Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

Ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενόψει της 77ης ΔΕΘ για τις δυνατότητες που παρέχονται στους επιβάτες των τρένων



 Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ  ενόψει  της 77ης  Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης που θα πραγματοποιηθεί φέτος από 8-16 Σεπτεμβρίου υπενθυμίζει στους επισκέπτες  ότι μπορούν να μεταβούν σιδηροδρομικώς στη Θεσσαλονίκη και να επιστρέψουν με άνεση, ασφάλεια και με οικονομικό αντίτιμο εισιτήριου.


Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πραγματοποιεί 7 δρομολόγια την ημέρα από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Οι επιβάτες που θα ταξιδεύσουν για επαγγελματικούς λογούς έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν ένα κουπέ για τους ίδιους και τους συνεργάτες τους και να εκμεταλλευτούν το χρόνο ταξιδίου για τις τελευταίες τους συνεννοήσεις. Επίσης μπορούν να επιλέξουν ένα από τα δρομολόγια με βελτιωμένο σήμα κινητής τηλεφωνίας και ιντερνέτ.
Επιπλέον οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν την υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ , τη νέα υπηρεσία στην οποία το ΤΑΞΙ περιμένει σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο σταθμό Θεσσαλονίκης και  μεταφέρει στον τελικό προορισμό τους επισκέπτες, χωρίς άγχος, αναμονές και κυρίως χωρίς πρόσθετες χρεώσεις «ραντεβού», «σταθμού», «σημαίας», σε προκαθορισμένη τιμή ανά περιοχή, σημαντικά χαμηλότερη από τη χρέωση του ταξίμετρου. Επιλέξτε την υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ όταν κλείνετε το εισιτήριό σας και εφοδιασμένοι με την απόδειξή σας φτάστε στον τελικό σας προορισμό με ένα κλικ.
Επίσης από  1 Σεπτεμβρίου 2012, με βάση ευρωπαϊκούς και εθνικούς κανονισμούς  θα ισχύουν οι εξής αποζημιώσεις σε περιπτώσεις καθυστερήσεων:
25% του κομίστρου για καθυστέρηση 60 έως 119  λεπτών
50% του κομίστρου για καθυστέρηση 120 έως 179  λεπτών
100% του κομίστρου για καθυστέρηση 180 λεπτών και άνω     
Σε ορισμένες γραμμές ισχύουν ειδικές ρυθμίσεις.
Οι ανωτέρω αποζημιώσεις προβλέπεται να χορηγούνται με τη μορφή εκπτωτικού κουπονιού, για το κόμιστρο που κατέβαλλε ο επιβάτης και θα πρέπει να ζητηθούν εντός μήνα από την ημερομηνία ταξιδιού και θα ισχύει για 6 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης του.
Τα ανωτέρω δεν έχουν εφαρμογή για τα ειδικά εκπτωτικά εισιτήρια αξίας 9 ευρώ (απλής διαδρομής, Β΄ θέσης), τα οποία εκδίδονται μέσω διαδικτύου για ορισμένες αμαξοστοιχίες.

