Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ προκήρυξε ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την εγκατάσταση ειδικών ηλεκτρονικών συστημάτων στις γέφυρες του νέου σιδηροδρομικού τμήματος, προϋπολογισμού 4.650.000 ευρώ.
Την τεχνολογία επιστρατεύει η ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση που βρίσκονται οι γέφυρες του σιδηροδρομικού δικτύου. Η ολοκλήρωση του σχεδιασμού για τον έλεγχο και παρακολούθησης των γεφυρών στο νέο σιδηροδρομικό τμήμα Τιθορέα - Δομοκό συνέπεσε, μάλιστα, με την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα, που κόστισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους.
Πριν από λίγες ημέρες, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ προκήρυξε ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την εγκατάσταση ειδικών ηλεκτρονικών συστημάτων στις γέφυρες του νέου σιδηροδρομικού τμήματος, προϋπολογισμού 4.650.000 ευρώ.
Με τα ηλεκτρονικά συστήματα θα παρακολουθείται, σε πραγματικό χρόνο, η κατάσταση 14 γεφυρών που βρίσκονται στο συγκεκριμένο τμήμα και θα ενημερώνονται άμεσα οι αρμόδιοι για κάθε αλλαγή. Στη χώρα μας, οι ανησυχίες των ειδικών για την κατάσταση των γεφυρών επικεντρώνονται, πάντως, στο περιφερειακό οδικό δίκτυο. Στο εθνικό δίκτυο, όπου για χρόνια δεν είχε γίνει, επίσης, καμία συντήρηση, η κατάσταση άλλαξε με την παραχώρηση της διαχείρισης σε ιδιώτες, όπως υποστηρίζουν οι διοικήσεις των τελευταίων.
Αντικείμενο της σύμβασης που θα υπογραφεί μέσω του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ είναι «η προμήθεια μετά της εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία των Συστημάτων Ενόργανης Παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο (Real Time Structural Monitoring System ή RTSMS) δεκατεσσάρων (14) μεγάλων Τεχνικών Έργων - Σιδηροδρομικών Γεφυρών, που κατασκευάστηκαν στη Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Ν.Σ.Γ.Υ.Τ.) Τιθορέα - Δομοκός, καθώς και η εύρυθμη λειτουργία του συστήματος για την παροχή, μεταφορά και επεξεργασία των δεδομένων, η εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του συνόλου των εγκατεστημένων συστημάτων μετά την εγκατάστασή τους και κατά τη διάρκεια της τριετούς "καλής λειτουργίας του συνόλου των συστημάτων" της Σύμβασης».
Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ έρχεται σε μια περίοδο που πυκνώνουν οι φωνές για την ανάγκη παρακολούθησης και συντήρησης των γεφυρών στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, έπειτα από το τραγικό δυστύχημα στη Γένοβα.
Προ ημερών, καταγγελία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνδικάτων Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς (ΠΟΣΕΜ) για τη γέφυρα που συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι) προκάλεσε την παρέμβαση του εισαγγελέα. Σύμφωνα με την καταγγελία, «όλη η επιφάνειά της, σε όλα τα σημεία σύνδεσης, είναι κατεστραμμένη, υπάρχουν λακκούβες και πολλές ατέλειες, δημιουργώντας τεράστιο πρόβλημα στα φορτηγά που κινούνται στα σημεία αυτά». Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Λάμπρος Τσόγκας έχει ζητήσει τη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης από την Τροχαία και το Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης.
Φώτης Κόλλιας
euro2day.gr