Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

Νυχτερινές διαδρομές με ρωσικά τρένα μεταξύ των πόλεων της Ευρώπης


Ο ρωσικός σιδηροδρομικός μεταφορέας σκοπεύει στο εγγύς μέλλον να λειτουργήσει στην Ευρώπη με τρένα-ξενοδοχεία.
Στις 28 Δεκεμβρίου από το Πετροζαβόντσκ, διοικητικό κέντρο της Δημοκρατίας της Καρελίας, θα αναχωρήσει ο πρώτος τουριστικός συρμός στη φινλανδική Ιοενσουού.
Θα είναι μια νυχτερινή διαδρομή τσάρτερ. Σε 9 ώρες οι Ρώσοι τουρίστες θα μπορέσουν να φτάσουν στη Φινλανδία. Παρόμοια τρένα σύντομα θα πηγαίνουν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Εκτός από τις τσάρτερ διαδρομές ο Ρωσικός Σιδηρόδρομος αυξάνει τον αριθμό και των τακτικών διαδρομών στο εξωτερικό.
Οι Ρώσοι σκοπεύουν να προτείνουν στην Ευρώπη νυχτερινές συγκοινωνίες, όταν από μία πόλη στην άλλη μπορεί κάποιος να ταξιδέψει μέσα σε ένα άνετο κουπέ. Αυτά τα τρένα θα κοστίζουν πιο φθηνά στους επιβάτες, επειδή δεν είναι τρένα ταχύτητας. Εκτός από την εξοικονόμηση χρημάτων, είναι και οικονομία των δυνάμεων. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ο άνθρωπος μπορεί να κοιμηθεί, είπε στη «Φωνή της Ρωσίας» ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της «Ομοσπονδιακής επιβατικής εταιρείας» Ολέγκ Νικίτιν:
- Στην Ευρώπη αδίκως έχουν ξεχάσει τα τρένα-ξενοδοχεία, τα κλασσικά νυχτερινά τρένα, όπως τα ονομάζουν. Και ο στόχος μας είναι να καταλάβουμε αυτήν την θέση σε συνεργασία με τους γερμανικούς, γαλλικούς, πολωνικούς σιδηροδρόμους. Υπάρχει ακόμη μία ιδέα: όταν αγοράσουμε τους συρμούς Talgo, να ταξιδέψουμε από την Μόσχα μέχρι τη Πορτογαλία. Να διασχίσουμε διαγωνίως την Ευρώπη διαμέσου του Μινσκ, Βαρσοβίας, Βερολίνου, Παρισιού, Μαδρίτης και της Λισαβόνας.
Τα επόμενα δύο χρόνια στους ρωσικούς σιδηροδρόμους θα ανανεωθεί πρακτικά όλο το σύστημα των συρμών. Όσον αφορά τους ευρωπαϊκούς προορισμούς, εκεί θα πηγαίνουν οι ισπανικοί συρμοί Talgo, όπως επίσης και ταχεία τρένα του γερμανικού ομίλου Siemens, τα οποία θα μπορούν να αλλάζουν την απόσταση μεταξύ των τροχών. Είναι γεγονός, πως στη Ρωσία το πλάτος της σιδηροδρομικής γραμμής είναι κατά 10 εκατοστά πιο φαρδύ από την ευρωπαϊκή, γι ’αυτό τα περισσότερα τρένα – όπως τα ρωσικά, έτσι και τα ευρωπαϊκά, αναγκάζονται να αλλάζουν τα ζεύγη τροχών στα σύνορα. Αυτή η διαδικασία διαρκεί συνήθως μερικές ώρες. Όμως τα σύγχρονα τεχνολογικά τρένα, τα οποία κατασκευάζονται στο εξωτερικό, θα συντηρούνται με βάση τις ρωσικές προδιαγραφές, για να νιώθουν οι επιβάτες πιο άνετα, σημειώνει ο Ολέγκ Νικίτιν:
- Εάν παρακολουθήσουμε τον ξένο τύπο, οι δημοσιογράφοι θυμούνται με νοσταλγία την εποχή, όταν στο κάθε βαγόνι του ευρωπαϊκού τρένου υπήρχε ο συνοδός, όταν έφερναν τσάι σε ποτήρια με στήριγμα, ενώ στο εστιατόριο μαγειρεύανε καλά φαγητά: σούπες, κρέας, ψάρι. Όλα αυτά τα έχουμε. Εδώ είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.
Σήμερα τα ρωσικά τρένα μεταφέρουν επιβάτες με τακτικές διαδρομές από τη Μόσχα, την Αγία Πετρούπολη και την Σαμάρα στο Βερολίνο, στο Παρίσι, στη Βουδαπέστη, στη Βαρσοβία, στη Σοφία, στη Νίκαια, στη Πράγα και στο Ελσίνκι. Εκτός τούτων, με τρένο από τη Μόσχα είναι δυνατόν να φτάσει κανείς στο Πεκίνο, ενώ από το Ουσουρίισκ στο κορεάτικο Τουμανγκάν.
«Φωνή της Ρωσίας»