Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

Δ. Ρέππας: «Ο ΟΣΕ θα κλείσει εάν δεν περάσει ο νόμος»


Με το σχέδιο αναδιάρθρωσης προβλέπεται επίσης η ρύθμιση συσσωρευμένου χρέους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ (640 εκ. ευρώ στο τέλος του 2009) και η οριοθέτηση μέγιστου ορίου καταβολής επιδοτήσεων έως και 50 εκ. ετησίως για το 2011-2013.Σύμφωνα με το σχέδιο η εταιρεία θα αποκτήσει μεικτά κέρδη από το 2011 ύψους 26 εκ. ευρώ, τα οποία έως το 2013 θα διαμορφωθούν στα 33,7 εκ. Η εταιρεία προβλέπεται να εμφανίσει τα πρώτα κέρδη μετά φόρων το 2012 (5 εκ. ), τα οποία το 2013 θα προσεγγίσουν τα 9 εκ. ευρώ.Οι εμπορευματικές υπηρεσίες μέχρι τώρα ήταν ζημιογόνος δραστηριότητα με υψηλές δαπάνες και αυτό είχε να κάνει με το γεγονός ότι πριν το 2010 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είχε υιοθετήσει μια επίσημη τιμολογιακή πολιτική και υπήρχαν σημαντικές ασυνέπειες στις παρεχόμενες εκπτώσεις (που κυμαίνονταν από 50% έως 80%). Πλέον εισάγεται μια πολιτική παροχής εκπτώσεων βάσει των διανυθέντων χιλιομέτρων, που εμπεριέχει μια ελεγχόμενη εκπτωσιακή πολιτική που δεν επιτρέπει εκπτώσεις μεγαλύτερες του 35%. Με βάση το σχέδιο τα έσοδα από εμπορευματικές μεταφορές το 2011 θα ανέλθουν σε 31,6 εκ. ευρώ, το 2012 σε 33,8 εκ. ευρώ και το 2013 σε 36,1 εκ. ευρώ.
«Εάν δεν εφαρμοστεί ο νόμος, ο ΟΣΕ θα κλείσει» υπογραμμίζει με δήλωσή του ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας, με εντολή του οποίου συνεδριάζει δύο φορές την εβδομάδα η επιτροπή παρακολούθησης του νόμου για την εφαρμογή του σχεδίου και των οικονομικών αποτελεσμάτων.
Κ. ΝΑΝΟΣ
«Εθνος»