Σε καθημερινό φαινόμενο τείνουν να εξελιχθούν οι αλλεπάλληλες επιθέσεις αγνώστων που έχουν μετατρέψει σε στόχο τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Χθες τα ξημερώματα άγνωστοι έσπασαν τα τζάμια και προσπάθησαν να πυρπολήσουν με βόμβες μολότοφ το ιστορικό διατηρητέο κτίριο του ΟΑΣΑ στην οδό Μετσόβου, μόλις λίγες ημέρες μετά την επίθεση που είχε δεχτεί κλιμάκιο ελεγκτών κομίστρου του μετρό από κουκουλοφόρους στον σταθμό της Ομόνοιας.
Ηδη στελέχη του Οργανισμού κάνουν λόγο για «στοχοποίηση» των εργαζομένων του φωτογραφίζοντας και την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών. Σε δήλωσή του ο απερχόμενος αναπληρωτής πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Ευάγγελος Ρέντζιος, σημειώνει ότι υποβάλλει την παραίτησή του για λόγους ευθιξίας υπογραμμίζοντας πως «τους τελευταίους μήνες το προσωπικό του Ομίλου ΟΑΣΑ δέχεται πρωτοφανείς επιθέσεις, έχοντας πλέον στοχοποιηθεί από τις "επίκαιρες" παρεμβάσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών για αναδρομικές διαγραφές προστίμων (από το 2010!) και τις υποτιμητικές αναφορές σε εργαζομένους που χαρακτηρίζονται ως κεφαλοκυνηγοί».
Πυρπόληση
Να σημειωθεί ότι εκτός της επίθεσης στους ελεγκτές, μερικούς μήνες πριν είχε πυρποληθεί ένα τρόλεϊ (αξίας χιλιάδων ευρώ) στην οδό Πατησίων και βανδαλίστηκαν τουρνικέ σε λεωφορεία στην Καισαριανή.
Οι επιθέσεις στην περιοχή γύρω από το Πολυτεχνείο ήταν και η αιτία που άλλαξαν οι διελεύσεις λεωφορείων και τρόλεϊ και για μεγάλο χρονικό διάστημα διέρχονταν από την οδό 3ης Σεπτεμβρίου και όχι από την Πατησίων προκαλώντας ταλαιπωρία σε χιλιάδες επιβάτες.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο Οργανισμός «βυθίζεται μέρα με την ημέρα στην αφάνεια και την απαξίωση» και αναρωτιέται εάν το επόμενο βήμα θα είναι «να θρηνήσουμε θύματα».
Σαφείς αιχμές κατά του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, άφησε αποχωρώντας από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και ο έως τώρα πρόεδρός της, Νίκος Παπαθανάσης. Ο ίδιος σημείωσε ότι σε διάστημα ενός έτους είχαν μόνο μια τηλεφωνική επικοινωνία διάρκειας 30 δευτερολέπτων, στην οποία του ανακοίνωσε την αντικατάστασή του. Αναφερόμενος στις καταγγελίες του υπουργού για τις ακριβές νομικές υπηρεσίες της εταιρείας, ο κ. Παπαθανάσης επεσήμανε ότι: «Στη Νομική Υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ απασχολούνται επτά δικηγόροι, οι οποίοι πρέπει να επιτελέσουν πολλαπλάσιο έργο αυτού που επιτελούσαν οι δεκαοκτώ δικηγόροι, που απασχολούνταν πριν από τη συγχώνευση σε ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ, Τραμ».
Στο μεταξύ, οι καταγγελίες του υπουργού Μεταφορών για «κεφαλοκυνηγούς» και υπερβολικό αριθμό ρεπό έχουν προκαλέσει την οργή και των εργαζομένων στις συγκοινωνίες. Οπως σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος, έχει ήδη στείλει εξώδικο στο υπουργείο Μεταφορών και απειλεί με αγωγή.
Συντάκτης: Μαρία Λιλιοπούλου
Πηγή: ethnos.gr