Το «πέρα-δώθε» της σχετικής δικογραφίας, μεταξύ
Πρωτοδικείου, Εφετείου και ανακριτικών γραφείων, άρχισε το 2004 και ήδη διαρκεί
σχεδόν εννέα (9) ολόκληρα χρόνια(!!!), ενώ το τεράστιο αυτό σκάνδαλο απασχόλησε
και την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση της Siemens.
Όμως, τελικά, το παραπάνω έργο δεν έχει «εκτροχιαστεί» μόνο
χρονικά ή από πλευράς κόστους.
Έχει «εκτροχιαστεί» γενικώς… Αφού εξαλείφθηκαν τυχόν ποινικές
ευθύνες υπουργών, εξαιτίας του «σουλάτσου» της σχετικής δικογραφίας επί τόσα
χρόνια, η κατάσταση στον ΟΣΕ έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο και οι «εθνικοί
εργολάβοι» συνεχίζουν απτόητοι, ακόμη και σήμερα, το μεγάλο φαγοπότι, σε ένα
έργο, που σύμφωνα με όσους γνωρίζουν τα του ΟΣΕ, αποτελεί το μεγαλύτερο
σκάνδαλο που έγινε ποτέ στον πολύπαθο και καταχρεωμένο αυτό Οργανισμό.
Ενώ, λοιπόν, μετά το θόρυβο που δημιουργήθηκε το 2010 από
τις καταθέσεις μαρτύρων στην Εξεταστική
Επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση της Siemens, το εποπτεύον τον ΟΣΕ τότε
Υπουργείο Μεταφορών αναγκάστηκε να δώσει εντολές στον ΟΣΕ για τη διάλυση της
σύμβασης, ο ΟΣΕ προχώρησε στη διάλυση της σύμβασης μόλις στις 17-2-2011, με την
υπ’ αριθμό 4662/17-2-2011 απόφαση του Δ.Σ.
Δηλαδή, πέρασαν οκτώ(8) ολόκληροι μήνες για να κάνουν στον
ΟΣΕ τα αυτονόητα... Στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Μεταφορών(βλ. συνημμένο1),
που εκδόθηκε στις 2 Μαρτίου, μετά το θόρυβο που προκλήθηκε από σχετικά
δημοσιεύματα, αναφέρονται τα εξής αποκαλυπτικά, που εκθέτουν ανεπανόρθωτα
αυτούς που προώθησαν, ανέθεσαν και διαχειρίστηκαν τη σκανδαλώδη αυτή σύμβαση:
α) «Η διαδικασία ήταν από την αρχή προβληματική»
β) «Η υπογραφή της σχετικής σύμβασης πολύ μετά τη λήξη των
Ολυμπιακών Αγώνων και η συνέχιση της εκτέλασής της έξι χρόνια μετά συνιστούν
από μόνα τους διαχειριστική ανωμαλία» και
γ) «Οποιοσδήποτε άλλος χειρισμός, εκτός από τη διακοπή της
σύμβασης ήταν αδιέξοδος. Μόνον έτσι θα μπορούσε να λυθεί ο γόρδιος δεσμός και
να τεθεί τέλος στις υπερβάσεις των υπερβάσεων και τις παρατάσεις των
παρατάσεων». Εύλογα αναρωτιέται κανείς, μετά από αυτά, αν υπάρχει περαιτέρω
ανάγκη, για να τεκμηρειωθεί το μέγεθος του σκανδάλου…
Όμως, ο αρμόδιος
Υπουργός δεν προέβη σε καμιά ενέργεια για τον έλεγχο και την τιμωρία των
υπεθύνων για όσα συνταρακτικά και επιλήψιμα διαπίστωσε ότι έπραξαν όσοι
διαχειρίστηκαν την εν λόγω σύμβαση.
