Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017

Πάτρα: Προετοιμασία για την έλευση του σύγχρονου τρένου.

Ολοταχώς προς την τεκμηρίωση της βασικής πρότασης του για το θέμα της διέλευσης του τρένου μέσα από την πόλη της Πάτρας κινούνται αυτή την περίοδο ο ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών.

Μέσα από την προώθηση της σχετικής μελέτης και τη διπλή υπηρεσιακή και πολιτική διαβούλευση που είναι σε εξέλιξη -με στόχο να κλείσει στα τέλη του καλοκαιριού- προκύπτει και το βασικό σενάριο που σχετίζεται με την υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου κατά μήκος της παραλιακής ζώνης της Πάτρας.
Το «κλειδί» της μελέτης που αφορά την υπογειοποίηση είναι το βάθος βύθισης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής προκειμένου να μην επηρεαστεί το σύστημα αποχέτευσης του δήμου Πατρέων με τους κεντρικούς αγωγούς που καταλήγουν στην παραλιακή ζώνη και τον κεντρικό συλλεκτήρα, τον αγωγό που ξεκινά από το αντλιοστάσιο της οδού Φιλοποίμενος προς τον Βιολογικό Καθαρισμό.

ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ

«Οπως είναι γνωστό, το δίκτυο με τους αγωγούς της αποχέτευσης στον κεντρικό τομέα της Πάτρας είναι παντορροϊκό και ιδιαίτερα κατά την περίοδο μεγάλων βροχοπτώσεων, η υπερχείλιση των όμβριων υδάτων οδηγείται στον Πατραϊκό με αγωγό ο οποίος έχει καθοδική κλίση για να λειτουργεί με βάση τη βαρύτητα» αναφέρει στην «ΠτΔ» ο Νίκος Κοντοές, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ.
Επεξεργαζόμενοι στον ΟΣΕ το βασικό σενάριο της υπογειοποίησης, εξέτασαν τη λύση:
> Είτε να ακυρώσουν οι σήραγγες τον αγωγό και να τον αντικαταστήσουν πιθανότατα με ένα σύστημα άντλησης, ώστε η υπογειοποίηση να είναι «ελαφριάς μορφής»,
>είτε να περάσουν οι σήραγγες κάτω από τον αγωγό αυτό, με υπογειοποίηση «βαριάς μορφής» ώστε να μην ακυρωθεί το αποχετευτικό σύστημα της Πάτρας.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Π. ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
Πηγή: pelop.gr