Δευτέρα 27 Αυγούστου 2018

Το «ασημένιο βέλος» ήρθε για να… ξαναφύγει.

Το τρένο χωρητικότητας 480 θέσεων


Το συγκεκριμένο τρένο, το έφεραν οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι στη Θεσσαλονίκη για τις ανάγκες της φετινής Διεθνούς Έκθεσης (για να το γνωρίσει ο κόσμος και για τις …απαραίτητες φωτογραφίες των επισήμων!), ωστόσο δεν θα παραμείνει στην Ελλάδα, καθώς τα έργα ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2019.

Το «ασημένιο βέλος» της ιταλικής πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, ήρθε για να …ξαναφύγει!

Η ιταλική εταιρεία Ferrovie dello Stato (FS), στην οποία ανήκει εδώ και καιρό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έφερε το περασμένο Σάββατο στη Θεσσαλονίκη ένα υπερσύγχρονο τρένο!

Το «ασημένιο βέλος», όπως αποκαλείται το συγκεκριμένο τρένο, χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων, έχει κατασκευαστεί από την Alstom Ferroviaria (πρώην FIAT Ferroviaria), ανήκει στην οικογένεια «Pendolino» και μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα, διανύοντας την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και 20 λεπτά.

Ωστόσο, βασική προϋπόθεση γι΄ αυτό, είναι να ολοκληρωθούν τα έργα υποδομής στο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

Το συγκεκριμένο τρένο, το έφεραν οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι στη Θεσσαλονίκη για τις ανάγκες της φετινής Διεθνούς Έκθεσης (για να το γνωρίσει ο κόσμος και για τις …απαραίτητες φωτογραφίες των επισήμων!), ωστόσο δεν θα παραμείνει στην Ελλάδα, καθώς τα έργα ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2019.

Tο «Frecciargento ETR 485», όπως είναι η πλήρης επωνυμία του τρένου, μεταφέρθηκε τις προηγούμενες ημέρες από τη Ρώμη στο Σερβινιάνο. Έπειτα από ταξίδι τριών ημερών, έφτασε τα ξημερώματα του Σαββάτου 25 Αυγούστου, στο σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, ταξιδεύοντας μέσω Σκοπίων.

Το τρένο, που πρόκειται να ανταγωνιστεί τα αεροπλάνα στο δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης, όπως υποστηρίζουν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πέρασε τα μεσάνυχτα του Σαββάτου από την Ειδομένη. Εκεί, το υποδέχθηκαν ο τοπικός σταθμάρχης και οι υπάλληλοι κι αφού τακτοποιήθηκαν τα τυπικά, μιας και πρώτη φορά εισερχόταν σε ελληνικό έδαφος, ξεκίνησε για την Θεσσαλονίκη.

Από τη Θεσσαλονίκη, θα κινηθεί ξανά στις 8 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο των εγκαινίων της ΔΕΘ και της επίσημης παρουσίασής του από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ελληνικό κοινό και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Στόχος των Ιταλών είναι να κάνει κάποια δοκιμαστικά δρομολόγια στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Κατερίνη και αργότερα να μπει στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Μετά τη Διεθνή Έκθεση, το τρένο, θα επιστρέψει στην Ιταλία.

Με την οριστική έλευσή του στην Ελλάδα και την ένταξή του στο στόλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη εκτός από γρήγορο θα είναι και άνετο. Το Frecciargento (ασημένιο βέλος) έχει όλες τις σύγχρονες ανέσεις για τους επιβάτες, όπως κλιματισμό, τραπεζάκι σε κάθε κάθισμα, οθόνες LCD για την παρακολούθηση μηνυμάτων και ψυχαγωγικού προγράμματος, μπαρ κ.α.

Σύμφωνα με πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το «ασημένιο βέλος» αναμένεται να εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα, μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφαλείας ETCS (European Train Control System), κάτι που αναμένεται να συμβεί το 2019.

Πάντως, σύμφωνα με την ιταλική διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έπειτα από το «ασημένιο βέλος», στόχος είναι θα έρθει στην Ελλάδα και το «κόκκινο βέλος» (Frecciarossa), το οποίο είναι ακόμα ταχύτερο, καθώς μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χιλιομέτρων την ώρα, καλύπτοντας τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μόλις 2,5 ώρες!

Ντελέζος Κώστας
tanea.gr