Απεναντίας, μάλιστα, όπως καταγγείλαμε στην υπ’ αριθμό 19200/938/11-7-2011
Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. (βλ. συνημμένο2), σύμφωνα με πληροφορίες μας, οι
αρμόδιοι του ΟΣΕ συνεχίζουν απτόητοι το έργο τους και επιχειρείται το
«κλείσιμο» της σύμβασης με τρόπο αδιαφανή και παράνομο (συγκρότηση επιτροπών «εξακρίβωσης
κόστους» για «νέες εργασίες» και σύνταξη εκ των υστέρων Πρωτοκόλλων Παραλαβής
Αφανών Εργασιών [Π.Π.Α.Ε] για Η/Μ εργασίες
[Σηματοδότηση, Ηλεκτροκίνηση κ.λ.π.], οι οποίες αφενός έχουν εκτελεσθεί
και πληρωθεί και αφετέρου είναι εμφανείς και μετρήσιμες και κατά συνέπεια δεν
μπορούν ν’ αποτελέσουν αντικείμενο
τέτοιων Πρωτοκόλλων). Αναφέραμε δε χαρακτηριστικά , ότι για το χειρισμό της
διάλυσης της εν λόγω σύμβασης αρμόδιος
Διευθυντής είναι Μηχανικός του ΟΣΕ, ο οποίος συμμετείχε στην Επιτροπή Κρίσεως
Προσφορών, που κατακύρωσε το διαγωνισμό της παραπάνω σύμβασης στην
κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-SIEMENS-ΤΕΡΝΑ, ήταν
Διευθύνουσα Υπηρεσία το τελευταίο έτος πριν την απόφαση διάλυσης της σύμβασης
και ενώ είχε συνταξιοδοτηθεί, επαναπροσλήφθηκε, χωρίς προκήρυξη της θέσης, με
απόφαση του Δ.Σ του ΟΣΕ. Πρέπει, επίσης, να σημειώσουμε, ότι τα παραπάνω Πρωτόκολλα Παραλαβής Αφανών
Εργασιών(Π.Π.Α.Ε), που ζητήσαμε με την Ερώτησή μας, ουδέποτε μας δόθηκαν, αν
και παρήλθε το εύλογο χρονικό διάστημα, εντός του οποίου, σύμφωνα με το έγγραφο
του ΟΣΕ, θα μας είχαν παρασχεθεί. Με νεώτερες Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. (βλ.
συνημμένο 3,4) επανήλθαμε στο θέμα,
ζητώντας εκ νέου τα παραπάνω Πρωτόκολλα Παραλαβής Αφανών Εργασιών(Π.Π.Α.Ε),
καθώς και τις αναλυτικές επιμετρήσεις, που συνοδεύουν τους λογαριασμούς
πληρωμής, και την Τελική Επιμέτρηση (Αναδόχου και Υπηρεσίας), πλην, όμως, με
διάφορα προσχήματα δεν μας δόθηκαν μέχρι σήμερα, αν και ο αρμόδιος Υπουργός κ.
Κ. Χατζηδάκης με την απάντησή του μας παρέπεμψε στη Διοίκηση του ΟΣΕ, η οποία,
υποτίθεται, ότι θα έθετε στη διάθεσή μας ό,τι της ζητούσαμε, αλλά, όταν απευθυνθήκαμε σ’ αυτή, μας …ζήτησε
να της δοθεί ειδική εντολή από τον υπουργό(!!!)…
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, ο λόγος που ο ΟΣΕ, με τη
σιωπηλή κάλυψη των υπουργών, αρνείται να δώσει τα στοιχεία που ζητήσαμε, είναι
γιατί αυτά θα αποκαλύψουν πλήρως τις απάτες και τις λαθροχειρίες που έγιναν στην εν λόγω σύμβαση
και θα έχουν σαν συνέπεια να πληρωθούν στην ανάδοχο κοινοπραξία δεκάδες ακόμη
εκατομμύρια ευρώ, πέραν εκείνων που έχουν μέχρι σήμερα πληρωθεί. Χαρακτηριστικό
επ’ αυτού είναι το δημοσίευμα στις 23-6-2013 της «Κυριακάτικης
Ελευθεροτυπίας»(βλ. συνημμένο 5), με τίτλο: «Οι εργολάβοι του Προαστιακού
ζητούν τα ρέστα» και υπότιτλο: «ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, SIEMENS ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ ΤΟ 2005!». Σ’ αυτό το σημείο πρέπει να
τονίσουμε, ότι η ανάδοχος κοινοπραξία έχει εξασφαλισμένη τη δικαστική δικαίωσή
της για τις απαιτήσεις που προβάλλει, αφού τις έχουν δοθεί για όλες τις υπερσυμβατικές
και εξωσυμβατικές εργασίες που εκτέλεσε σχετικές εντολές, ενώ όλες οι
διαδοχικές παρατάσεις του έργου έχουν δοθεί χωρίς υπαιτιότητά της, οπότε είναι
βάσιμα όλα τα αιτήματα αποζημιώσεων, που έχει προβάλει…Αυτό, εξ άλλου, είναι
μια συνήθης πρακτική στα δημόσια έργα, όπου οι εργολάβοι, με τη συνεργασία
επίορκων υπαλλήλων, καταφέρνουν να δικαιώνονται δικαστικά για απαιτήσεις τους
εκατομμυρίων ευρώ, γιατί απλά οι επίορκοι υπάλληλοι «παρέλειψαν» (!!!) ν’
απαντήσουν στα αιτήματά τους, αφήνοντας να περάσουν άπρακτες οι σχετκές
προθεσμίες…
Για το θέμα αυτό, που στοιχίζει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ
στο κράτος μας, έχω κάνει επανειλημμένες Ερωτήσεις στους αρμόδιους υπουργούς,
αλλά το πάρτι συνεχίζεται, παρά το ότι έχει γίνει πρόσφατα σχετική νομοθετική
ρύθμιση με το ν.4070/ 2012.
