Τετάρτη 9 Μαΐου 2018

Ερώτηση στην βουλή του Νίκου Νικολόπουλου για την σύμβαση της σήραγγας της Παναγοπούλας και για στήσιμο διαγωνισμού.

Ερώτηση με θέμα «Το σκάνδαλο της σύμβασης της σήραγγας της Παναγοπούλας (Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ) και οι πρόσφατες αποκαλύψεις για το στήσιμο του διαγωνισμού» κατέθεσε στην βουλή ο ανεξάρτητος βουλευτής κ. Νίκος Νικολόπουλος .

Στην ερώτηση του ο κ. Νικολόπουλος αναφέρει:


Με επανειλημμένες Ερωτήσεις μου & Α.Κ.Ε. (αρ. πρωτ.  8417/722/13-3-2013, αρ. πρωτ.   10071/1016/23-4-2013, αρ. πρωτ. 10175/24-4-2013 και αριθμ. πρωτ. 2951/367 21-10-13) προς τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και τους  αρμόδιους τότε υπουργούς είχα αναδείξει, μεταξύ των άλλων, και το σκάνδαλο του διαγωνισμού με Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ, «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ ΑΠΟ Χ.Θ. 91+500 ΕΩΣ Χ.Θ. 113+000 ΚΑΙ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ».
Όμως με τις απαντήσεις τους, ο μεν Πρωθυπουργός, δια του υπουργού Επικρατείας, αλλά και οι άλλοι υπουργοί, αν και υπήρχαν ερωτήματα που τους αφορούσαν, με παρέπεμπαν στην απάντηση του «αρμόδιου υπουργείου», ο δε αρμόδιος υπουργός ή δεν απαντούσε ή με παρέπεμπε σε έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία δεν απαντούσαν επί της ουσίας στις καταγγελίες μου και στα συγκεκριμένα ερωτήματά μου.

Μετά τα παραπάνω, δεν μου έμενε άλλος δρόμος, όπως ανέφερα και στην Ερώτηση & Α.Κ.Ε.  με αρ. πρωτ. 10071/1016/23-4-2013, παρά να καταθέσω στις 28 Ιουνίου 2013  σχετική μηνυτήρια αναφορά προς την τότε Εισαγγελέα για θέματα Διαφθοράς κ. Ελένη Ράϊκου.

Παρακάτω, παραθέτω για ενημέρωσή σας όλα όσα αναφέρονται στις παραπάνω Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε.  για το συγκεκριμένο σκάνδαλο της ΕΡΓΟΣΕ, δεδομένου ότι οι εν λόγω Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε. έθιγαν και άλλα θέματα.

