Το ποσοστό των γυναικών που εργάζονται στον τομέα των
σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ευρώπη παραμένει στάσιμο στο 20%, και το γυναικείο φύλο εξακολουθεί να υποεκπροσωπείται σε βασικούς τομείς, σύμφωνα με τα
ευρήματα της πρώτης ετήσιας Έκθεσης για την γυναικεία απασχόληση στους Ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους,
η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα 21 Ιανουαρίου.
Η έκθεση, η οποία ανατέθηκε από την Κοινότητα των ευρωπαϊκών
εταιρειών σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER) και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων
στις Μεταφορές (ETF), συμμετείχαν στην έρευνα 24 εταιρείες από 19
χώρες. Στην έρευνα διαπιστώθηκε ότι
ενώ οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 18% των θέσεων με διευθυντικά καθήκοντα,
αντιπροσωπεύουν μόλις το 1,4% των μηχανοδηγών.
Τα στοιχεία δείχνουν επίσης το μεγάλο
χάσμα Ανατολής-Δύσης στον τομέα των μηχανικών. Οι γυναίκες μηχανικοί υποεκπροσωπούνται στην Ιταλία, τη Γαλλία, την
Πορτογαλία, την Ελβετία, την Αυστρία, τις Κάτω Χώρες, τη Φινλανδία και το
Βέλγιο, με μέσο όρο 11% σε σύγκριση με το μέσο όρο του 40% στην Τσεχική
Δημοκρατία, τη Λετονία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία, τη Σλοβενία, τη Ρουμανία,
Τουρκία, τη Σλοβακία και τη Σερβία.
Η Λετονία έχει το μεγαλύτερο μερίδιο της γυναικείας παρουσίας
μηχανικών σιδηροδρόμου με 59,6%, ενώ το Βέλγιο είχε τη
χαμηλότερη με μόλις 2%, αλλά το Βέλγιο έχει το υψηλότερο ποσοστό των γυναικών
οδηγών τρένων στο 2,9%.