Λέει και ξαναλέει η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών ότι η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ έχει μυθική αξία, αλλά ποια είναι ακριβώς η ακίνητη περιουσία ουδείς γνωρίζει με απόλυτη ακρίβεια, οπότε και οι εκτιμήσεις για την αποτίμησή της ποικίλλουν. Σύμφωνα με κατά καιρούς εκτιμήσεις, το σύνολο των ακινήτων του ΟΣΕ έχει αξία που κυμαίνεται μεταξύ 4 και 7 δισ. ευρώ, αλλά αυτές οι εκτιμήσεις ελάχιστη σημασία είχαν μέχρι πρότινος, αφού δεν υπήρχε και κάποιο σχέδιο εκμετάλλευσής της. Τώρα, μια πενταμελής επιτροπή που αποτελείται από μηχανικούς του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ καλείται μέσα σε ένα μήνα να κάνει αυτό που δεν έγινε για χρόνια: να εντοπίσει ποια ακίνητα είναι απολύτως απαραίτητα για να λειτουργεί χωρίς προβλήματα το (όποιο) σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Σε γενικές γραμμές, ο νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή προβλέπει πως το μεγαλύτερο μέρος της ακίνητης περιουσίας περιέρχεται στην κυριότητα του Δημοσίου και η ΓΑΙΑΟΣΕ θα αναλάβει τη διαχείριση και εκμετάλλευσή τους, εννοείται για λογαριασμό του Δημοσίου. Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει πρώτα να διαπιστωθούν ποια ακίνητα είναι εκείνα που για κάποιο λόγο δεν μπορούν να υπαχθούν στη γενική ρύθμιση και να παραμείνουν στο περιουσιολόγιο του ΟΣΕ ή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κυρίως πρόκειται για βασικά στοιχεία της σιδηροδρομικής υποδομής (για παράδειγμα, σήραγγες), αλλά και για κάποια κτίρια όπως αποθήκες και λοιπές εγκαταστάσεις, τα οποία και θα αποτελούν το αντικείμενο της απογραφής που θα διενεργήσει η επιτροπή. Το αποτέλεσμα αυτής της εργασίας αναμένεται να έχει γίνει γνωστό μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, ενώ την ίδια στιγμή σε τελική ευθεία μπαίνει η σύνταξη του επιχειρησιακού σχεδίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα αναφέρει μεταξύ άλλων σε ποια σημεία του δικτύου θα αραιώσουν (ή θα σταματήσουν) τα δρομολόγια και σε ποιο ύψος θα διαμορφωθούν οι τιμές των εισιτηρίων.
Ν.Μ. «Ελευθεροτυπία»