Ο διαγωνισμός για το παραπάνω έργο της ΕΡΓΟΣΕ διεξήχθη δυο(2) μέρες μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου 2012, εν μέσω καταγγελιών προς την Αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  για «φωτογραφικές διατάξεις» και άλλες παραβιάσεις  του Ευρωπαϊκού δικαίου δημοσίων συμβάσεων. Στο διαγωνισμό κατατέθηκαν, όπως αναμενόταν, προσφορές από δυο μόνο κοινοπραξίες, στις οποίες συμμετείχαν οι εταιρείες των «εθνικών εργολάβων», με εμφανώς προσυνεννοημένες, όπως αναφερόταν και σε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΑΞΙΑ», εκπτώσεις 1,65% και 5,29%, το χαμηλότατο ύψος των οποίων αποτελούσε πρόκληση, τη στιγμή που, όπως καταγγέλθηκε από την εταιρεία «ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.»  σε επιστολή της προς τον πρόεδρο της επιτροπής του διαγωνισμού, η έκπτωση  «δεν δύναται να είναι μικρότερη του 28%»,  με βάση τις εκπτώσεις που είχαν δοθεί σε παρόμοια έργα της αναθέτουσας αρχής την εποχή εκείνη, αλλά και σε πρόσφατο τότε έργο της εταιρείας «Αττικό Μετρό» (επέκταση της γραμμής 3 Χαϊδάρι-Πειραιάς).
Οι προκλητικές και προσυνεννοημένες όμως εκπτώσεις και οι «φωτογραφικές διατάξεις», που έφεραν το διαγωνισμό στην αγκαλιά των «εθνικών εργολάβων», ήταν η κατάληξη μεθοδεύσεων τεσσάρων ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων έγιναν δυο απόπειρες δημοπράτησης του εν λόγω έργου. Την πρώτη φορά, επί Κυβερνήσεως ΝΔ και του κ. Νέλλα στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, έγινε η πρώτη απόπειρα, με ίδιο σχεδόν προϋπολογισμό, αλλά οι παρεμβάσεις στελεχών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που αντέδρασαν στον εμφανέστατα «φουσκωμένο» προϋπολογισμό, ματαίωσε την προκήρυξη του έργου. Στη συνέχεια, τον πρώτο καιρό των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ ( τέλος του 2009 και αρχές του 2010), ο προϋπολογισμός αναμορφώθηκε στο σωστό και αληθινό ύψος του και το έργο συμπεριελήφθη στα προς δημοπράτηση για το 2010  έργα με  προϋπολογισμό 250.000.0000 €, όπως αναφέρεται σε «ΣΧΕΔΙΟ» εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών θεμάτων και της Γενικής Διεύθυνσης Έργων προς το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, που  επισύναψα στην παραπάνω μηνυτήρια αναφορά μου .
Τον ίδιο προϋπολογισμό(247.000.000 ) ανέφερε και στην απάντησή του(αρ. πρωτ. Β-925/7-4-2011)  σε σχετική  Αναφορά μου στις 7 Απριλίου του 2011 ο αρμόδιος τότε υφυπουργός Υποδομών κ. Σπύρος Βούγιας.   Όμως, η  παραπάνω εισήγηση «θάφτηκε» και άρχισε ξανά το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού, ο οποίος έφτασε ξανά στα επίπεδα, που είχαν προγραμματίσει εξ αρχής οι «εθνικοί εργολάβοι» και οι συνεργάτες τους. Για το θέμα αυτό, όπως ανέφερα στις παραπάνω Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε., ενημερώθηκαν από την αείμνηστη και ασυμβίβαστη δημοσιογράφο Αριστέα Μπουγάτσου, πριν τις εκλογές του Ιουνίου 2012, ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και μετέπειτα Πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς, με τον οποίο η κ. Μπουγάτσου διατηρούσε φιλική σχέση, καθώς και ο στενός του συνεργάτης και μετέπειτα Υπουργός Επικρατείας κ. Δημήτρης Σταμάτης.
Η αείμνηστη μάλιστα δημοσιογράφος, με δημοσίευμά της στις 30 Ιουνίου 2012 στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ», με τίτλο «ΠΩΣ ΧΑΝΕΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ ΣΕ ΟΠΑΠ ΚΑΙ ΕΡΓΟΣΕ», δημοσιοποίησε το θέμα για το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του εν λόγω έργου, αναφερόμενη και στο παραπάνω Σχέδιο Εισήγησης της ΕΡΓΟΣΕ. Επίσης, όπως ανέφερα στις παραπάνω Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε., για το θέμα ενημερώθηκε, μετά τις εκλογές, και στενός συνεργάτης του αρμόδιου τότε Υπουργού κ. Κωστή Χατζηδάκη.
Δεν γνωρίζω, αν η προαναφερόμενη ενημέρωση έπαιξε ρόλο στη μη υπογραφή της σύμβασης, μολονότι  το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, με την υπ’ αριθμό 2855/13-9-2012 απόφασή του, αποφάσισε την ανάθεση του έργου στην «Κ/Ξ AKTΩΡ Α.Τ.Ε. - J & P ΑΒΑΞ Α.Ε.–INTRAKAT Α.Ε.». Αυτό που γνωρίζω, όμως, είναι ότι ο φάκελος της σύμβασης δεν εστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον απαιτούμενο έλεγχο, παρά μόνο μετά τις 8-5-2013(!!!), δηλαδή οκτώ σχεδόν μήνες μετά την παραπάνω απόφαση του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, όταν το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ με νεότερή του απόφαση(αριθμός 2924), έξω από κάθε νόμιμη διαδικασία, τροποποίησε την προηγούμενή του απόφαση και έκανε δεκτή «πρόσθετη έκπτωση», που ανέβαζε την έκπτωση της δημοπρασίας από 5,29% στο 7,04%, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην εν λόγω απόφαση.
Τελικά, η σύμβαση υπογράφτηκε την Παρασκευή 21/6/2013, ενώ ήταν στην κορύφωσή της η κυβερνητική τότε κρίση, με την αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ από την κυβέρνηση, για να επαληθευτεί η λαϊκή ρήση, ότι «στην αναμπουμπούλα οι λύκοι χαίρονται»…
Λέγεται μάλιστα, όπως ανέφερα στην παραπάνω με αριθμ. πρωτ. 2951/367 21-10-13 Ερώτησή & Α.Κ.Ε.,  ότι για την υπογραφή της σύμβασης δεν είχε ενημερωθεί το Μαξίμου από τον αρμόδιο τότε Υπουργό κ. Χατζηδάκη, ο οποίος, όταν του ζητήθηκαν εξηγήσεις γι αυτό, δικαιολογήθηκε «ότι η υπογραφή της σύμβασης ήταν μέρος της συμφωνίας για την επανεκκίνηση των έργων Παραχώρησης των Οδικών Αξόνων»…!!!
Ο κ. Χατζηδάκης, μετά από αυτό, μπορεί να έχασε μέρος του υπερ-υπουργείου του, όμως οι «Εθνικοί εργολάβοι» κέρδισαν ένα ακόμη έργο, τόσο μεγάλου προϋπολογισμού, σε μια εποχή που ο Ελληνικός λαός στενάζει κάτω από το βάρος των μνημονιακών πολιτικών….
Ως φαίνεται, λεφτά υπάρχουν, όχι όμως για τους αδύναμους αυτού του κράτους, αλλά για την πανίσχυρη και διαπλεκόμενη ολιγαρχία, που διαφεντεύει τα πάντα και είχε τη δύναμη, μέχρι τότε τουλάχιστο και φοβούμαστε ότι την έχει και σήμερα, να υπογράφει συμβάσεις τέτοιου μεγέθους εν αγνοία κι αυτής ακόμη της κορυφής της Κυβέρνησης!!!

