Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Κίνδυνος εκτροχιασμού της επέκτασης του Προαστιακού ως το Λαύριο.

 Το κίνδυνο να χαθούν κοινοτικά κονδύλια και να παραπεμφθεί στις καλένδες ένα από τα πιο σημαντικά έργα του σιδηρόδρομου, το έργο της επέκτασης του Προαστιακού στο Λαύριο, αντιμετωπίζει η ελληνική κυβέρνηση.
 Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ετοιμάζεται θα αναζητήσει ευθύνες για τη σημαντική καθυστέρηση του έργου, η μελέτη του οποίου έπρεπε να έχει προκηρυχθεί το 2014 προκειμένου να μη χαθούν κοινοτικά κονδύλια 1,8 εκατ. ευρώ που είχαν από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΔΜ).
  Προϋπόθεση τόσο για την εξασφάλιση αυτών των κονδυλίων όσο και για την ένταξη του έργου στο χρηματοδοτικό πακέτο 2014 - 2020 ήταν η σχετική μελέτη να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2015. Ωστόσο ακόμα δεν έχει προκηρυχθεί, ενώ αμφίβολες είναι και οι προδιαγραφές που πρέπει να υιοθετηθούν.
 Η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θα πρέπει άμεσα να εξετάσει το έργο, προκειμένου να αποφασίσει τις τελικές προδιαγραφές. Ωστόσο πρόκειται για ένα από τα πιο πολυσυζητημένα έργα που έχει προκαλέσει σημαντικές αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και υπουργείο Υποδομών τόσο για τον τρόπο κατασκευής του όσο και για το τελικό του κόστος.
  Προκειμένου το τρένο να σφυρίξει και πάλι το 2019, μετά από 82 ολόκληρα χρόνια για το λιμάνι του Λαυρίου, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης πρέπει να αποφασίσει αν ο διαγωνισμός θα προχωρήσει όπως έχει ήδη προταθεί από τον ΟΣΕ με «ελαφρά» ηλεκτροκίνηση και ισόπεδες διαβάσεις μειώνοντας τον προϋπολογισμό κατασκευής του έργου στα 150 εκατ. ευρώ ή με μεγάλες ταχύτητες έως 220 χλμ. και ανισόπεδες διαβάσεις (ανεβάζοντας τον προϋπολογισμό σε πάνω από 300 εκατ. ευρώ).
  Πάντως η οποιαδήποτε απόφαση θα πρέπει να ληφθεί χωρίς νέες καθυστερήσεις καθώς το έργο θα προωθηθεί προς δημοπράτηση, με στόχο να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ πηγές του υπουργείου τονίζουν ότι αν τελικά χαθεί η χρηματοδότηση, θα αναζητηθούν ευθύνες.

Πηγή: Ημερησία