                                                                                                                            Ακόμη σύμφωνα με τα δικαιώματα των επιβατών

 Ο ταξιδιώτης που κατέχει έγκυρο τίτλο μεταφοράς και δεν μπόρεσε, σύμφωνα με το δρομολόγιο, να αρχίσει ή να συνεχίσει το ταξίδι του επειδή :
α. Καταργήθηκε η αμαξοστοιχία σε ολόκληρη τη διαδρομή ή μέρος αυτής.
β. Καταργήθηκε η αμαξοστοιχία που ανταποκρινόταν με αυτήν που ταξίδευε αρχικά σε ολόκληρη την διαδρομή ή μέρος αυτής, εφόσον προβλέπεται στα εγχειρίδια κυκλοφορίας ανταπόκριση και όχι απλώς δυνατότητα αλλαγής αμαξοστοιχίας. Σαν κατάργηση θεωρείται και η καθυστέρηση πλέον των 3 ωρών.
γ. Καθυστέρησε η αμαξοστοιχία με συνέπεια να μην εξασφαλίζεται η ανταπόκρισή της, εφόσον προβλέπεται στα εγχειρίδια κυκλοφορίας ανταπόκριση και όχι απλώς δυνατότητα αλλαγής αμαξοστοιχίας.
δ. Υπήρξε ολική διακοπή της Υπηρεσίας (απεργία, θεομηνία κλπ).
ε. Δεν υπήρχε στη διάθεσή του θέση αντίστοιχη του εισιτηρίου του
έχει τις ακόλουθες ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ :
(1). Να αναχωρήσει ή να συνεχίσει το ταξίδι του, εφόσον υπάρχει τέτοια δυνατότητα, με άλλη αμαξοστοιχία μέσω της ίδιας ή άλλης διαδρομής έστω και αν η αμαξοστοιχία αυτή είναι ανώτερης κατηγορίας και σε θέση ανώτερης κατηγορίας χωρίς καμία πρόσθετη επιβάρυνση ή σε αμαξοστοιχία ή θέση κατώτερης κατηγορίας με επιστροφή της διαφοράς τιμής που υπάρχει. Έχει επίσης την δυνατότητα να αναβάλει το ταξίδι του για άλλη ημερομηνία . Ο τίτλος μεταφοράς παρατείνεται κανονικά.
Σε περίπτωση διακοπής της Υπηρεσίας η ισχύς των εισιτηρίων, παρατείνεται για όσο χρόνο διαρκεί η διακοπή. Η παράταση πραγματοποιείται από το αρμόδιο προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ή ελλείψει αυτού από τον Σταθμάρχη Υπηρεσίας στους Σταθμούς ή τον Προϊστάμενο της αμαξοστοιχίας κατά περίπτωση με την χορήγηση ειδικού σημειώματος.
 (2). Να επιστρέψει, αν έχει γίνει έναρξη του ταξιδίου του, στο Σταθμό αφετηρίας με την πρώτη κατάλληλη αμαξοστοιχία χωρίς καταβολή κομίστρου στο τμήμα αυτό και να αξιώσει την επιστροφή ολόκληρου του αντιτίμου του εισιτηρίου που έχει καταβάλει
(3). Να παραιτηθεί της έναρξης ή της συνέχισης του ταξιδίου του και να αξιώσει την επιστροφή του αντιτίμου του τίτλου μεταφοράς που δεν χρησιμοποίησε ή χρησιμοποίησε μερικά (επιστροφή αντιτίμου είτε ολική, είτε μερική)
Για τις περιπτώσεις που προβλέπονται παραπάνω με στοιχεία (2) και (3), η επιστροφή του αντιτίμου των τίτλων μεταφοράς που δεν χρησιμοποιήθηκαν ολικά ή μερικά πραγματοποιείται με τη μορφή «κουπονιού ταξιδίου», δηλαδή χορήγηση έκπτωσης για επόμενο ταξίδι του επιβάτη).
(4). Σε περίπτωση που ο επιβάτης δεν μπόρεσε να αρχίσει ή να συνεχίσει το ταξίδι του σύμφωνα με τα παραπάνω, και εφόσον έχει γίνει με βάση το εισιτήριό του εγγραφή αποσκευών, δικαιούται πλήρη επιστροφή του αντιτίμου του τέλους εγγραφής, στις περιπτώσεις καθυστέρησης της αμαξοστοιχίας άνω των 120 λεπτών. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις δεν προβλέπεται επιστροφή του αντιτίμου του τέλους εγγραφής.
(5). Σε περίπτωση εμποδίου στη μεταφορά από κατάργηση ή καθυστέρηση αμαξοστοιχιών ή από ολική διακοπή της Υπηρεσίας, οι κατά τόπους σταθμοί επιβεβαιώνουν στον τίτλο μεταφοράς ότι η αμαξοστοιχία καταργήθηκε.
(6). Σε περίπτωση διακοπής της υπηρεσίας λόγω απεργίας ή στάσεων εργασίας, επιστρέφεται αυτεπάγγελτα και χωρίς παρακράτηση από οποιοδήποτε σημείο πώλησης του σιδηροδρόμου το αντίτιμο του εισιτηρίου των επιβατών, οι οποίοι ταξιδεύουν κατά την ημέρα της απεργίας ή των στάσεων εργασίας, ή εκδίδεται, ανάλογα με την επιθυμία του επιβάτη «κουπόνι ταξιδίου».