Τετάρτη 29 Αυγούστου 2018

Έσοδα 30 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο από το εμπορευματικό Θριασίου.


Έσοδα 30 εκατ. ευρώ, σε όρους παρούσας αξίας, θα αποφέρει στο Δημόσιο η κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο Ελευσίνας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας σε απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση, σε βάθος τριακονταετίας, η επένδυση θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ, "θα είναι κερδοφόρα” και θα δημιουργήσει, τουλάχιστον 3.000 νέες θέσεις εργασίας. 
Ωστόσο, για το έργο δεν έχουν μπει οι υπογραφές, καθώς η σύμβαση παραχώρησης δεν έχει κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, κάτι που αναμενόταν για μέσα στο καλοκαίρι.

Σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2019

Ως εκ τούτου, είναι απίθανο το logistics center να βρίσκεται σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2019, δηλαδή σε επτά μήνες από σήμερα. 
"Η υποχρέωση λειτουργίας μέχρι τον Μάρτιο του 2019 απορρέει από την 19.7.2017 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής C (2017) 5027 final αλλά και τις δανειακές υποχρεώσεις της ελληνικής Δημοκρατίας έναντι των δανειστών. Η δε αθέτησή της θα σήμαινε την επιστροφή από την ελληνική δημοκρατία στην ΕΤΕπ και στο Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε. του ποσού των 225 εκατ. ευρώ περίπου” αναφέρεται στο έγγραφο. 
Στο πλαίσιο αυτό, το Δημόσιο, όπως εξηγεί ο επικεφαλής της ΓΑΙΑΟΣΕ, θα πρέπει να επιταχύνει με τον αποτελεσματικότερο τρόπο την ταχύτερη ολοκλήρωση των κατασκευών του εμπορευματικού κέντρου. 

Οι... παρεκκλίσεις

Με στόχο την επιτάχυνση της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου, προβλέπεται η δυνατότητα παρέκκλισης ως προς τους όρους δόμησης με Προεδρικό Διάταγμα, κατά τις διατάξεις του ν.3891/2010 (για την αναδιάρθρωση-εξυγίανση του ΟΣΕ). Ακόμη, βάσει του νόμου 4350/2018 (βάσει της παρ.4 του άρθρου 79 προβλέπονται όροι και περιορισμοί δόμησης, κατά παρέκκλιση, κάθε άλλης διάταξης), το ύψος των κτηρίων ορίζεται σε 19 μέτρα για λόγους λειτουργικούς και ειδικά για την τοποθέτηση υψηλών μηχανημάτων. 
"Η παρέκκλιση από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των κτηριακών εγκαταστάσεων για την τοποθέτηση υψηλού μηχανήματος είναι σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης, σύμφωνα με το άρθρο 4, παρ.6 του π.δ. 24/31.5.1985. Επομένως θα επιτυγχανόταν μετά βεβαιότητος (σ.σ.: η παρέκκλιση) και με τη διαδικασία του ν.3891/2010 (αρ.6Α) που προβλεπόταν στην προκήρυξη του διαγωνισμού” όπως αναφέρεται.
Ωστόσο, όπως σημειώνει ο Αθ. Σχίζας, η εμμονή στη διαδικασία παρέκκλισης του 6Α του ν. 3891/2010, λόγω της μεγάλης χρονοτριβής θα έθετε σε κίνδυνο την επίτευξη της υποχρέωσης λειτουργίας του εμπορευματικού κέντρου έως τον Μάρτιο του 2019. Βέβαια, ο κίνδυνος αυτός φαίνεται να είναι πλέον, ορατός, δεδομένου ότι το έργο δεν έχει συμβασιοποιηθεί.

Οι εργασίες 

Η έναρξη της κατασκευής θα σηματοδοτήσει την έναρξη υλοποίησης της πρώτης φάσης, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. 
Η κοινοπραξία Goldair Cargo-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, που, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό επελέγη για την κατασκευή και εκμετάλλευση, για 50 χρόνια, του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, θα αναπτύξει, σε πρώτη φάση, 120.000 τ.μ. Από το δεύτερο έως το δέκατο έτος, από την έναρξη ισχύος της σύμβασης, θα υλοποιηθούν τα εναπομείναντα 120.000 τ.μ. χώρων και σε βάθος δεκαετίας, το κονσόρτσιουμ θα ολοκληρώσει στο Θριάσιο την κατασκευή 240.000 τ.μ. στεγασμένων αποθηκευτικών χώρων. 
Συνολικά θα αναπτυχθούν 250.000 παλετοθέσεις σε 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση που καταλαμβάνει 588 στρέμματα.


Του Δημήτρη Δελεβέγκου
capital.gr