Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2018

Πάτρα: Ο Θ.Παπαθεοδώρου για λιμάνι και τρένο.

ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη

ΘΕΜΑ: «Νέες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου διασύνδεσης του τρένου με το λιμάνι της Πάτρας»
Η έλευση του τρένου στο νέο λιμάνι της Πάτρας καθώς και η διασύνδεση των μεταφορών είναι άμεσα συνυφασμένη με τις προοπτικές ανάπτυξης της περιοχής. Χτες στην Πάτρα, ο κ. Σπίρτζης επιβεβαίωσε τις ανησυχίες μας σχετικά με την πορεία των εργασιών για την διέλευση του τρένου. Οι κυβερνητικές ανακολουθίες ήρθαν να επαληθεύσουν την έλλειψη ενός σοβαρού προγραμματισμού από πλευράς του Υπουργείου δια στόματος του κ.Σπίρτζη, ο οποίος ζητάει τώρα μελέτη σκοπιμότητας σχετικά με την δυνατότητα υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως την Κανελλοπούλου, παρά το γεγονός ότι, επανειλημμένως, φορείς και κάτοικοι της περιοχής στο παρελθόν, είχαμε γνωστοποιήσει και επισημάνει τους προβληματισμούς μας σχετικά με την εξέλιξη του έργου.
Υπενθυμίζουμε ότι πριν από ένα χρόνο σε επίσκεψη του στην περιοχή μας ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωνε για την αρτιότητα του προγραμματισμού του σχετικά με την έλευση του τρένου, σήμερα όμως φαίνεται ότι διαψεύδεται μόνος του. Παρασύρεται μάλλον από τον οίστρο των εξαγγελιών στο αναπτυξιακό συνέδριο που διοργανώνει η Κυβέρνηση στην Αχαΐα και για μια ακόμα φορά υπόσχεται τα πάντα στους πάντες γνωρίζοντας ότι δεν θα τα υλοποιήσει.
Η νέα αυτή καθυστέρηση από πλευράς του κ. Σπίρτζη, με πρόσθετα κόστη που βρίσκονται προς αναζήτηση από τα χρήµατα του ΕΣΠΑ, καθώς και η μετάθεση του χρόνου υλοποίησης για το 2023, όπου το τρένο θα πρέπει να έχει φτάσει στο λιµάνι, έρχεται σε συνέχεια της ανησυχίας που έχει προκληθεί από την ήδη υπάρχουσα εργολαβία αποξήλωσης των υφιστάμενων γραμμών και τη διαφαινόμενη τμηματική διακοπή της λειτουργίας του Προαστιακού. Δεν μας αρκούν οι υποσχέσεις για προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Προαστιακού, γιατί όσο καθυστερεί η ολοκλήρωση του έργου θα καθυστερεί και η λειτουργία του Προαστιακού. Αυτό θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών της Αχαΐας.
Από τα παραπάνω γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι υποδομές του νέου τρένου καθώς και η παράλληλη λειτουργία του Προαστιακού δεν μπορούν να εξαρτώνται από απατηλές εξαγγελίες και συγκυριακή παροχολογία ενός δήθεν αναπτυξιακού σχεδίου.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποιό είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου διασύνδεσης του τρένου με το λιμάνι της Πάτρας;
2. Ποιό το κόστος καθυστέρησης υλοποίησης του έργου;
3. Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός του Υπουργείου - εάν υπάρχει - για την λειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου;

Πηγή: pelop.gr