Στο ιστορικό της δημιουργίας του νέου μουσείου σιδηροδρόμων
και στους ανθρώπους που εργάστηκαν για την πραγματοποίηση αυτού του σημαντικού έργου,
αναφέρθηκε κατά την χθεσινή εκδήλωση των εγκαινίων ο πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιώργος
Κακουλάκης.
Ο κ. Κακουλάκης αναφέρθηκε επίσης και στις νέες προοπτικές που ανοίγονται για τον σιδηρόδρομο στην χώρα μας.
Παραθέτουμε την ομιλία του πρόεδρου του ΟΣΕ κ. Γιώργου
Κακουλάκη
"Σας καλωσορίζουμε στο νέο εθνικό σιδηροδρομικό μουσείο.
‘Ένα εγχείρημα που ξεκίνησε πριν πέντε (5) περίπου μήνες και ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ.
Το παρατημένο από το 2005 παλιό μηχανοστάσιο του Ο.Σ.Ε., μέρος της νεότερης βιομηχανικής ιστορίας της χώρας. Το μηχανοστάσιο που χτύπαγε η καρδιά του σιδηρόδρομου από τα τέλη του 19ου αιώνα και για 120 χρόνια περίπου, ξαναβρίσκει μετά από πολλά χρόνια τη θέση που του αξίζει στην ιστορία του ελληνικού σιδηρόδρομου, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα να αναδείξουμε την ιστορικότητα του χώρου αλλά και το μουσειακό τροχαίο υλικό που ασφυκτιούσε και υποβαθμιζόταν στο κτίριο της Λιοσίων.
Το σημερινό επιτυχές εγχείρημα απέδειξε και μία άλλη σημαντική παράμετρο. Πόσο ενωμένη είναι η σιδηροδρομική οικογένεια και πόσο μεγάλη αγάπη και μεράκι έχουν για τον σιδηρόδρομο οι απανταχού σιδηροδρομικοί, οι υπάλληλοι του Οργανισμού, των υπόλοιπων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, οι συνταξιούχοι μας, που αφιλοκερδώς, εκτός του ωραρίου εργασίας τους, σε βάρος των άλλων υποχρεώσεων τους, βοήθησαν να επιτευχθεί το σημερινό αποτέλεσμα.
Αναλάβαμε έναν χώρο παρατημένο, σχεδόν κατεστραμμένο και καταφέραμε σε μικρό χρονικό διάστημα με πολύ δουλειά και μικρούς οικονομικούς πόρους, να αποκαταστήσουμε και να αναδείξουμε τη χαμένη γοητεία και την ιστορικότητα της χώρου και της περιοχής.
Θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω τον καθηγητή Νίκο Μπελαβίλα και την ομάδα του που πρωτοστάτησαν και μας καθοδήγησαν στο εγχείρημα αυτό και που δίχως τη δική του προτροπή να μεταφέρουμε το μουσείο σε αυτόν εδώ το χώρο, ίσως να μην τον είχαμε επιλέξει.
Τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΕΣΤΥ, τον Γιώργο Αναγνωστόπουλο και τους εργαζόμενους τεχνίτες στην ΕΕΣΣΤΥ που δίχως τη δική τους αμέριστη βοήθεια δεν θα πετυχαίναμε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα
Και βεβαια, τους εργαζόμενους μας στον ΟΣΕ που υπερέβαλλαν εαυτούς και έφεραν εις πέρας το εγχείρημα και απέδειξαν μία ακόμη φορά, την υψηλή τους κατάρτιση και την ευσυνειδησία τους.
Η σημερινή εκδήλωση δεν είναι κατάλληλη για μακρόσυρτες ομιλίες . Είναι όμως κατάλληλος ο τόπος και χρόνος να υπενθυμίσω πολύ σύντομα, κάποια πράγματα και σε χρόνο μάλιστα, που συμπίπτει με τα 150 χρόνια ελληνικού σιδηρόδρομου.
Είναι η κατάλληλη στιγμή να αναλογιστούμε όλοι μας που βρισκόταν ο ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος μερικά χρόνια πριν και που βρίσκεται σήμερα. Που είχε καταντήσει ο ΟΣΕ την πενταετία 2010-2015 και που βρίσκεται σήμερα. Σε τι κατάσταση ήταν το δίκτυο μέχρι το 2015 και σε ποια σήμερα. Ποια ήταν η οργανική δύναμη του ΟΣΕ μέχρι το 2015 και ποια σήμερα, ποιο ήταν το ηθικό των εργαζόμενων στον Οργανισμό τα προηγούμενα χρόνια και ποιο σήμερα.
Όσο και αν προσπάθησαν διάφοροι θεσμικοί και εξωθεσμικοί παράγοντες να προκαλέσουν προβλήματα και να αμαυρώσουν την πρόοδο του Οργανισμού, να εκβιάσουν και να συναλλαχθούν, όπως άλλωστε είχαν (καλο)μάθει ομοτράπεζοι για δεκαετίες με διοικήσεις και κυβερνήσεις, δεν τα κατάφεραν.
Ηλεκτροκίνηση σε όλο το βασικό δίκτυο
Το θριάσιο Σιδηροδρομικό Εμπορευματικό Κέντρο που θα δώσει έσοδα και πρωταγωνιστικό ρόλο στον ΟΣΕ
Οι συνδέσεις με λιμάνια και Βιομηχανικές ζώνες
Η επιστροφή των κρίσιμων ειδικοτήτων που είχαν διώξει κακήν κακώς, αφήνοντας κουφάρι τον ΟΣΕ, για να τον πουλήσουν με ευκολία.
Ο νέος Κακονισμός Κίνησης
Ο νέος σύγχρονος Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας, έγιναν πραγματικότητα για να τους θυμίζουν αλλά και να θυμόμαστε όλοι, πόσο έβλαψαν τον σιδηρόδρομο τα προηγούμενα χρόνια.
Ο Πήχυς ανέβηκε πολύ ψηλά και θα συνεχίσουμε να τον ανεβάζουμε.
Με αυτά τα λίγα λόγια από πλευράς μου, σας υποδεχόμαστε στο νέο χώρο του Μουσείου και επισημαίνουμε ότι η σημερινή του μορφή αποτελεί την πρώτη φάση υλοποίησης, που θα συνοδευτεί με περαιτέρω ανακατασκευή-ανακαίνιση του χώρου, προκειμένου αφενός μεν να φιλοξενηθούν ακόμα περισσότερα σιδηροδρομικά εκθέματα, αφετέρου δε να αποτελέσει μια ζωντανή κυψέλη πολιτιστικών δραστηριοτήτων με άξονα πάντα την σιδηροδρομική ιστορία και την γνωριμία με την ελληνική σιδηροδρομική παράδοση.