Αλλά, για να
επανέλθουμε στο μεγάλο σκάνδαλο της σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού και στη
δικαστική διερεύνησή του, θέτω υπόψη Σας πληροφορίες μου, ότι και ο ορισθείς,
μετά την ψήφιση του Ν. 4022( ΦΕΚ 219/ 3-10-2011/Τεύχος Πρώτο), νέος Ανακριτής,
Πρόεδρος Πρωτοδικών, κ. Σπυρίδωνας Γεωργουλέας αντιμετωπίζει προβλήματα στη
διεκπεραίωση της υπόθεσης, δεδομένου ότι
οι ορισθέντες πραγματογνώμονες για τη διενέργεια νέας πραγματογνωμοσύνης,
σύμφωνα με την Εισαγγελική Παραγγελία της Εισαγγελέως κ. Ξένιας Δημητρίου,
αντιμετωπίζουν εκ μέρους των αρμοδίων του ΟΣΕ προσκόμματα στην πρόσβασή τους
στα διάφορα στοιχεία και έγγραφα της σύμβασης, τα οποία, όπως γνωρίζω, ενώ
υπάρχουν σε ηλεκτρονική μορφή, οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ δεν τα δίνουν στους
πραγματογνώμονες που τα ζητούν, αλλά επικαλούνται, όπως έκαναν και με μένα στις
διαδοχικές Ερωτήσεις μου στη Βουλή, τον «όγκο» των ζητουμένων στοιχείων, για να
παρεμποδίσουν το έργο των πραγματογνωμόνων…
Θεωρώ, αξιότιμη κυρία Εισαγγελέα, ότι το θέμα είναι
ιδιαιτέρως σοβαρό, γιατί θα έχει πιθανότατα συνέπειες στο έργο των
πραγματογνωμόνων, που αναγκάστηκαν να ζητήσουν παράταση στην προθεσμία που τους
δόθηκε για την παράδοση της πραγματογνωμοσύνης τους, αντιμετωπίζοντας
«δυσχέρειες» από την Υπηρεσία τους, ακόμη δε, όπως έχω πληροφορηθεί, και
…απειλές για λήψη μέτρων εναντίον τους(!!!)… Φτάσαμε δυστυχώς, κυρία Εισαγγελέα, στο σημείο να
παρεμποδίζονται και ν’ απειλούνται από το βαθύ κράτος της παρανομίας και της
ρεμούλας οι υπάλληλοι που θέλουν να επιτελέσουν ενσυνειδήτως και με συνέπεια το
καθήκον τους…
Πιστεύω, ότι η Δικαιοσύνη θα σταθεί στο ύψος της και δεν θα
γίνει και αυτή τη φορά ό,τι έγινε και την πρώτη φορά με την περιβόητη «πραγματογνωμοσύνη»,
που διέταξε ο τότε 2ος Ανακριτής κ. Δ. Οικονόμου, και είχε σαν αποτέλεσμα την
πρότασή του για ..αρχειοθέτηση της υπόθεσης και την επίδοση «τυπικών κλήσεων»
στους κατηγορουμένους…Υπάρχουν, πιστεύω, πολλοί Δικαστικοί Λειτουργοί του ύψους
και της ακεραιότητας της κ. Δημητρίου και, όπως εκείνη, δεν θ’ αφήσουν να
μείνει ατιμώρητο το μεγαλύτερο σκάνδαλο διαφθοράς στην ιστορία του ΟΣΕ, όπως
απαιτεί ο φτωχοποιημένος Ελληνικός λαός."
Είμαι στη διάθεσή
σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση.