Παρά την σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών και τις σημαντικές προοπτικές που διαμορφώνονται από τη συνεχή ανάπτυξη της Cosco στον Πειραιά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «παραμένει εγκλωβισμένη στον παγωμένο πολιτικό χρόνο», όπως το θέτουν κύκλοι της αγοράς.
Σειρά έργων που έχουν χρηματοδοτηθεί παραμένουν αίολα, σημαντικά προβλήματα στις υποδομές καθυστερούν ταχύτητες, η απουσία ηλεκτροδότησης σε τμήματα του δικτύου κοστίζει εκατομμύρια πρόσθετου κόστους λειτουργίας σε καύσιμα μηνιαίως και η «ακέφαλη» ΕΡΓΟΣΕ δεν μπορεί να διαδραματίσει το ρόλο του επισπεύδοντος που de facto έχει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως αναφέρουν κορυφαίοι παράγοντες των ελληνικών σιδηροδρόμων μόνον η καθυστέρηση στην παράδοση της ηλεκτροδότησης στο τμήμα του δικτύου από τον σταθμό Λαρίσης έως την Τιθορέα κοστίζει ένα εκατομμύριο ευρώ παραπάνω σε πετρέλαια για τις ντιζελομηχανές που χρησιμοποιούνται από ότι αν λειτουργούσαν οι ηλεκτροκίνητες μηχανές.
Όμως και στη Θεσσαλονίκη όπου οι όγκοι ξηρού φορτίου χύδην αυξάνονται με εύρωστους ρυθμούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί να εκμεταλλευτεί το σύνολο της ζήτησης για μεταφορές καθώς τα ειδικού τύπου ανατρεπόμενα βαγόνια είναι στην πλειοψηφία τους χαλασμένα. «Από τα 250 περίπου τέτοια βαγόνια τα 180 περίπου δεν λειτουργούν» αναφέρει στο capital.gr αρμόδια πηγή.
Το πρόσφατο ατύχημα στο 29ο χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης - Ειδομένης όπου η υποδομή της σιδηροτροχιάς διαβρώθηκε από τις συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις με αποτέλεσμα να βυθιστεί σε μήκος 800 μέτρων, αν και δεν συνδέεται με την συντήρηση του δικτύου αλλά με φυσική καταστροφή, κατέστησε σαφές πόσο ευάλωτο είναι το ελληνικό δίκτυο. Έφερε δε στην Ελλάδα κλιμάκια κινέζων πολιτικών μηχανικών που έσπευσαν να επιθεωρήσουν επιτόπου την έκταση των προβλημάτων του ελληνικού δικτύου από το οποίο επιθυμούν να περάσουν τεράστιο κομμάτι των ασιατικών εξαγωγών προς την Ευρώπη…
Όμως η κυβέρνηση αν και έχει διατυπώσει δια στόματος πρωθυπουργού στο Πεκίνο την πρόθεση συνεργασίας της με την κινεζική πλευρά για την αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρόμων «όχι μόνον δεν έχει ακόμα ενσκήψει πάνω από το θέμα αλλά ακόμα δεν έχει διορίσει διευθύνοντα σύμβουλο στην ΕΡΓΟΣΕ θέση που χηρεύει από την παραμονή των εκλογών οπότε και ο μέχρι τότε επικεφαλής της πολιτεύτηκε» σημειώνουν κύκλοι των μεταφορών. Παράλληλα οι ανώνυμες εταιρείες που εμπλέκονται στην βιομηχανία ελληνικών σιδηροδρόμων όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΓΑΙΑΟΣΕ και άλλες παραμένουν χωρίς πολιτικό πράσινο φως για να συνεχίσουν το έργο τους.
Επιπλέον η νέα ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ διαρρέει πως ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να αποδειχθεί άγονος παρά το γεγονός πως σιδηροδρομικοί παράγοντες επιβεβαιώνουν το αυξημένο ενδιαφέρον τόσο των αμερικανών της Watco όσο και των ρώσων της RZD για τον σε αλλεπάλληλες αναβολές διαγωνισμό.
Ο κίνδυνος να χαθεί πολύτιμος χρόνος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μεγάλος. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά τα «συμμάζεμα» των τελευταίων λίγων ετών εμφανίζει σημαντικές επιδόσεις στα οικονομικά της αποτελέσματα. Η χρήση του 2014 εκτιμάται ότι έκλεισε με άνοδο κύκλου εργασιών της τάξης του 10% στα επίπεδα των 150 εκατομμυρίων ευρώ και η κερδοφορία της με αύξηση της τάξης του 30% προσεγγίζοντας τα 3 εκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: capital.gr