Η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει Λάσα, την πρωτεύουσα της
αυτόνομης περιοχής του Θιβέτ, και Xigaze, δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της περιοχής,
θα ξεκινήσει τη λειτουργία της μέχρι το τέλος του 2014, Δήλωσε αξιωματούχος της
Περιοχής «Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής προχωρεί καλά
παρά τις κάποιες γεωλογικές δυσκολίες, δήλωσε Qiangba Puncog, πρόεδρος της
Μόνιμης Επιτροπής του Θιβέτ Λαϊκού Κογκρέσου».
Η νέα γραμμή έρχεται να
προστεθεί στην υπάρχουσα γραμμή που συνδέει την Λάσα με το υπόλοιπο
δίκτυο του κινέζικου σιδηροδρόμου που λειτουργεί από το 2006 και είχε
χαρακτηριστεί το θαύμα της μηχανικής.
Η επέκταση, η οποία έχει προϋπολογισμό
13,3 δισ. γιουάν ($ 1.980.000.000), θα έχει 253 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την
Εθνική Επιτροπή Μεταρρυθμίσεων και Ανάπτυξης. Το νέο τμήμα θα περάσει μέσα από
πέντε νομούς και πάνω από 90 χιλιόμετρα γραμμής θα διέρχεται
από φαράγγι , σημείο που οι ιθύνοντες του σιδηροδρόμου πιστεύουν ότι θα
προσελκύσει μεγάλο αριθμό τουριστών.
Η σιδηροδρομική γραμμή Πεκίνου - Λάσα είναι η μοναδική στον
κόσμο που βρίσκεται σε τόσο μεγάλο υψόμετρο
H υψηλότερη γραμμή στον κόσμο άρχισε να
λειτουργεί το 2006. Οι επιβάτες φθάνουν από το Πεκίνο στη Λάσα μέσα
σε 48 ώρες, ταξιδεύοντας σε βαγόνια ρυθμισμένης πίεσης όπως οι θάλαμοι των
αεροσκαφών, με πολυτελή εστιατόρια, σάουνες, «σαλόνια» πολυμέσων και ειδικά
τζάμια για προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία. Από το Γκολμούντ, τελευταίο
σταθμό της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής σε υψόμετρο 2.800 μέτρων, αρχίζει
η ανάβαση στη «στέγη του κόσμου» και στους παγετώνες των Ιμαλαΐων. Στον σταθμό
του Τανγκούλα Σανκού, η αμαξοστοιχία φθάνει στο υψόμετρο των 5.072
μέτρων και στη συνέχεια κατεβαίνει ως τη Λάσα, στα 3.065 μέτρα. Από
τεχνική άποψη, το έργο είναι γιγάντιο: 34 σταθμοί, 11 τούνελ και 2.647 γέφυρες
κατασκευάστηκαν για τη γραμμή, της οποίας τα τρία τέταρτα βρίσκονται σε
υψόμετρο άνω των 4.000 μέτρων ενώ τα τρένα έχουν ανώτατη ταχύτητα τα 100 χλμ. /ώρα.