Θέμα ημερών, ίσως και ωρών, είναι το κλείσιμο της συμφωνίας μεταξύ του εργολάβου, της Αττικό Μετρό και του υπουργείου, για τη συνέχιση του έργου.
Hμέρα την ημέρα, έως και ώρα την ώρα, περιμένουμε να καταλήξουν οι περίφημες συζητήσεις για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ οι πληροφορίες που φτάνουν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, θέλουν το αρμόδιο Υπουργείο, την Αττικό Μετρό ΑΕ και την ανάδοχο κοινοπραξία να έρχονται σε συνεννόηση και συμφωνία στα θέματα που οδήγησαν το έργο σε πολύμηνη ακινησία.
Σε τούτη τη φάση περιμένουμε να δούμε το....κόστος της συμφωνίας, δηλαδή ποιου ύψους θα είναι η οικονομική ικανοποίηση του εργολάβου, ο οποίος αναμένεται να παραιτηθεί από τις τεράστιες απαιτήσεις του που έφταναν στα 600 εκατ. ευρώ. Επίσης, περιμένουμε να δούμε το νέο χρονοδιάγραμμα του έργου, που ελπίζουμε να αποδειχθεί ρεαλιστικό αυτή τη φορά.
Άλλωστε, η «Βενιζέλου», μετά και την τελευταία υπουργική απόφαση, «έχει βγει από τη μέση», αφού στη θέση που θα κατασκευαζόταν ο σταθμός, θα δημιουργηθεί αρχαιολογική πλάζα.
Οι Θεσσαλονικείς και η περιοχή του κέντρου, επιχειρήσεις και επαγγελματίες, θα πρέπει να ξεχάσουν το σταθμό «Βενιζέλου», γιατί η αναζήτηση τεχνικής λύσης που θα επιτρέπει την κατασκευή του χωρίς την απομάκρυνση των αρχαιοτήτων, θα απαιτήσει αρκετές δεκάδες εκατομμυρίων επιπλέον και το πρόσθετο χρόνο κάποιων ετών.
Να σημειωθεί ότι στο σταθμό «Βενιζέλου», έχουν πέσει μέχρι στιγμής, συνολικά, περί τα 20 εκατ ευρώ. Υπάρχει δε περίπτωση, να υπάρξουν προβλήματα με τους Κοινοτικούς συγχρηματοδότες αφού τα ποσά που δαπανήθηκαν δεν πήγαν, τελικά, για το σκοπό που διατέθηκαν.
Ένα άλλο ....θεματάκι, αφορά στα έργα που θα πρέπει να γίνουν ώστε να μπορέσει σε συνθήκες ασφάλειας και από τη στιγμή που καταργείται η «Βενιζέλου», να λειτουργήσει το μετρό από το σταθμό «Αγίας Σοφίας», δυτικά, προς το «Ν.Σ. Σταθμό».
Απ' ότι πληροφορείται η Voria.gr, μόλις ανακοινωθεί το κλείσιμο συμφωνίας, οι μετροπόντικες, που έχουν μεταφερθεί στη Νέα Ελβετία, θα αρχίσουν την εκσκαφή με κατεύθυνση προς τα δυτικά, για να διανοιγούν τα υπόλοιπα των σηράγγων. Στη συνέχεια, δε, οι μετροπόντικες, θα χρησιμοποιηθούν και στο έργο της γραμμής του Μετρό στην Καλαμαριά, έργο που εκτελείται από τον Άκτωρα, με ρυθμούς κανονικότατους.
Συντάκτης: Άννη Καρολίδου
Πηγή: voria.gr