Πηγή ΤΑ ΝΕΑ
Τα παιδιά του Πειραιά θα αποκτήσουν ποδηλατόδρομο! Ο δήμος Πειραιά σχεδιάζει να μετατρέψει σε ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο τις ανενεργές σιδηροδρομικές γραμμές, που σήμερα είναι εγκαταλειμμένες και γεμάτες σκουπίδια, από τον πρώην σταθμό του ΟΣΕ στον Άγιο Διονύσιο έως την περιοχή της Λεύκας (συμβολή των οδών Ρετσίνα-Θηβών-Παλαμηδίου).
Το κομμάτι αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου δηλαδή, που είναι εκτός λειτουργίας από το 2005, αναμένεται να γεμίσει πράσινο, ποδήλατα και να αποκτήσει και πάλι ζωή.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες ο δήμος αποφάσισε την έγκριση 7.000.000 ευρώ για το έργο και ανακοίνωσε τη διακήρυξη ανοικτής δημοπρασίας για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του. Ο διαγωνισμός έχει προγραμματιστεί να γίνει στις 17 Δεκεμβρίου. Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι 20 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Ποδηλατόδρομος 1,6 χιλιομέτρων
Το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου όπου σχεδιάζεται ο ποδηλατόδρομος από τον παλιό σταθμό του ΟΣΕ στον Άγ.Διονύσιο (είναι η περιοχή του λιμανιού απ' όπου αναχωρούν τα κρητικά καράβια) έως τη Λεύκα είναι περίπου 1600 μέτρα. Η κατασκευή του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου θα γίνει στο εύρος των σιδηροδρομικών γραμμών πλάτους 5,5-6 μ. «με τη βασική προϋπόθεση της διατήρησης των σιδηροτροχιών» όπως τονίζεται στη διακήρυξη του έργου.
Το έργο πρόκειται να υλοποιηθεί στην Ε΄ Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Πειραιά στον υπο αναστολή λειτουργίας σιδηροδρομικό διάδρομο του ΟΣΕ από την περιοχή Λεύκας (συμβολή οδών Ρετσίνα – Θηβών – Παλαμηδίου) έως τον σταθμό του Αγίου Διονυσίου στο λιμάνι του Πειραιά. Περιλαμβάνει δε και τους δρόμους που αναπτύσσονται εκατέρωθεν και κατά μήκος του σιδηροδρομικού άξονα.
Εκτός από τον ποδηλατόδρομο και τον πεζόδρομο το έργο προβλέπει και ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων. Θα γίνουν δηλαδή βελτιώσεις με φύτευση πρασίνου, τοποθέτηση καθιστικών και φωτισμού. Επίσης θα κατασκευαστούν νέα πεζοδρόμια και θα γίνει ανακατασκευή των οδοστρωμάτων.
Ο ποδηλάτης της φωτογραφίας περνάει κάθετα τις εγκαταλειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές. Με την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν ποδήλατο σ' αυτό τον διάδρομο μήκους 1,6χλμ.
Σημειώνεται ότι παρόμοια πρόταση για ανάπλαση στο ανενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο είχε διατυπώσει πριν από περίπου 4 χρόνια το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Είχε προτείνει να γίνει χώρος πρασίνου ο συγκεκριμένος διάδρομος. Επρόκειτο για ένα μόνο κομμάτι από τη συνολική πρόταση που είχαν καταθέσει στους αρμοδίους (δήμο Πειραιά, Νομαρχία) οι επιστήμονες του Εργαστηρίου. Προέβλεπε τη φύτευση πρασίνου σε 835 στρέμματα στην πόλη του μεγάλου λιμανιού και τη δημιουργία μίας πράσινης διαδρομής 11 χιλιομέτρων.
Η σημερινή κατάσταση
Εντελώς ανεκμετάλλευτες είναι σήμερα οι σιδηροδρομικές γραμμές από τον σταθμό του ΟΣΕ στον Άγιο Διονύσιο έως την περιοχή της Λεύκας. Σε αρκετά σημεία υπάρχουν σκουπίδια μολονότι ομάδες πολιτών έχουν κάνει καθαρισμούς στο παρελθόν. Το φωτορεπορτάζ των «Ορθοπεταλιών» που ακολουθεί είναι ενδεικτικό της εικόνα εγκατάλειψης.
Εγκατάλειψη και σκουπίδια. Αυτή είναι η εικόνα σήμερα στις ανενεργές γραμμές του ΟΣΕ στον Άγ.Διονύσιο. Οι εγκαταλειμμένες ράγες όπως φαίνονται από τη γέφυρα της Δραπετσώνας. Στο βάθος ο παλιός σταθμός του Πειραιά - που είναι εκτός λειτουργίας - και το λιμάνι.
Ο σταθμός του ΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά, στον Άγιο Διονύσιο. Σ' αυτό το σημείο έως και τη Λεύκα σχεδιάζει την κατασκευή ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου ο Δήμος Πειραιά. Δεν είναι άσχημη ιδέα, έ; Οι γραμμές παραμένουν ανενεργές από το 2005.
Σκουπίδια και ξερά κλαδιά μέσα στις γραμμές. Είναι περίπου στη μέση του ανενεργού σιδηροδρομικού διαδρόμου Άγιος Διονύσιος- Λεύκα. Ευτυχώς την κακή εικόνα σώζει κάπως το πράσινο από τα αγριόχορτα. Όπως και να' χει πάντως ένας ελεύθερος χώρος παραμένει έως σήμερα ανεκμετάλλευτος...