Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Οι επιβάτες «ψηφίζουν» τηλεματική.


Οι «έξυπνες» στάσεις μπήκαν για τα καλά στη ζωή των επιβατών των λεωφορείων και τρόλεϊ, σε αντίθεση με το ηλεκτρονικό εισιτήριο που αντιμετωπίζει πολλές... τρικλοποδιές και δεν αποκλείεται να τεθεί σε εφαρμογή μετά τον Αύγουστο.

Το ηλεκτρονικό σύστημα πληροφόρησης για τα δρομολόγια έχει τεθεί σε εφαρμογή εδώ και ένα χρόνο. Δίνει μηνύματα για την ακριβή ώρα άφιξης των οχημάτων και, παρόλο που καλύπτει μόνο 1.000 από τις συνολικά 4.500 στάσεις των δύο μέσων, έχει ήδη αλλάξει την εικόνα των συγκοινωνιών στα μάτια των πολιτών.

Η έλλειψη αυτή συμπληρώνεται όμως με μια εφαρμογή που παρέχει από τον υπολογιστή, το κινητό ή το τάμπλετ πληροφορίες για τα δρομολόγια όλων των γραμμών και την ώρα άφιξης του οχήματος στην πιο κοντινή στάση, ακόμη και αν δεν έχει ενταχθεί στα ηλεκτρονικά συστήματα.

Ετσι κάποιος μπορεί να οργανώνει καλύτερα τον χρόνο του και να μην περιμένει με τις ώρες στις στάσεις.

Η πληροφόρηση συνεχίζεται και μέσα στα οχήματα, με τις μεγάλες οθόνες που έχουν τοποθετηθεί κοντά στον οδηγό και δίνουν πληροφορίες για τη διαδρομή και τις στάσεις.

Η εικόνα στις στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ έχει γίνει hi tech.

Εφηβοι αλλά και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, που δεν είναι εξοικειωμένα με τις νέες τεχνολογίες, ψάχνουν στο κινητό τους για τη γραμμή που τους ενδιαφέρει.

Τα αποτελέσματα αποτυπώνονται στην πρόσφατη έρευνα της «Κάπα Research», που έγινε για λογαριασμό του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ).

Ρωτήθηκαν 1.000 άτομα, άντρες και γυναίκες με ηλικία άνω των 15 ετών, που βρέθηκαν στο διάστημα 9-15 Μαΐου σε 70 στάσεις με τηλεματική και 30 «παραδοσιακές», σε ώρες αιχμής αλλά και περιόδους με λιγότερη κίνηση.

Το 50,3% είχε εγκαταστήσει στο κινητό του την εφαρμογή και από αυτούς το 94,4% τη χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση. Το 91% τη θεωρεί ευκολόχρηστη και το 85,9% αξιόπιστη.

Με βάση τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο, το 63,5% των επιβατών εκτιμά ότι η τηλεματική έχει μειώσει τον χρόνο παραμονής τους στις στάσεις και το 65,5% νιώθει περισσότερο σίγουρο για την ώρα άφιξης.

Πιο ικανοποιημένες εμφανίζονται οι γυναίκες (66,8%) και οι νέοι ώς 34 ετών (66,6%). Εχει ενδιαφέρον ότι το 20% των γυναικών δήλωσαν ότι αισθάνονται πιο ασφαλείς όταν περιμένουν στη στάση τις βραδινές ώρες.


Ικανοποίηση

Το 98% των επιβατών συμφωνεί ότι η ηλεκτρονική πληροφόρηση κάνει πιο ελκυστικά τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, τα οποία ως προς αυτόν τον δείκτη εξισώθηκαν με το μετρό!

Το 95,8% δήλωσε ότι βελτιώθηκε η ποιότητα των μετακινήσεών τους και το 93% είναι ικανοποιημένο από την πληροφόρηση που έχει για την κίνηση του οχήματος που τον εξυπηρετεί.

Το 80,6% παρακολουθεί την οθόνη που υπάρχει μέσα στο όχημα για να πληροφορηθεί το σημείο όπου βρίσκεται και την εξέλιξη του δρομολογίου.

Εχει ενδιαφέρον ότι στο επιβατικό κοινό των τρόλεϊ το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το 82,4%.

«Οι αστικές συγκοινωνίες εκσυγχρονίζονται συνεχώς» επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιάννης Σκουμπούρης, και προσθέτει: «Η επιτυχημένη υλοποίηση του έργου της τηλεματικής και η καθολική αποδοχή του από το επιβατικό κοινό αποτελούν ένα πολύ σημαντικό θετικό νέο για την καθημερινή λειτουργίας της ίδιας της πρωτεύουσας».

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr