Δευτέρα, 27 Αυγούστου 2018

Ο σιδηρόδρομος θα έχει την τιμητική του στην 83η ΔΕΘ: Συρμό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ηλεκτράμαξα η ΓΑΙΑΟΣΕ, βαγόνι το Αττικό Μετρό.

Ο σιδηρόδρομος θα έχει την τιμητική του στην 83η ΔΕΘ. 
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παρουσιάσει το «ασημένιο βέλος», τον συρμό που θα δρομολογήσει στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η ΓΑΙΑΟΣΕ θα εκθέσει ηλεκτράμαξα και το Αττικό Μετρό το πρώτο βαγόνι που προορίζεται για το Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Το «ασημένιο βέλος» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται το «ασημένιο βέλος» της μητρικής εταιρείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της FSI. Πρόκειται για το τρένο Frecciargento ETR 485, το οποίο θα δρομολογήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις αρχές του 2019 και αφότου έχει ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης στο Λιανοκλάδι – Δομοκός.

Το τρένο των 9 βαγονιών και χωρητικότητας 480 θέσεων, θα αναπτύσσει ταχύτητα έως 200 χλμ., επιτρέποντας την κάλυψη του δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε περίπου τρεισήμισι ώρες.

Το τρένο θα πραγματοποιήσει αυτές τις ημέρες δοκιμαστικά δρομολόγια στον άξονα Θεσσαλονίκη – Κατερίνη, λαμβάνοντας τις σχετικές πιστοποιήσεις.

Η παρουσίαση και δρομολόγηση του Frecciargento ETR 485 αποτελεί – ουσιαστικά – το πρώτο απτό παράδειγμα του επενδυτικού σχεδίου της FSI στην Ελλάδα, έπειτα από την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.

Η συντήρηση και μίσθωση τροχαίου υλικού το νέο «στοίχημα» της ΓΑΙΑΟΣΕ

Πέρα από τη διαχείριση ακίνητης περιουσίας και την εκμετάλλευση εμπορευματικών κέντρων, η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει αναλάβει τη συντήρηση και μίσθωση του τροχαίου υλικού του ελληνικού δημοσίου.

Τα προσδοκώμενα έσοδα της εταιρείας από τη μίσθωση τροχαίου υλικού εκτιμάται ότι θα ανέλθουν εφέτος στα 15 εκατ. ευρώ.


Συνολικά, η ΓΑΙΑΟΣΕ διαχειρίζεται 3.752 μονάδες, είτε κινητήριες μονάδες, είτε εμπορευματικά και επιβατικά βαγόνια.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΓΑΙΑΟΣΕ θα εκθέσει στην 83η ΔΕΘ μια ηλεκτράμαξα, προσπαθώντας να προσελκύσει επενδυτές στην απελευθερωμένη εγχώρια σιδηροδρομική αγορά.

Τα βαγόνια χωρίς οδηγό του Μετρό Θεσσαλονίκης

Πέρυσι και πρόπερσι, οι διοργανώσεις της ΔΕΘ είχαν φιλοξενήσει βαγόνια των Μετρό της Κοπεγχάγης (ίδιου τύπου με της Θεσσαλονίκης) και της Αθήνας αντίστοιχα.

Φέτος, οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν την ευκαιρία να επιβιβαστούν στο πρώτο βαγόνι νέας γενιάς του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Οι συρμοί εκτιμάται ότι θα έχουν παραδοθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει, βάσει προγράμματος, η δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε πως «οι συρμοί θα αρχίσουν να παραδίδονται στις αρχές του 2019 (σ.σ. Φεβρουάριο) και η παράδοσή τους εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του ίδιου έτους, όπως και η (σιδηροδρομική) επιδομή».

Καθημερινά θα κινούνται στις σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης 18 αυτόματοι συρμοί, πλήρως κλιματιζόμενοι και χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό.

«Κάθε συρμός αποτελείται από τέσσερα βαγόνια. Το συνολικό μήκος κάθε συρμού είναι 51 μέτρα, κάτι που σημαίνει ότι κάθε βαγόνι έχει μήκος περίπου 12,5 μέτρων.

Το δε πλάτος είναι 2,65 μέτρα. Κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 επιβατών, εκ των οποίων οι 76 καθήμενοι, καθώς και δύο θέσεις για ΑμΕΑ, ενώ θα υπάρχουν διπλές θύρες, μία στο βαγόνι και μία στην αποβάθρα.

Η θύρα της αποβάθρας θα είναι κλειστή όταν δεν υπάρχει συρμός, ώστε να μη μπορεί να συμβεί κάποιο ατύχημα στη γραμμή», επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο η αποβάθρα θα έχει μήκος 60 μέτρων.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα χρησιμοποιεί αυτόματες τετράδυμες αυτοκινητάμαξες τεσσάρων βαγονιών, μήκους 51 μέτρων, χωρίς οδηγό, τύπου Ansaldo Breda – Ansaldo STS Driverless Metro.

Του Φώτη Φωτεινού
metaforespress.gr