Δευτέρα 6 Αυγούστου 2018

Ξεκινά η μελέτη αναβάθμισης της διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής ΣΚΑ-Οινόη.


Ξεκινά η μελέτη για την ανακαίνιση και αναβάθμιση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ-Οινόης, τμήμα του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκης με ποσό 1,68εκατ.ευρώ.
Το ανάδοχο μελετητικό σχήμα αποτελείται από τους ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΓΡΑΜΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ – ΠΑΝΟΥΣΑΚΗΣ, Σ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ – Κ. ΦΑΡΡΟΣ ΔΟΜΗ Α.Ε., ΤΡΙΕΔΡΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Α.Ε. ΠΡΙΣΜΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΤΕ, ΕΔΑΦΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΤΕ. Να θυμίσουμε ότι πριν από 4 περίπου μήνες η μελέτη είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Η μελέτη αναμένεται να διαρκέσει περίπου 12 μήνες διάστημα στο οποίο θα ωριμάσει και το έργο προκειμένου να δημοπρατηθεί προς τα τέλη του 2019. Στο συγκεκριμένο έργο εντοπίζεται πρόβλημα στην υποδομή των γραμμών σε μήκος 52χλμ (από το Μενίδι μέχρι και την Οινόη) και δημιουργεί ανασχέσεις στην ταχύτητα των διερχόμενων επιβατικών και εμπορευματικών τρένων, άρα και συνολικότερα καθυστερήσεις. Να σημειωθεί ότι για την εκτέλεση του έργου δεν απαιτείται η διακοπή της γραμμής. Φορεάς Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. 

Θα γίνουν Τοπογραφικές, Συγκοινωνιακές, Υδραυλικές, Τεχνικές, Αρχιτεκτονικές, ηλεκτρομηχανολογικές, γεωλογικές-γεωφυσικές, γεωτεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες και η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 95εκατ.ευρώ και είναι ένα από τα μεγαλύτερα νέα σιδηροδρομικά έργα αυτής της προγραμματικής περιόδου. Αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Θα γίνει αναβάθμιση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης υποδομής, ώστε να βελτιωθεί/αποκατασταθεί η φέρουσα ικανότητα της, να εξασφαλιστεί ικανό εύρος για την κατασκευή της νέας επιδομής και να αναβαθμιστεί το περιτύπωμα της σιδηροδρομικής γραμμής σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και πρότυπα, ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της Διαλειτουργικότητας.

Επίσης προβλέπεται: δημιουργία νέων γραμμών υπέρβασης - ειδικά για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες - με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου, σύμφωνα με τις ισχύουσες Τ.Π.Δ. Θα γίνει ανακατασκευή της σήραγγας στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου, ώστε να εξασφαλισθεί το αναγκαίο περιτύπωμα για την κυκλοφορία εμπορευματικών συρμών διευρυμένου εύρους.

Θα γίνει ανακαίνιση του κομβικού Σ.Σ. Οινόης με αναδιάταξη, ανάπτυξη και εφαρμογή νέας βελτιωμένης γραμμολογίας ενώ θα προστεθεί μία νέα Σιδηροδρομική Στάση στο δίκτυο στην περιοχή Κρυονερίου και μεταφορά της στάσης Οινοφύτων.

Θα κατασκευαστεί Άνω Οδική Διάβαση πλησίον του Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου, νέο εμπορικό κρηπίδωμα εντός του Σ.Σ. Αγ. Στεφάνου. Θα αντικατασταθεί η υφιστάμενη επιδομής στο τμήμα, με στόχο τη βελτίωση της επιχειρησιακής κατάστασης της γραμμής.

Επιπλέον των ανωτέρω και εκτός τμήματος Σ.Σ. ΣΚΑ – Σ.Σ. Οινόη, προβλέπεται η μελέτη κατασκευής νέας πεζοδιάβασης και Κάτω Οδικής Διάβασης οχημάτων στον υφιστάμενο Σ.Σ. Αλιάρτου (βρίσκεται περί τα 48χλμ.
μετά τον Σ.Σ. Οινόης) για τη βελτίωση της ασφάλειας κυκλοφορίας.

Μέσα στο αντικείμενο της μελέτης συμπεριλαμβάνεται επίσης η παροχη υπηρεσιών Συμβούλου για τη σύνταξη του γνωστού πλέον Φακέλου Μεγάλου Έργου και αφορά: Μελέτη Σκοπιμότητας, Ανάλυση Κόστους-Οφέλους, Περιβαλλοντική Μελέτη, Τεχνική Έκθεση, Έκθεση τεκμηρίωσης σιδηροδρομικής γραμμής.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com