Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Ξεκινά η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ζήτημα ημερών είναι πλέον η ανακοίνωση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύστερα και από το «πράσινο φως» που άναψε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκρίνοντας τη διαδικασία.



Σε επιστολή που απέστειλε στον υπουργό Υποδομών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Χοακίν Αλμούνια, σημειώνει πως η επιτευχθείσα αναδιάρθρωση και η επικείμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ:
? Απαλλάσσει την εταιρεία από το θέμα των κρατικών ενισχύσεων. Εξασφαλίζει την επιβίωση και την ανάπτυξή της. Επαναφέρει τους ελληνικούς σιδηροδρόμους στο κέντρο του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού και θα επιφέρει πρόσθετα σημαντικά οφέλη στην εταιρεία, στο επιβατικό και εμπορικό κοινό.
«Η έγκριση της έναρξης ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανοίγει νέο κεφάλαιο όχι μόνο στην ιστορία των σιδηροδρομικών μεταφορών, αλλά και στον τομέα των επενδύσεων στη χώρα μας. Είναι βέβαιο ότι η επικείμενη ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη στον ίδιο τον σιδηρόδρομο, στους εργαζομένους και στο κοινωνικό σύνολο, αλλά και στην προσπάθεια της αναπτυξιακής πορείας της χώρας» επεσήμανε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Μέχρι στιγμής ζωηρό είναι το ενδιαφέρον των Κινέζων της Cosco για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ στον διαγωνισμό αναμένεται να πάρουν μέρος οι ρωσικοί αλλά και οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, οι οποίο επανεμφανίστηκαν ανανεώνοντας το ενδιαφέρον τους. Επίσης, διερευνητικές ερωτήσεις έχει κάνει ιδιωτική εταιρεία από τη Ρουμανία, ενώ ενδιαφέρον φέρονται να έχουν εκδηλώσει και δύο ιδιωτικές εταιρείες από τις ΗΠΑ, μία εκ των οποίων είναι σιδηροδρομική.

"Εθνος"