Θα μπορούσε ίσως κάποιος να ισχυριστεί, παρά την πληθώρα των στοιχείων που παραθέσαμε στις προηγούμενες  για το σκάνδαλο αυτό κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, ότι τα παραπάνω αποτελούν «μυθεύματα» του Νικολόπουλου.
Όμως σε πρόσφατο άρθρο του έγκριτου δημοσιογράφου Πέτρου Κουσουλού στο ereportaz (http://www.ereportaz.gr/apokalypsi-sok-to-kartel-ton-kataskeyastikon/), μεταξύ των άλλων, διαβάζουμε,  τα ακόλουθα συγκλονιστικά στοιχεία:

«Οι μεγαλοκαρχαρίες των κατασκευαστικών μοίραζαν μεταξύ τους την πίτα. Σε αγαστή συνεργασία με την πολιτική ηγεσία της χώρας ποδηγετούσαν οποιαδήποτε έννοια ανταγωνισμού, ενεργώντας σαν ένα πολύ σκληρό καρτέλ στο οποίο επικρατούσε ένας συγκεκριμένος νόμος: Όποιος δεν πάει με τα νερά μας, τον διώχνουμε. Για να αντιληφθείτε το μέγεθος του σκανδάλου, η οποία ουδέποτε αναδείχθηκε επαρκώς από τα ελληνικά ΜΜΕ (για μάλλον ευνόητους λόγους), στην υπόθεση των καρτέλ βάσει της έρευνας που έγινε εμπλέκονται 46 κατασκευαστικοί κολοσσοί και δύο εργοληπτικοί σύνδεσμοι από Ελλάδα και εξωτερικό. Οι περισσότεροι «χοροστατούσαν» σε ένα πάρτι διαρκείας από το 1989 μέχρι και το 2016 στην υγεία των κορόιδων, δηλαδή του Έλληνα φορολογούμενου πολίτη. Πολλοί από αυτούς αγόρασαν εφημερίδες και κανάλια, άλλοι εξαγόραζαν συνειδήσεις. Γιατί, ως γνωστόν, όταν τρώνε δεν μιλάνε. Ανώτατη δικαστική πηγή εξηγούσε στην «ΜΠΑΜ της Κυριακής» ότι σε περίπτωση που στη χώρα μας υπήρχε επαρκής έλεγχος, ίσως να γλυτώναμε ένα από τα τρία μνημόνια.»

