Με γρήγορους ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες εγκατάστασης
του Ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών ETCS στο σιδηροδρομικό
δίκτυο του ΟΣΕ. Το πλέγμα του συστήματος λειτουργεί ανάμεσα στις σταθερές «νάρκες»
των σιδηροδρομικών γραμμών και του ηλεκτρονικού συστήματος που τοποθετείται
στην ελκτική μηχανή του τρένου.
Οι πληροφορίες διαβιβάζονται από το έδαφος στην
αμαξοστοιχία, όπου ένας εποχούμενος ηλεκτρονικός υπολογιστής τις χρησιμοποιεί
για να υπολογίσει την ανώτατη επιτρεπόμενη ταχύτητα και έπειτα, αν είναι
ανάγκη, επιβραδύνει αυτόματα την αμαξοστοιχία. Το ETCS εντάσσεται στο ευρωπαϊκό
σύστημα διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας (ERTMS). Το σύστημα θα
τεθεί σε εφαρμογή όταν ολοκληρωθεί και το σύστημα φωτοσήμανσης το οποίο
όπως είναι γνωστό βρίσκεται εκτός λειτουργίας λόγω κλοπών στο καλωδιακό
δίκτυο.