Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

Κερδοφορία αναμένει η ΣΤΑΣΥ τα επόμενα τρία χρόνια και προχωρεί και σε προσλήψεις

Της  Νίκη Παπανικολάου

Σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας της αναμένει η ΣΤΑΣΥ ΑΕ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ ) τα επόμενα χρόνια, ως αποτέλεσμα της σημαντικής μείωσης των λειτουργικών της δαπανών, των υπερωριών αλλά και της υιοθέτησης των ηλεκτρονικών προμηθειών. Παράλληλα, η εταιρεία, το προσεχές διάστημα προχωρεί στην πρόσληψη έως και 200 ατόμων προκειμένου να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που δημιούργησε η παράδοση στην κυκλοφορία των νέων σταθμών του μετρό.
Από τη ΣΤΑΣΥ εκτιμάται ότι το οικονομικό αποτέλεσμα για τα έτη 2014, 2015 και 2016, χωρίς καμία ανάγκη για κρατική επιχορήγηση, θα ανέλθει στα 6 εκατ. ευρώ, 8 εκατ. ευρώ και 10 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα. Το 11μηνο του 2013 τα λειτουργικά κέρδη της ΣΤΑΣΥ ανήλθαν σε 5 εκατ. ευρώ, όταν το αντίστοιχο 11μηνο του 2012 η εταιρεία κατέγραψε λειτουργικές ζημιές ύψους 18 εκατ. ευρώ.
Σημαντικό ρόλο στην κερδοφορία έπαιξε η προσπάθεια μείωσης της εισιτηροδιαφυγής και κυρίως τα αυξημένα πρόστιμα από τους λαθρεπιβάτες. Συγκριτικά κατά το πρώτο 9μηνο του 2012 με του 2013 τα επιβληθέντα πρόστιμα αυξήθηκαν από 34.732 σε 42.699 (αύξηση 22,94%), ενώ αντίστοιχα η αξία των προστίμων από 2.743.298 ευρώ το 2012 αυξήθηκε σε 3.201.243 ευρώ το 2013 (αύξηση 16,69%). Οι εισπράξεις των προστίμων αυτών αντιστοιχούν σε 884.039,90 ευρώ το πρώτο 9μηνο του 2012 και σε 1.159.805,27 ευρώ το πρώτο 9μηνο του 2013 (αύξηση 31%).
Οσον αφορά στις προσλήψεις, το τεύχος του διαγωνισμού αναμένεται να είναι έτοιμο έως το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου, καθώς ήδη ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Μ. Παπαδόπουλος, με έγγραφό του που εστάλη στη διοίκηση της εταιρείας την περασμένη εβδομάδα, την καλεί να προχωρήσει άμεσα στην προκήρυξη διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ ώστε να καλυφθούν οι ελλείψεις.
Οι προσλήψεις θα αφορούν ηλεκτροδηγούς, εκδότες και ελεγκτές εισιτηρίων, καθώς επίσης τεχνικό προσωπικό και όχι διοικητικούς.
Εκτιμάται ότι η ΣΤΑΣΥ χρειάζεται περίπου 300 άτομα αλλά ο αριθμός των προσλήψεων θα εξαρτηθεί και από τον προϋπολογισμό της εταιρείας, δεδομένου ότι πλέον δεν λαμβάνει κρατική επιδότηση.
Προτεραιότητα στις προσλήψεις αυτές θα έχουν οι παλαιοί συμβασιούχοι, οι οποίοι είχαν απολυθεί από το μετρό ύστερα από το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λ. Ρακιντζή, που έκανε λόγο για αθρόες κομματικές προσλήψεις κυρίως κατά την προεκλογική περίοδο του 2009, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα η εταιρεία να εμφανίσει για πρώτη φορά έλλειμμα άνω των 22 εκατ. ευρώ.
«Η εν λόγω προκήρυξη, εκτός από τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων, θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει επιπλέον μοριοδότηση όσων έχουν προϋπηρεσία και εκπαίδευση σε συγκοινωνιακό φορέα», αναφέρει χαρακτηριστικά το έγγραφο του υφυπουργού, με το οποίο καλεί την εταιρεία να αποστείλει το σχέδιο προκήρυξης πριν από τη δημοσίευσή της στο γραφείο του γενικού γραμματέα Μεταφορών κ. Ν. Σταθόπουλου.
Εν τω μεταξύ , η Αττικό Μετρό θα εντάξει στο δίκτυό της έως το τέλος του μήνα πέντε από τους συνολικά 17 υπερσύγχρονους «πράσινους» συρμούς 3ης γενιάς που κατασκευάστηκαν από την κοινοπραξία Hyundai Rotem - Hanwha στη Νότια Κορέα. Οι υπόλοιποι 12 συρμοί θα ενταχθούν στο δίκτυο μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2014.
Τα νέα τρένα του μετρό θα έχουν 4 πόρτες ανά όχημα και ανά πλευρά και η χωρητικότητά τους είναι για 1.032 επιβάτες (188 σε καθίσματα - 844 όρθιοι). Οι συρμοί με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ. διαθέτουν έξυπνο σύστημα ελέγχου εκκίνησης, διατήρησης σταθερής ταχύτητας και επιβράδυνσης από τον ένα σταθμό στον άλλο, προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια.

Κέρδος online