγματος θα υπολογίζεται ως ποσοστό 60% επί του εκάστοτε ετήσιου μεταβλητού οικονομικού ανταλλάγματος που θα προσδιορίσει κάθε διαγωνιζόμενος στην οικονομική προσφορά του.

• Η ΟΣΕ Α.Ε. θα συνάψει σύμβαση παραχώρησης με εταιρεία ειδικού σκοπού, στην οποία μέτοχος θα είναι ιδιώτης επενδυτής που θα αναδειχθεί στο πλαίσιο της παρούσας διαγωνιστικής διαδικασίας. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΕΣ θα είναι εννεαμελές με 2 μέλη αυτού να ορίζονται από την ΟΣΕ Α.Ε. υποχρεωτικά.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ως αναθέτουσα αρχή, για τις ανάγκες του διαγωνισμού, υποστηρίζεται από τους παρακάτω συμβούλους: α) Την εταιρία Grant Thornton Business Solutions Α.E., ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο. β) Την εταιρία NOVUS-Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε., ως τεχνικό σύμβουλο. γ) Τη δικηγορική εταιρία Τροβά-Οικονόμου-Κάρμου και Συνεργάτες Εταιρία Δικηγόρων, ως νομικό σύμβουλο. δ) Την εταιρία Matrix Insurance & Reinsurance Brokers S.A., ως ασφαλιστικό σύμβουλο που υποστηρίζει και την ΟΣΕ Α.Ε.

Υπενθυμίζεται ότι φορέας υλοποίησης του διαγωνισμού είναι η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με σύμβαση παραχώρησης. Οπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης, ο διαγωνισμός πρέπει να προχωρήσει άμεσα λόγω του κινδύνου απαίτησης επιστροφής κονδυλίων από την Ε.Ε. εξαιτίας των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών με τη σχετική προθεσμία να έχει ήδη παρέλθει (31.3.2019) και στην οποία ήταν απαιτητά να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα (ολοκληρώθηκαν), να έχει υπογραφεί το Θριάσιο Ι (ΘΕΚ, υπεγράφη, αλλά εκκρεμεί η απόφαση από την DG Comp), αλλά και να έχει υπογραφεί και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ.

Υπογραμμίζεται ότι ο mega Εμπορευματικός Σταθμός Θριάσιο II είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μετά από εκείνον του Διεθνούς Αερολιμένα Αθήνας και η μάχη που προβλέπεται να δοθεί για την απόκτησή του αναμένεται ότι θα συνεχιστεί από τους υπόλοιπους διεκδικητές.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο ξεκίνησε μόλις τον περασμένο Μάρτιο, λίγες ημέρες πριν εκπνεύσει η ημερομηνία που είχε δοθεί από την Κομισιόν (31.3.19) και αφορούσε στην ολοκλήρωση και συμβασιοποίηση του διαγωνισμού αυτού.
Ενδεικτικό της σπουδαιότητας του διαγωνισμού είναι το γεγονός ότι το ακίνητο στο Θριάσιο II σε συνδυασμό με το Θριάσιο Ι αναμένεται να γίνει το μεγαλύτερο Logistics Center της ΝΑ. Ευρώπης με εμβαδόν 1.758.240 τ.μ. μετατρέποντας όλη την περιοχή σε ένα τεράστιο εμπορευματικό hub.

Το Master Plan του ΕΣΣΣΔΙ σε… 9 κομμάτια

Το σύνολο του έργου, σύμφωνα με το Master Plan του ΕΣΣΣΔΙ, θα αποτελείται από τις ακόλουθες λειτουργικές ενότητες/περιοχές λειτουργίας:

1. Σιδηροδρομικό σύστημα.
2. Χώρος Μεταφόρτωσης Συνδυασμένων Μεταφορών (ΧΜΣΜ).
3. Χώρος Εξυπηρέτησης Ε/Κ (ΧΕΕΚ).
4. Χώρος Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών (ΧΜΦΒ).
5. Χώρος Μεταφόρτωσης Γενικού Φορτιού (ΧΜΓΦ).
6. Χώρος Μεταφόρτωσης Οχημάτων (ΧΜΟ).
7. Οδικό σύστημα.
8. Κέντρο Διοίκησης και Ελέγχου (ΚΔΕ).
9. Χώρος Μεταφόρτωσης Υγρών Φορτίων (ΧΜΥΦ).

Το σιδηροδρομικό σύστημα αποτελεί την κύρια εγκατάσταση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και σταθμού διαλογής. Παρέχει σύνδεση μεταξύ των χώρων μεταφόρτωσης εντός του ΕΣΣΣΔΙ, όπως επίσης και σύνδεση με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο εκτός του ΕΣΣΣΔΙ.

Επίσης, το σύστημα των σιδηροδρομικών γραμμών αποτελείται από επιμέρους εγκαταστάσεις, οι οποίες εξυπηρετούν τις διάφορες λειτουργικές δραστηριότητες που θα προσφέρει ο σταθμός σε επίπεδο συρμών και βαγονιών.

Τέλος ο Χώρος Μεταφόρτωσης Συνδυασμένων Μεταφορών εξυπηρετεί τη σιδηροδρομική-οδική και σιδηροδρομική-σιδηροδρομική μεταφόρτωση μοναδοποιημένου φορτίου συνδυασμένων μεταφορών (εμπορευματοκιβωτίων, ημιρυμουλκούμενων), μέσω συστήματος γερανογεφυρών.

Από την έντυπη έκδοση 

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

eleftherostypos.gr