Με κουβάρι μοιάζει σήμερα η μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλει η Περιφέρεια
Θεσσαλίας για την προώθηση του μεγάλου έργου της ηλεκτροκίνησης του λεγόμενου
Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου. Το έργο είναι μεγάλο, σύνθετο ενώ ο κίνδυνος μη
κατασκευής του είναι μεγάλος.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ypodomes.com το έργο έχει
κολλήσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από την Περιφέρεια Θεσσαλίας περιμένουν την ολοκλήρωση
των μελετών για να προχωρήσουν στην υλοποίηση αυτού του οραματικού έργου που θα
μετατρέψει αυτό το Περιφερειακό Σιδηροδρομικό Δίκτυο της περιοχής σε
αναπόσπαστο τμήμα του Εθνικού Δικτύου με ευεργετικές επιδράσεις στις επιβατικές
και εμπορικές μετακινήσεις.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμφωνα με τις πληροφορίες δεν έχει παραδώσει τις μελέτες και η
ανησυχία μεγαλώνει καθώς τέτοιου βεληνεκούς έργα χρειάζονται εκτός από μελέτες
και εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων, χρηματοδότηση και πολιτική βούληση
για να προχωρήσουν.
Από την Περιφέρεια μιλούν για μεγάλες καθυστερήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θέτει
εκτός άλλων και θέματα κόστους ολοκλήρωσης της μελέτης, που θα έπρεπε να έχει
ήδη παραδοθεί για να τρέξει για τα επόμενα στάδια.
ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ
Ακόμα και αύριο όμως αν παραδιδόταν η μελέτη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε το έργο
να έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και εγκρίσεις των μελετών από την
αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΝΥΠ και φυσικά του ΥΠΕΚΑ. Η μέχρι σήμερα εμπειρία
δείχνει πως αυτές οι εγκρίσεις είναι -συχνά απαράδεκτα- καθυστερημένες
χρονικά.
Ακολούθως θα έπρεπε να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης και να προχωρήσουμε
στην διαγωνιστική διαδικασία που και εκεί είναι άγνωστο αν τελικά η χρηματοδοτική
κάλυψη είναι επαρκής.
Σήμερα η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει εξασφαλίσει ένα κονδύλι 20εκ.ευρώ από το
JESICCA, ενώ με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας έχουν δεσμευτεί 5εκ.ευρώ (ως
Εθνική συμμετοχή). Επίσης άλλα 22εκ.ευρώ έχουν εγγραφεί στο φετινό Πρόγραμμα
Δημοσίων Επενδύσεων φτάνοντας το σύνολο στα 47εκ.ευρώ.
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο αφορά την ηλεκτροκίνηση σε όλο το Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο που αποτελείται
από τα παρακάτω τμήματα:
Λάρισα-Βόλος: 50χλμ
Λάρισα-Καλαμπάκα: 70χλμ
Καλαμπάκα-Παλαιοφάρσαλος: 70χλμ
Όλα τα παραπάνω τμήματα διαθέτουν μονή γραμμή πράγμα που μειώνει σημαντικά
το κόστος έναντι αντίστοιχων έργων διπλής γραμμής. Προτεραιότητα αποτελεί
το τμήα Λάρισα-Βόλος λόγω της σύνδεσης των δύο μεγαλύτερων πόλεων της
Περιφέρειας. Το στοίχημα είναι το έργο να ξεκινήσει καθώς θεωρείται πως θα
αποτελέσει τη βάση για να ολοκληρωθεί τμήμα-τμήμα. Οι μέχρι σήμερα εξελίξεις
όμως δεν δείχνουν να είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές για την προώθηση αυτού του
μεγάλου συγκοινωνιακού έργου.
Ypodomes.com