Εγκρίθηκαν πριν από λίγες μέρες οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας-Σέρρες.
Είναι ένα από τα σημαντικά έργα για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο καθώς η σύνδεση με ηλεκτροκίνηση της Θεσσαλονίκης με τον Προμαχώνα ουσιαστικά συνδέει την Σιδηροδρομική Ελλάδα με την Ευρώπη και τα ηλεκτροκίνητα τρένα θα έχουν πρόσβαση μέχρι την Θεσσαλονίκη που ήδη διαθέτει ηλεκτροκίνηση.
Το μήκος της γραμμής είναι 140 χλμ και αποτελείται από μονή γραμμή. Είναι η απόληξη του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας)
και σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τη Βουλγαρία. Στο τμήμα αυτό ολοκληρώθηκαν τα έργα που χρηματοδοτήθηκαν από το Α' Ταμείο Συνοχής.
Δρομολογούνται επίσης και λοιπές παρεμβάσεις, οι οποίες ολοκληρώνουν την αναβάθμιση του τμήματος και θα συμβάλουν στην αύξηση της ταχύτητας στην άρση των βραδυπορειών και στην ασφάλεια της κυκλοφορίας. Η προβλεπόμενη δαπάνη, σύμφωνα με τον προσωρινό προϋπολογισμό, ανέρχεται στο ποσό των 40.352.000 ευρώ.
Με την ολοκλήρωση του έργου της ηλεκτροκίνησης οι ταχύτητες των τρένων θα μπορούν να φτάνουν μέχρι και 160χλμ ανά ώρα. Το έργο αυτό προς το παρόν δεν προβλέπεται να προωθηθεί γρήγορα καθώς άλλα έργα του δικτύου του ΟΣΕ προβλέπεται να πάρουν «θέση» για την κατασκευή και ολοκλήρωση τους και τα οποία ήδη έχουν καθυστερήσει να δημοπρατηθούν.
Το σιδηροδρομικό τμήμα Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας όταν ολοκληρωθεί θα φέρει πολύ κοντά την Θεσσαλονίκη αρχική και μελλοντικά την Αθήνα με τις πρωτεύουσες των Βαλκανίων ενώ θα πρέπει να ενημερώσουμε πως τόσο στο δίκτυο της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Σερβίας η ηλεκτροκίνηση κατέχει σχεδόν το 100% του συνολικού τους δικτύου.
ypodomes.com