Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2013

Χατζηδάκης: «Aνταγωνιστικότητα, εξαγωγές, νέες θέσεις εργασίας φέρνουν τα μεγάλα λιμάνια»

Στην ολοκλήρωση των υποδομών και κυρίως σε ότι αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο αναφέρθηκε ο κ. Μ. Χρυσοχοϊδης

Τη δυνατότητα να διεκδικήσει με αξιώσεις ένα σημαντικό κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics του διεθνούς εμπορίου, έχει η χώρα μας. 
Τόσο ο Πειραιάς, όσο και η Θεσσαλονίκη θα μπορούσαν να έχουν τα μεγέθη που σήμερα πετυχαίνει στον τομέα των μεταφορών το λιμάνι του Ρότερνταμ.
Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα του workshop για τον κλάδο των Logistics που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο υπουργείο Μεταφορών με την παρουσίαση της έκθεσης εμπειρογνωμόνων της Παγκόσμιας Τράπεζας για την ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα. 
Για να γίνει όμως πράξη ο φιλόδοξος αυτός στόχος, όπως τονίσθηκε από τους ομιλητές, πρέπει να προχωρήσουν άμεσα μια σειρά από μεταρρυθμίσεις, μεγάλες αλλά και μικρότερες, που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος ενεργοποίησε και την Μόνιμη Επιτροπή Logistics, ο κλάδος των logistics είναι ιδιαίτερα κρίσιμος για την οικονομία εξαιτίας της ώθησης που δίνουν τα logistics ανταγωνιστικότητα και τις εξαγωγές αλλά και της συμβολής τους στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. 
Η γεωγραφική θέση της χώρας μας που βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, διαθέτοντας μάλιστα και τον Πειραιά, το βαθύτερο και άρα περισσότερο αξιοποιήσιμο λιμάνι της Μεσογείου, της δίνει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα.
Ο κ. Χατζηδάκης υποσχέθηκε ότι ως το τέλος του έτους η κυβέρνηση θα παρουσιάσει την Εθνική Στρατηγική για τα logistics και στη συνέχεια θα προχωρήσει στην κατάθεση του σχεδίου νόμου με το οποίο θα ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τον κλάδο.
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών Μιχ. Χρυσοχοϊδης, αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση των υποδομών και κυρίως σε ότι αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις οδικές μεταφορές. 
Σε τρία χρόνια από σήμερα, σημείωσε, θα έχει ολοκληρωθεί η κεντρική σιδηροδρομική γραμμή και η Ελλάδα θα συνδεθεί με ηλεκτροκίνητη γραμμή με την Ευρώπη. 
Παράλληλα, τόνισε, προχωρά η σύνδεση των βασικών λιμανιών της χώρας με το σιδηρόδρομο, ενώ τις επόμενες μέρες θα πάνε στη Βουλή οι συμβάσεις για τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, που υπολογίζεται ότι ως το 2015 θα διαθέτει ένα πλήρες, ολοκληρωμένο, σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. 
Μαζί με την Εγνατία θα αποτελούν χρήσιμα και κρίσιμα εργαλεία για τις εμπορευματικές μεταφορές. 
Ο κ. Χρυσοχοίδης αναφέρθηκε επιπλέον στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των περιφερειακών αερολιμένων, ενώ αναφερόμενος στη συμφωνία της HewlettPackard με την Cosco σημείωσε ότι θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες σε όγκο συμφωνίες, που έχει γίνει στο ευρωπαϊκό πεδίο.

ΤΑ ΝΕΑ.gr