Οι μέθοδοι που ακολουθούσαν οι μεγαλοκατασκευαστές ήταν μέθοδοι εγκληματικής συμμορίας. Χαρακτηριστική η περίπτωση του «στησίματος» του έργου της Παναγοπούλας.

«Σαν εγκληματική οργάνωση

Απόγευμα 2ης Μαΐου 2012. Στις 4 το απόγευμα στα γραφεία της κατασκευαστικής J&P Άβαξ πραγματοποιείται σύσκεψη κορυφής. Μαζεύονται οι εκπρόσωποι των κολοσσών του κλάδου. Αντικείμενο της συζήτησης είναι το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο υποδομής από τη Ροδοδάφνη μέχρι και τον Ψαθόπυργο, το οποίο περιλαμβάνει και τη σήραγγα της Παναγοπούλας. Συνολικό κόστος του έργου είναι 315 εκατομμύρια ευρώ. Η χρονική συγκυρία διόλου τυχαία, καθώς το έργο δημοπρατείται μετά από έναν μήνα. Τον Ιούνιο του 2012. Στο ημερολόγιο του Στέγγου καταγράφεται η «Παναγοπούλα» ως συνθηματικό. Το «παρών» δίνουν οι Γεώργιος Περδικάρης (εκπροσωπεί τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Γ. Καψάσκης, Γ. Μεγκούλης, Γ. Σταματάκης, Π. Μαλαμίτσης και Τ. Καρεφιλλάκης.
Στις ίδιες χειρόγραφες σημειώσεις οι παρευρισκόμενοι ουσιαστικά στήνουν τον διαγωνισμό. Μοιράζουν ό,τι ποσοστά και καταγράφουν τις εταιρείες που θα αποχωρήσουν και με ποιο αντίτιμο!
Συγκεκριμένα, στο ημερολόγιο καταγράφεται ότι η κατασκευαστική εταιρεία Nemesis θα «αποχωρήσει όχι με κάτι συγκεκριμένο, απλώς με τη διαβεβαίωση ότι κάποια στιγμή κάτι θα πάρει!». Για την κατασκευαστική Αρχιρόδον αναφέρουν ότι απαιτεί μίνιμουμ 10%, ενώ για την FCC καταγράφεται ότι ζητεί ποσοστό 8% σε μελλοντικό αντικείμενο. Μάλιστα, αναφέρουν ότι σκοπεύει να παραιτηθεί και από έργο στο Δερβένι και ως «αποζημίωση 44 εκατ. ευρώ».

Μοιράζονται 246 εκατ. ευρώ!

Στη συνέχεια οι παρευρισκόμενοι στη σύσκεψη δεν διστάζουν να καταγράψουν στο ημερολόγιο του Στέγγου ότι, αν αφαιρεθεί το ποσό από τις κατασκευαστικές που αποχωρούν, τότε η υπόλοιπη πίτα του έργου που πρέπει να μοιράσουν είναι 246 εκατομμύρια ευρώ!
Ακολούθως μοιράζουν και τα ποσοστά: 65% θα πάρουν οι μεγάλοι και 35% οι μικροί. Ο Άκτωρ θα λάβει 31,4 εκατ. ευρώ, η J&P 26,8 εκατ. ευρώ, η ΤΕΡΝΑ 21,6 εκατ. ευρώ, η ΑΕΓΕΚ 3 εκατ. ευρώ, η Ιντρακάτ 41,6 εκατ. ευρώ ο Μοχλός 27,3 εκατ. ευρώ.
Οι εμπλεκόμενοι καταγράφουν και τον τρόπο με τον οποίο θα μοιραστούν τα υπεργολαβικά, ενώ αναφέρουν ότι υπέγραψαν και μεταξύ τους ιδιωτικά συμφωνητικά.»

Δηλαδή, μέσα από το ημερολόγιο του Στέγγου για τη «Παναγοπούλα» φαίνεται καθαρά, ότι δεν αποτελούν «μυθεύματα» του Νικολόπουλου όσα καταγγείλαμε με τις παραπάνω κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις για το μεγάλο αυτό σκάνδαλο.
Ο διαγωνισμός ήταν πραγματικά στημένος από το καρτέλ των εργολάβων και  το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του εν λόγω έργου από τα 250 στα 315 εκατομμύρια € χρησιμοποιήθηκε, προκειμένου το έργο να καταλήξει στην αγκαλιά των «εθνικών εργολάβων» και των συνεργατών τους με πολύ μικρή για την εποχή εκείνη έκπτωση.

