ΟΛΘ συνεργάζεται στενά τόσο με τις σιδηροδρομικές εταιρείες της Βουλγαρίας όσο και με την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ελλάδας (ΟΣΕ) προκειμένου να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ του λιμένα Θεσσαλονίκης και περιοχών της Βουλγαρίας.
Η πρόσφατη αναθεώρηση της φιλοσοφίας περί των συνδυασμένων μεταφορών και της επιτάχυνσης των έργων υποδομής για τη σιδηροδρομική κάλυψη των στρατηγικής σημασίας λιμένων έφερε εκ νέου στο προσκήνιο και την προσπάθεια της ηγεσίας του ΟΛΘ να βελτιώσει την προσπελασιμότητα της ενδοχώρας που δεν περιορίζεται στα «στενά» ελληνικά γεωγραφικά πλαίσια αλλά εκτείνεται στη νότια Βαλκανική.
Στρατηγικός στόχος της διοίκησης είναι η με κάθε τρόπο προώθηση ζητημάτων και έργων που βελτιώνουν την προσπελασιμότητα της ενδοχώρας του λιμένα. Προς αυτήν την κατεύθυνση ο οργανισμός υποστηρίζει θερμά την ολοκλήρωση των διευρωπαϊκών αξόνων 4 και 10. Ο άξονας 4 θα συνδέσει την Θεσσαλονίκη με την Σόφια ενώ θα διατρέχει το δυτικό τμήμα της Βουλγαρίας, ανοίγοντας νέες προοπτικές στο εμπόριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συνολικός χρόνος της αλυσίδας μεταφοράς ,άρα και το σχετικό κόστος, όπως έχει υποστηρίξει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, θα είναι μικρότερο καθώς θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου που προκαλούν σημαντικές χρονικές απώλειες και πρόσθετες χρεώσεις.
Επιπρόσθετα ο ΟΛΘ συνεργάζεται στενά τόσο με τις σιδηροδρομικές εταιρείες της Βουλγαρίας όσο και με την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ελλάδας (ΟΣΕ) προκειμένου να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ του λιμένα Θεσσαλονίκης και περιοχών της Βουλγαρίας. Σε πρόσφατες συζητήσεις με τον ΟΣΕ υπήρξε η ενημέρωση ότι σύντομα θα υπάρξει μία πιλοτική εφαρμογή ενός δρομολογίου από την Θεσσαλονίκη προς την Σόφια για την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα πρόσφατα έγινε και ειδική σύσκεψη στον ΟΛΘ περί του συγκεκριμένου δρομολογίου ενώ σκιαγραφήθηκαν και οι ορίζοντες που διανοίγονται.
Βασικός στόχος πάντως της διοίκησης του ΟΛΘ είναι να εξελιχθεί η σύνδεση ι από το πιλοτικό στο οριστικό στάδιο εφαρμογής και γι' αυτό , στην πρόσφατη σύσκεψη με τη συμμετοχή εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων ζητήθηκε μεταξύ των άλλων και η συμβολή τους προς αυτήν την κατεύθυνση.
Τέλος σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί και αφορούν στις προσπάθειες της διοίκησης του Οργανισμού Τρίτος άξονας για την βελτίωση της προσπελασιμότητας είναι η μείωση των διοικητικών διαδικασιών και της γραφειοκρατίας, που απαιτούνται για την λειτουργία των αλυσίδων μεταφοράς. Από την πλευρά του ΟΛΘ εξελίσσεται προσπάθεια για την δημιουργία μία ενιαίας πλατφόρμας μέσω της οποίας οι εταιρείες forwarding θα μπορούν να διεκπεραιώνουν ορισμένες από τις διαδικασίες για την μεταφορά των φορτίων από και προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μειώνοντας το χρόνο και το κόστος που απαιτείται, ενώ σταθερή βούληση της διοίκησης είναι η βελτίωση των τελωνειακών διαδικασιών ώστε να μειωθούν οι όποιες καθυστερήσεις.
theseanation