Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

«Κατεβάζει» ταχύτητα, λόγω σκανδάλων, η υπερταχεία Πεκίνο-Σανγκάη

Αντί για 380 θα τρέχει με 300 χλμ/ώρα
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το κόστος του έργου ξεπέρασε τα 23 δισ. ευρώ, που αποτελεί κινεζικό ρεκόρ κόστους έργου υποδομής...
«Κόβει» ταχύτητα το υπερσύγχρονο τρένο πολύ υψηλής ταχύτητας που φιλοδοξεί να μειώσει σε μόλις πέντε ώρες το ταξίδι ανάμεσα στο Πεκίνο και τη Σανγκάη. Το κινεζικό υπουργείο Μεταφορών, λαμβάνοντας υπόψη του τις συστάσεις ειδικών της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αποφάσισε τελικά να περιορίσει την ανώτατη επιτρεπόμενη ταχύτητα του τρένου, και ως εκ τούτου το τρένο θα κινείται τελικά με μάξιμουμ 300 χλμ/ώρα, αντί για 380 χλμ/ώρα που ήταν η αρχική πρόβλεψη.
Οι «κακές γλώσσες», ωστόσο, βλέπουν σκάνδαλα πίσω από αυτή την απόφαση. Μιλούν για κακοδιαχείριση και κατασπατάληση των πόρων που χρησιμοποιήθηκαν κατά την κατασκευή του γιγαντιαίου έργου. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κάνουν λόγο για «μίζες» που δόθηκαν σε ιθύνοντες ώστε να δώσουν το έργο σε υπεργολάβους οι οποίοι χρησιμοποίησαν φθηνότερα υλικά. Ετσι όμως ενδέχεται να τεθεί σε κίνδυνο την ζωή των επιβατών, αν το τρένο τρέχει με ταχύτητα άνω των 300 χλμ/ώρα.
Η σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Πεκίνο με τη Σανγκάη αναμένεται να ανοίξει για το κοινό στα τέλη Ιουνίου με τους επιβάτες να μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών ειδών εισιτηρίου, η τιμή του οποίου δεν θα υπερβαίνει εκείνη του αντίστοιχου αεροπορικού εισιτηρίου. Για αυτό, οι υπεύθυνοι ανακοίνωσαν ότι καταργούν τα πολυτελή βαγόνια VIP που είχαν σχεδιάσει, αυξάνοντας τις οικονομικές θέσεις επιβατών στον συρμό, ώστε να κάνουν την υπερταχεία πιο προσιτή στο κοινό.