Από τα παραπάνω φαίνεται ακόμη καθαρά, ότι τα επιχειρήματα των εγγράφων της ΕΡΓΟΣΕ, που μας διαβίβαζαν οι αρμόδιοι υπουργοί σε απάντηση των ερωτημάτων μας, για να δικαιολογήσουν το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού  από τα 250 στα 315 εκατομμύρια €, ήταν σαθρά και προσχηματικά. Γεννάται, λοιπόν, εύλογα το ερώτημα, γιατί οι αρμόδιοι υπουργοί και επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ έκλειναν τα μάτια μπροστά στην προφανή απάτη, προστατεύοντας αυτή την «εγκληματική συμμορία», που λεηλατούσε το δημόσιο χρήμα στην ΕΡΓΟΣΕ; Το έκαναν μήπως «σε αγαστή συνεργασία» με το καρτέλ των εργολάβων, όπως αναφέρει το παραπάνω δημοσίευμα;
Και πως συμμετέχουν ακόμη στους διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ οι εταιρείες που πρωτοστάτησαν στο πάρτι των στημένων διαγωνισμών, όπως αυτός της Παναγοπούλας, του Προαστιακού και άλλων, που ερευνώνται από τη Δικαιοσύνη και ήδη έχουν παραπεμφθεί στελέχη τους  με Βούλευμα σε δίκη για κακουργήματα (σύμβαση 470/2007 της σήραγγας της Όθρυος) ή υπάρχει εισήγηση στο αρμόδιο Συμβούλιο Εφετών για παραπομπή τους σε δίκη για κακουργήματα (σύμβαση 994/2005 του Προαστιακού); Και γιατί τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, για τα οποία υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις συμμετοχής, όσο αφορά τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, στην «εγκληματική οργάνωση» του καρτέλ των εργολάβων, ανακυκλώνονται ακόμη και σήμερα στα διάφορα ευαίσθητα πόστα της ΕΡΓΟΣΕ, συνεχίζοντας τη δράση τους υπέρ των συμφερόντων των «εθνικών εργολάβων» και των συνεργατών τους στο καρτέλ; Τόσο δύσκολο είναι, κύριε υπουργέ, να τους εντοπίσετε;
Δείτε ποιοι έκαναν τις παραπάνω εισηγήσεις για την Παναγοπούλα και ποιοι υπογράφουν τα έγγραφα που μας διαβίβαζαν οι προκάτοχοί σας και θα αποκαλυφθούν ποιοι είναι από την ΕΡΓΟΣΕ οι συνεργάτες της «εγκληματικής συμμορίας» του καρτέλ των εργολάβων, για λογαριασμό του οποίου έστηναν τους διαγωνισμούς και «φούσκωναν» τους προϋπολογισμούς των έργων, ζημιώνοντας το Ελληνικό δημόσιο με τεράστια ποσά
Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα…

Αλλά ο μινώταυρος του καρτέλ των εργολάβων είναι αχόρταγος και, ακόμα και σε έργα με  «φουσκωμένο» προϋπολογισμό και με έκπτωση πρόκληση, όπως είναι αυτό της Παναγοπούλας,   προσπαθεί με κάθε τρόπο να καταβροχθίσει κι άλλα εκατομμύρια.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας,  στην αμαρτωλή αυτή σύμβαση (Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ) είναι σε εξέλιξη η έγκριση Α.Π.Ε, μέσω του οποίου θα δοθούν στην «Κ/Ξ AKTΩΡ Α.Τ.Ε. - J & P ΑΒΑΞ Α.Ε.–INTRAKAT Α.Ε.» πολλά ακόμη εκατομμύρια €, που αποτελούν πρόκληση, αν συγκρίνει κανείς  τα συμβατικά δεδομένα της σήραγγας της Παναγοπούλας με τα δεδομένα της σήραγγας της Όθρυος(σύμβαση 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ).

