Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

Μέσα Σταθερής Τροχιάς Αθήνας: Το νέο Ρυθμιστικό υπόσχεται παντού Μετρό, Τραμ και Προαστιακό

 Πολύ φιλόδοξο το σχέδιο

Στο προσκήνιο είναι και πάλι το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας με στόχο το 2021 να υπάρχει μία εντελώς διαφορετική πόλη. Η Αθήνα έχοντας το ρόλο της Μητρόπολης όχι μόνο της Ελλάδας αλλά ολόκληρης της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης, αντίβαρο της ολοένα και αναπτυσσόμενης Κωνσταντινούπολης κάνει την δική της επανάσταση στα μέσα σταθερής τροχιάς με ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο.

Το σχέδιο είναι τόσο φιλόδοξο που από πολλούς χαρακτηρίζεται ανέφικτο. Περιλαμβάνει εκτεταμένες επεκτάσεις του Μετρό του Τραμ και του Προαστιακού Σιδηρόδρομου σε τέτοιο βαθμό που το κόστος του ξεπερνά τα 4,5 δις ευρώ.

Μόνο η πλήρης ανάπτυξης της Γραμμής 4 θα κοστίσει περισσότερα από 3 δις ευρώ. Το Νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας δίνει μία εικόνα που θα θέλαμε για την πόλη παρά την ρεαλιστική απεικόνιση των ικανοτήτων σε τόσο μεγάλα έργα υποδομής σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Το Ν.Ρ. έχει ως στόχο το 2021, δηλαδή κάτι περισσότερα από 7 χρόνια από τώρα. Τι περιλαμβάνει όμως και γιατί χαρακτηρίζεται ως «υπερβολικά φιλόδοξο»;

ΜΕΤΡΟ, ΠΟΛΥ ΜΕΤΡΟ
Στο Ν.Ρ έχουμε την πλήρη ανάπτυξη της Γραμμής 4 από τον Περισσό μέχρι τον Ευαγγελισμό και από εκεί διαμέσου της Λ.Κηφισίας θα φτάνει στην Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης. Σύνολο 26 σταθμοί.

Θα έχουμε την ανάπτυξη του πρώτου μικρού τμήματος της γραμμής 5 από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Άνω Ηλιούπολη. Σύνολο 4 σταθμοί.

Την ολοκλήρωση της γραμμής 2 με επεκτάσεις προς Ίλιον αρχικά και κατόπιν προς Καματερό. Νότια θα τερματίζει στην Γλυφάδα. Σύνολο 7 σταθμοί.

Επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά στην Νέα Ερυθραία. Σύνολο 2 σταθμοί.

Συνολικά προβλέπεται η κατασκευή νέων γραμμών και επεκτάσεων με 39 νέους σταθμούς. Να υπενθυμίσουμε πως οι γραμμές 2 και 3 διαθέτουν σήμερα 40 σταθμούς και για να κατασκευαστούν χρειάστηκαν 20 χρόνια.

ΤΡΑΜ, ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΡΑΜ
Αναφορικά με την ανάπτυξη μεγάλου δικτύου Τραμ τα πράγματα είναι εξίσου φιλόδοξα. Καταρχάς έχουμε επεκτάσεις που καλύπτουν όλο τον Πειραιά. Προς Καλλίπολη, προς Φρεατίδα, προς Καμίνια. Μεγάλη επέκταση προς Κερατσίνι αρχικά και κατόπιν προς Πέραμα και Σαλαμίνα ( μέχρι το Δημαρχείο του νησιού, χρησιμοποιώντας την σχεδιαζόμενη υποθαλάσσια σήραγγα).

Επέκταση από τον Άγιο Κοσμά στην Αργυρούπολη. Επέκταση από το Σύνταγμα στην Πατησίων (στο ύψος της Λ. Αλεξάνδρας) αρχικά και κατόπιν μέχρι τον σταθμό του Μετρό Άνω Πατήσια.

Νέα γραμμή Σταθμός Λαρίσης-Γουδί μέσω της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Συνολικά θα προβλέπεται η κατασκευή 25χλμ νέου τροχιοδρόμου.


ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΚΑΙ BRT
Το τρίτο σταθερό μέσο της πόλης, ο Προαστιακός προβλέπεται να επεκταθεί προς Λαύριο, προς Ραφήνα, προς Ελευσίνα και Μέγαρα χρησιμοποιώντας την σημερινά κατηργημένη γραμμή του ΟΣΕ.

Η έκπληξη όμως έρχεται στα Νότια Προάστια. Εκεί προβλέπεται μία νέα γραμμή Ελληνικό-Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος (μέσω νότιας Αθήνας) η δημιουργία είτε Προαστιακής Σιδηροδρομικής γραμμής είτε BRT.

Τι είναι το BRT; Είναι τα αρχικά των λέξεων Bus Rapid Transit. Είναι η χρήση αποκλειστικής λωρίδας κυκλοφορίας (εντελώς ξεκομμένης από τον υπόλοιπο οδικό άξονα), μίας νέας τάσης στις μεγαλουπόλεις. Για αυτό το τελευταίο δεν υπάρχει οριστική απόφαση.

Αυτό είναι το σχέδιο ανάπτυξης των μέσων σταθερής τροχιάς για την Αθήνα. Ευχή όλων φυσικά να μπορέσουμε να βρούμε την απαραίτητη χρηματοδότηση για την κατασκευή όλων αυτών των μεγάλων έργων.

ypodomes.com