Οι εφευρέσεις πολλές φορές ξεκινούν και επιδιώκονται για λόγους που οι μεταγενέστεροι δεν μπορούμε να καταλάβουμε. Κι αυτό γιατί ο κόσμος αλλάζει και μαζί του αλλάζουν και οι ανάγκες του. Το ίδιο και η νοοτροπία του.
Μια εφεύρεση λοιπόν που εμείς την έχουμε συνδυάσει άμεσα και μόνο με την διασκέδαση, έγινε πράξη για έναν πολύ διαφορετικό λόγο.
Μια εφεύρεση λοιπόν που εμείς την έχουμε συνδυάσει άμεσα και μόνο με την διασκέδαση, έγινε πράξη για έναν πολύ διαφορετικό λόγο.
Στα τέλη του 19ου αιώνα ο LaMarcus Adna Thompson, ανησυχούσε για την ηθική παρακμή του κόσμου γύρω του. Το εργοστάσιο του, που έφτιαχνε κάλτσες βρισκόταν στην πολιτεία της Ιντιάνα, στις κεντρικές ΗΠΑ. Ο Thompson έβλεπε πως η χώρα γέμιζε συνεχώς από ανθρώπους που επιζητούσαν την ηδονή και παρασύρονταν από ανήθικες απολαύσεις.
Τα κύρια μέρη που συνέβαινε κάτι τέτοιο και που συνεχώς γέμιζαν με κόσμο, ήταν τα σαλούν και οι οίκοι ανοχής. Ο Thompson ήταν δυσαρεστημένος και φοβόταν πως η κατάσταση θα ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Και βάλθηκε να σκεφτεί τι θα μπορούσε να κάνει ο ίδιος για να το σταματήσει.
Την ίδια περίοδο στην πολιτεία της Πενσυλβάνια, μια σιδηροδρομική γραμμή που χρησιμοποιούνταν για να μεταφέρεται άνθρακας από τα μεταλλεία, μετατράπηκε σε τουριστικό αξιοθέατο. Το τρένο έκανε μια διαδρομή εννέα μιλίων προς τις αποβάθρες φόρτωσης και προς το τέλος, υπήρχε μια «κατηφόρα» 200 περίπου μέτρων, κατά την οποία το τρένο ανέπτυσσε ταχύτητα που έφτανε τα 105 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτό ακριβώς τράβηξε το ενδιαφέρον των τουριστών.
@ themeparkinsider.com
Ο Thompson εμπνεύστηκε από το συγκεκριμένο τρένο, πούλησε το εργοστάσιο και αφιερώθηκε σε μια εφεύρεση που θα έσωζε τις ΗΠΑ από την αμαρτία. Το 1881, ένας νέος «σιδηρόδρομος» μήκους 200 μέτρων και ύψους 15 μέτρων, έκανε την εμφάνισή του. Και τρία χρόνια αργότερα το ντεμπούτο του. Το roller coaster, το τρενάκι του Λουνα Παρκ που κάνει μια εσκεμμένα απότομη διαδρομή, προοριζόταν για να βοηθήσει τους ανθρώπους να φύγουν από τα σαλούν και τους οίκους ανοχής και να διασκεδάσουν πιο αγνά.
Ο Thompson ονομάστηκε «πατέρας της βαρύτητας». Κάθε βόλτα κόστιζε πέντε σεντς και η ταχύτητά της έφτανε τα 10 χιλιόμετρα την ώρα. Μέσα σε τρείς εβδομάδες, ο εφευρέτης κέρδισε 600 δολάρια την ημέρα, ένα τεράστιο ποσό για την εποχή. Το roller coaster άλλαξε πολύ τα επόμενα χρόνια, ενώ ο Thompson κατασκεύασε κι άλλους τέτοιους «σιδηρόδρομους», κερδίζοντας εκατομμύρια. Και αν και κατάφερε για λίγο να αποσπάσει κάποιους από την αμαρτία, η εφεύρεσή του δεν κατάφερε να κάνει τόση μεγάλη διαφορά στα ήθη και τις συνήθειες των ανθρώπων.
@ wikipedia.org
ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
e-daily.gr