Και για να          καταλάβει κανείς εύκολα γιατί θεωρούμε πρόκληση τα επί πλέον εκατομμύρια €, που ζητούν μέσω του Α.Π.Ε οι μεγαλοεργολάβοι του καρτέλ, συγκρίνουμε παρακάτω τα συμβατικά δεδομένα των δυο παραπάνω σηράγγων :

1)                       Τα γεωλογικά στοιχεία της σήραγγας της Παναγοπούλας είναι πιο ευμενή από τα γεωλογικά στοιχεία της σήραγγας της Όθρυος, ενώ δεν υπάρχει ενεργός και ενεστώσα δράση των υπόγειων υδάτων, σε αντίθεση με τη σήραγγα της Όθρυος, στην οποία η ύπαρξη του υπόγειου νερού είναι εκτεταμένη και δραστική.
2)                       Ολικό μήκος κύριας σήραγγας της Παναγοπούλας: 8.759,67m (μήκος αριστερού κλάδου κύριας σήραγγας 4.394,67m και μήκος δεξιού κλάδου κύριας σήραγγας 4.365,00m), ενώ της  σήραγγας της Όθρυος: 12.779,63m (μήκος αριστερού κλάδου κύριας σήραγγας 6.370,43m και μήκος δεξιού κλάδου κύριας σήραγγας 6.409,20m).
3)                       Μήκος μίας σήραγγας πλευρικής προσβολής στη σήραγγα  της Παναγοπούλας: 550,00m, ενώ στη σήραγγα της Όθρυος έχουμε δύο σήραγγες πλευρικής προσβολής με Μήκος: 1.720, 00 m.
4)                       Αριθμός συνδετήριων στοών στη σήραγγα  της Παναγοπούλας  8, ενώ στη σήραγγα της Όθρυος  12 
5)                       Δαπάνη ομάδας ομοειδών εργασιών Γ (υπόγεια έργα) στη σήραγγα  της Παναγοπούλας: 146.278.589,42, πλέον ΓΕ+ΟΕ 18% ήτοι 26.330.146.09 ίσον με 172.608.735,51 μείον έκπτωση 50% ήτοι 8.630.436,77, άρα ολική συμβατική δαπάνη για την κατασκευή της σήραγγας 163.978.298,73, ενώ στη σήραγγα της Όθρυος Δαπάνη ομάδας ομοειδών εργασιών Γ (υπόγεια έργα) : 192.644.031,49€ πλέον ΓΕ+ΟΕ 18% ήτοι 34.675.925,65 ίσον με 227.319.957,16€ μείον έκπτωση 35,2% ήτοι 80.016.624,92€, άρα ολική συμβατική δαπάνη για την κατασκευή της σήραγγας 147.303.332,24 €.
6)                       Δαπάνη κατασκευής ανά τρέχον μέτρο κύριας σήραγγας της Παναγοπούλας: 18.721, ενώ στη σήραγγα της Όθρυος η Δαπάνη κατασκευής ανά τρέχον μέτρο κύριας σήραγγας είναι: 11.526.

Δηλαδή στη σήραγγα  της Παναγοπούλας, της οποίας η κατασκευή δεν έχει τις δυσκολίες που έχει η σήραγγα της Όθρυος, η Δαπάνη κατασκευής ανά τρέχον μέτρο κύριας σήραγγας είναι μεγαλύτερη κατά 62,42% (!!!).

Σε αυτή, λοιπόν, τη σήραγγα, με τον «φουσκωμένο» προϋπολογισμό, για την κατασκευή της μόνιμης επένδυσης της οποίας απαιτούντο 181.100 m3 οπλισμένου σκυροδέματος (συμβατική ποσότητα), οι άπληστοι και αδίστακτοι εργολάβοι του καρτέλ θέλουν, μέσω του υπό έγκριση Α.Π.Ε., να προσθέσουν άλλα 130.000 m3 οπλισμένου σκυροδέματος. Δηλαδή, να υπερβούν και τα 300.300 m3 , που είναι η συμβατική ποσότητα οπλισμένου σκυροδέματος για την κατασκευή της μόνιμης επένδυσης της μεγαλύτερης κατά  4.019,96 m   σήραγγας της Όθρυος, η οποία, λόγω των πιο δυσμενών γεωλογικών στοιχείων και της εκτεταμένης και δραστικής ύπαρξης του υπόγειου νερού, απαιτούσε μεγαλύτερη διατομή οπλισμένου σκυροδέματος για την κατασκευή της μόνιμης επένδυσής της. Η απαίτηση αυτή των εργολάβων σημαίνει πρακτικά άλλα 13 εκατομμύρια €, πλέον εργολαβικού οφέλους 18%,  δεδομένου ότι η συμβατική τιμή του m3 οπλισμένου σκυροδέματος είναι 100 €.  

