Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018

Εκτός εμπορευματικών κέντρων μένει η Νότια Πελοπόννησος .


Ταφόπλακα στο όνειρο να γίνουν η Μεσσηνία και η Περιφέρεια Πελοποννήσου η νότια πύλη της Ελλάδας και της Ευρώπης, βάζει το κυβερνητικό σχέδιο για τα εμπορευματικά κέντρα.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τον σχεδιασμό που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια ομιλίας στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics, εμπορευματικά κέντρα προβλέπεται να δημιουργηθούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα. Οπως αποδεικνύεται, η Περιφέρεια Πελοποννήσου μένει για μια ακόμα φορά εκτός σχεδίων, αν και σε πολλά συνέδρια έχουν ακουστεί προτάσεις για συνδυασμένες μεταφορές και αξιοποίηση τόσο των οδικών αξόνων όσο και της σιδηροδρομικής γραμμής. Ουσιαστικά εκτός των κυβερνητικών σχεδίων μένουν όλα τα λιμάνια της Περιφέρειας Πελοποννήσου και το σιδηροδρομικό δίκτυο Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα.

Ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στο συνέδριο εξήγησε ότι «μεγάλο μέρος των διακινούμενων φορτίων του άξονα Ανατολής - Δύσης σήμερα περνάνε μέσω του Πειραιά. Λιμάνι το οποίο τα τελευταία έτη έχει καταφέρει να καταταχθεί σε ένα μεταξύ των 10 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμένων», ενώ στη συνέχεια πρόσθεσε: «Φυσικά και τα υπόλοιπα λιμάνια μπορούν να μετατραπούν σε ισχυρούς περιφερειακούς κόμβους της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Θεσσαλονίκη, η Ηγουμενίτσα και η Πάτρα αποτελούν κεντρικούς λιμένες για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών και βασικά σημεία σύνδεσης με τον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Orient / East Med. Η Αλεξανδρούπολη και ο Βόλος έχουν στρατηγική θέση και ρόλο».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ euro2day.gr ο κ. Σπίρτζης επεσήμανε ότι: «Ο Πειραιάς και τα υπόλοιπα λιμάνια δεν αποτελούν μόνο κόμβους ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου αλλά αφετηρίες για τις συνδυασμένες μεταφορές προς την ευρωπαϊκή ενδοχώρα και ευκαιρίες για την αξιοποίηση εργαλείων όπως τα blocktrains, συμβάλλοντας στην ανάκαμψη και ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας».

Τα blocktrains «αποτελούν συρμούς, των οποίων η σύνθεση αμαξοστοιχίας γίνεται στο σταθμό αναχώρησης και φτάνουν στον τερματικό σταθμό χωρίς ενδιάμεση αλλαγή και έχουν αναγνωριστεί από την παγκόσμια αγορά ότι μπορούν να προσφέρουν μεταξύ άλλων:

* μειωμένο χρόνο μεταφοράς για μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων,

* μειωμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση και ατυχήματα,

* μειωμένη ρύπανση,

* εργαλείο απλούστευσης των διαδικασιών και διατυπώσεων μεταφοράς,

* χαμηλό κόστος για τον φορτωτή και κατ' επέκταση για τον τελικό καταναλωτή,

* μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, καθώς ένα πλήρες τρένο μπορεί να υποκαταστήσει μέχρι 50-70 φορτηγά,

* ταχύτερη και πιο αξιόπιστη υπηρεσία μεταφοράς».

ΤΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ

Για τα έργα στον τομέα του σιδηροδρόμου ο υπουργός Υποδομών ανέφερε πως «συνεχίζουμε αδιάκοπα τις προσπάθειές μας για επίτευξη συνεργασιών με κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς και με τρίτες χώρες, ώστε η χώρα μας να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αναπτύσσοντας τόσο τις απαραίτητες υποδομές σύνδεσης όσο και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Σύντομα αναφέρω τα ακόλουθα:

· Ξεκίνησε μέσω του INTERREG η μελέτη βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Φλώρινας-Καστοριάς με την Αλβανία μέσω Κρυσταλλοπηγής.

· Σε επίπεδο της μακροπεριφέρειας Αδριατικής-Ιονίου από τη διαδικασία του labeling συγκαταλέγεται και η υλοποίηση του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα - Σαγιάδα – Μαυρομάτι.

· Ξεκινήσαμε πρόσφατα τις συζητήσεις με Ουγγαρία, Σερβία και ΠΓΔΜ για έναν σιδηροδρομικό εμπορευματικό άξονα».

Γράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online