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ο Διευθυντής Έργων της ΕΡΓΟΣΕ εξέφρασε τις διαφωνίες του στην παραπάνω προκλητική απαίτηση των εργολάβων, αλλά εξαναγκάστηκε σε παραίτηση, όταν, σε σύσκεψη, που έγινε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να συζητηθεί το θέμα του παραπάνω υπό έγκριση Α.Π.Ε , δεν βρήκε καμιά συμπαράσταση, ούτε από τον παριστάμενο υπουργό, ούτε από τον παριστάμενο Γενικό Γραμματέα Μεταφορών και προηγούμενο Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βούρδα.
Δεν έχουμε δε καμιά αμφιβολία, ότι ο αντικαταστάτης του θα εισηγηθεί, αν δεν το έχει κάνει ήδη, την έγκριση του σκανδαλώδους και προκλητικού Α.Π.Ε, υποκύπτοντας στις απαιτήσεις των  άπληστων και αδίστακτων μεγαλοεργολάβων του καρτέλ, αφού αυτό είναι, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, και η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Δυστυχώς, φτάσαμε στο σημείο, αν αληθεύουν οι πληροφορίες μας, η βούληση των υπουργών να υποκαθιστά τα όργανα που προβλέπονται από τη νομοθεσία των δημοσίων έργων για την έγκριση ενός Α.Π.Ε, ακόμη κι αν αυτός είναι προκλητικός και απαράδεκτος, όπως στην προκειμένη περίπτωση.

Αλλά τα παραπάνω δείχνουν με τον πιο σαφή τρόπο, ότι και το σκάνδαλο της Παναγοπούλας, όπως και το σκάνδαλο του GSM-R, αλλά και τόσα άλλα στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ (Προαστιακός, σύμβαση 470/2007, σύμβαση 751/2014, σύμβαση 751/2015 κ.λ.π.) συνεχίζεται και μεγεθύνεται επί των ημερών της κυβέρνησής σας, η οποία κατά τα άλλα επαίρεται, ότι έχει εξαπολύσει πόλεμο κατά της διαφθοράς και της διαπλοκής, που κατηγορεί ότι διέκριναν τις προηγούμενες κυβερνήσεις.


Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1)           Ποιες είναι οι ποινικές και ποιες οι αστικές διαδικασίες, που έχουν κινηθεί έως σήμερα από την Δικαιοσύνη για το ανωτέρω σκάνδαλο της σύμβασης της σήραγγας της Παναγοπούλας(Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ); Έχουν σχηματισθεί δικογραφίες;
2) Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι δικογραφίες για τα σκάνδαλα άλλων συμβάσεων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, ανάδοχοι των οποίων ήταν εταιρείες του καρτέλ των εργολάβων; Ειδικότερα για το σκάνδαλο της σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού έχει αποφανθεί το αρμόδιο συμβούλιο Εφετών, εναντίον του οποίου η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου έχει ασκήσει, όπως μας πληροφορήσατε, πειθαρχικό έλεγχο για την υπέρμετρη καθυστέρηση έκδοσης του σχετικού Βουλεύματος ;
3) Ποια είναι η τύχη της παραπάνω  μηνυτήριας αναφοράς μου προς την Εισαγγελέα Διαφθοράς για το σκάνδαλο της σύμβασης της σήραγγας της Παναγοπούλας; 
4) Θα ζητήσετε  να επιληφθεί άμεσα η Δικαιοσύνη για όσα αποκαλυπτικά αναφέρονται στο παραπάνω δημοσίευμα του έγκριτου δημοσιογράφου Πέτρου Κουσουλού στο ereportaz για το σκάνδαλο της σύμβασης της σήραγγας της Παναγοπούλας;
5) Πως συμμετέχουν ακόμη στους διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ οι εταιρείες που πρωτοστάτησαν στο πάρτι των στημένων διαγωνισμών, όπως αυτός της Παναγοπούλας, του Προαστιακού και άλλων, που ερευνώνται από τη Δικαιοσύνη και ήδη έχουν παραπεμφθεί στελέχη τους  με Βούλευμα σε δίκη για κακουργήματα (σύμβαση 470/2007 της σήραγγας της Όθρυος) ή υπάρχει εισήγηση στο αρμόδιο Συμβούλιο Εφετών για παραπομπή τους σε δίκη για κακουργήματα (σύμβαση 994/2005 του Προαστιακού);
6) Γιατί τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, για τα οποία υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις συμμετοχής, όσο αφορά τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, στην «εγκληματική οργάνωση» του καρτέλ των εργολάβων, που έστησε, όπως αποδεικνύεται από το παραπάνω δημοσίευμα, και το διαγωνισμό της Παναγοπούλας, ανακυκλώνονται ακόμη και σήμερα στα διάφορα ευαίσθητα πόστα της ΕΡΓΟΣΕ, συνεχίζοντας τη δράση τους υπέρ των συμφερόντων των «εθνικών εργολάβων» και των συνεργατών τους στο καρτέλ; Τόσο δύσκολο είναι, κύριε υπουργέ, να τους εντοπίσετε και να τους βάλετε στο περιθώριο, μέχρι τουλάχιστο η Δικαιοσύνη ν’ αποφανθεί για την ενοχή τους ή όχι;
 7) Θα διατάξετε έρευνα, για να εντοπιστούν τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, που συμμετείχαν στο «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του έργου της Παναγοπούλας  από τα 250 στα 315 εκατομμύρια € και στο αποδεδειγμένο πλέον στήσιμο του διαγωνισμού;
8) Αληθεύουν οι πληροφορίες μας, ότι ο Διευθυντής Έργων της ΕΡΓΟΣΕ εξαναγκάστηκε πρόσφατα σε παραίτηση, γιατί σε σύσκεψη, που έγινε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να συζητηθεί το θέμα του παραπάνω υπό έγκριση Α.Π.Ε της σύμβασης της σήραγγας της Παναγοπούλας (Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ)  , δεν βρήκε καμιά συμπαράσταση, ούτε από τον παριστάμενο υπουργό, ούτε από τον παριστάμενο Γενικό Γραμματέα Μεταφορών και προηγούμενο Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βούρδα, όταν τόλμησε να διατυπώσει τις αντιρρήσεις του για τα επί πλέον εκατομμύρια, που απαιτούσε να λάβει με τον Α.Π.Ε.  η ανάδοχος κοινοπραξία; Αν όχι, ποιος ήταν ο λόγος, που παραιτήθηκε;
- Να κατατεθεί ο παραπάνω Α.Π.Ε ή το σχέδιό του στην περίπτωση που δεν έχει ακόμη
  εγκριθεί, καθώς και η εισήγηση προς το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ για την έγκρισή του και η σχετική
  απόφαση του  Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, στην περίπτωση που έχει ήδη εγκριθεί. 


9) Αν δεν αληθεύουν οι πληροφορίες μας για την παραπάνω παραίτηση, θα ζητήσετε από την ΕΡΓΟΣΕ να σταματήσουν αμέσως οι διαδικασίες έγκρισης του Α.Π.Ε ή ν’ ανακληθεί η απόφαση έγκρισής του, στην περίπτωση που έχει ήδη εγκριθεί; Σε κάθε δε περίπτωση, θα ζητήσετε έλεγχο, για να εντοπιστούν όσοι από την ΕΡΓΟΣΕ συνεργάστηκαν με τους μεγαλοεργολάβους του καρτέλ στη μεγάλη αυτή απάτη του παραπάνω Α.Π.Ε, που αν εγκριθεί θα ζημιώσει το Ελληνικό Δημόσιο με πολλά ακόμη εκατομμύρια €;
 
10) Όταν συμβαίνουν τα παραπάνω, δικαιούται η κυβέρνησή σας να επαίρεται, ότι έχει εξαπολύσει πόλεμο κατά της διαφθοράς και της διαπλοκής, που κατηγορεί ότι διέκριναν τις προηγούμενες κυβερνήσεις;


Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Κοινοποίηση:     Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Οικονομικούς Εισαγγελείς, Εισαγγελέα  Εγκλημάτων Διαφθοράς, Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Εισαγγελέα κατά του Μαύρου Χρήματος, Επιτροπή Ανταγωνισμού