..Ο υπουργός Οικονομικών εκτίμησε ότι οι μεγαλύτεροι θεσμικοί επενδυτές αναγνωρίζουν την πρόοδο που έχει επιτευχθεί και η συζήτηση επικεντρώνεται στη μεσοπρόθεσμη προοπτική ανάπτυξης της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται και συγκεκριμένες επενδυτικές κινήσεις, μεταξύ αυτών η πώληση μειοψηφικού πακέτου των ΕΛΤΑ στα Ταχυδρομεία του Βελγίου, όπως και του ΟΣΕ..
…Εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα θα βρίσκονται στην ατζέντα των διαπραγματεύσεων, ενώ ο κ. Ρέππας εμφανίζεται ανοιχτός στο ενδεχόμενο να αλλάξει ρυθμίσεις του νομοσχεδίου υπέρ των εργαζομένων, τακτική που ακολούθησε και στο σχέδιο νόμου που είχε καταθέσει για τους μεταφορείς. Στο πλαίσιο αυτό συζητείται και το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα σε υπαλλήλους που βρίσκονται λίγο πριν από τη συνταξιοδότησή τους, να εξαγοράσουν τον υπολειπόμενο χρόνο, μέχρι και τρία χρόνια για να αποχωρήσουν..
…Η φασαρία για τα κρυφά ελλείμματα (και τα greek statistics) αρχίζει στις 18 Απριλίου του 2002, από την Κομισιόν. Ο τότε επίτροπος Μ. Μπαρνιέ με την επιστολή του προς τον τότε πρωθυπουργό Κ. Σημίτη του επισημαίνει ότι γίνονται κόλπα με τις χρηματοδοτήσεις (ΟΣΕ, Κτηματολόγιο κ.ά.) και ζητά από την Ελλάδα να επιστρέψει εκατομμύρια ευρώ για έργα που δεν έγιναν ή δεν ολοκληρώθηκαν με τα χρήματα του Β' ΚΠΣ. Ο Κ. Σημίτης απαντά στις 25 Μαΐου ότι γίνονται προσπάθειες να διορθωθούν τα κακώς κείμενα..
..Το παιχνίδι που θα παιχθεί στη διάρκεια του ελέγχου είναι και πάλι λογιστικό. Αυτή τη φορά η Εurostat ζητεί από την κυβέρνηση να συμπεριλάβει στο έλλειμμα του προϋπολογισμού και τις καταπτώσεις των εγγυήσεων δανείων που παρέχει το Δημόσιο στον ΟΣΕ, τον ΟΑΣΑ και άλλες ΔΕΚΟ. Δηλαδή να εμφανίζει τα χρήματα που πληρώνει το Δημόσιο στις τράπεζες όταν οι ΔΕΚΟ δεν μπορούν να ξεπληρώσουν τα δάνειά τους (όπως συμβαίνει επί σειρά ετών) στο σκέλος των δαπανών του προϋπολογισμού. Εφέτος μόνο από τον ΟΣΕ η «τρύπα» ξεπερνά τα δύο δισ. ευρώ για δάνεια που «σκάνε». Ολες αυτές οι πληγές ως σήμερα επιβάρυναν μόνο το δημόσιο χρέος (ως καταπτώσεις εγγυήσεων) και δεν εμφανίζονταν στο έλλειμμα του προϋπολογισμού. .
..Η κυβέρνηση, μάλιστα, φροντίζει ώστε κατά την προεκλογική περίοδο να μην παγώσουν οι δράσεις του Μνημονίου προσδίδοντας εμμέσως στις εκλογές χαρακτήρα επικύρωσής του. Προχωρεί στην εκποίηση του ΟΣΕ, καταθέτει το προσχέδιο προϋπολογισμού, κρατώντας κρυφά χαρτιά για τα επώδυνα μέτρα μετά τις εκλογές. Αποφεύγει τη συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το Μνημόνιο. Ανακινεί θέμα εξεταστικής επιτροπής για την οικονομία με στόχο να τροφοδοτήσει την κούφια δικομματική αντιδικία και να συσπειρώσει τους "χαλαρούς" οπαδούς με το φάντασμα της Ν.Δ…
..Μετά την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών, το υπουργείο Υποδομών με την έγκριση της τρόικας βάζει επί τάπητος το νομοσχέδιο “εξυγίανσης” του ΟΣΕ, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων αυξήσεις εισιτηρίων, απολύσεις, μείωση προσωπικού, περικοπές δρομολογίων, είσοδο ιδιωτικών κεφαλαίων και εκποιήσεις “φιλέτων” του Οργανισμού...
..Ο ΟΣΕ εδώ και χρόνια ζει με δανεικά, ενώ η αποπληρωμή των δανείων του γίνεται και αυτή μέσω... δανεισμού. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δανειακές ανάγκες του Οργανισμού για το 2010 αγγίζουν το 1,44 δισ. ευρώ, τη στιγμή που το δανειακό του χαρτοφυλάκιο αποτελείται ήδη από 40 δάνεια, από 17 εγχώριες και διεθνείς τράπεζες συνολικού ύψους 9 δισ. ευρώ. Η κυβέρνηση προωθεί ένα σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ σε μια προσπάθεια νοικοκυρέματος των οικονομικών του πιο ζημιογόνου Οργανισμού του Δημοσίου - περισσότερο ακόμα και από την παλαιά Ολυμπιακή..
...«μπον φιλέ» του ΟΣΕ είναι η ακίνητη περιουσία του, η αξία της οποίας αποτιμάται από το Γενικό Λογιστήριο σε 10,4 δισ. ευρώ και περνά στο Δημόσιο. Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει ότι ο νέος ΟΣΕ θα είναι απογυμνωμένος από τις παλιές του δραστηριότητες και θα ασχολείται με τη διαχείριση του σιδηροδρομικού δικτύου, τη συντήρησή του και την εκπαίδευση προσωπικού. Η θυγατρική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δρομολόγια) θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες. Προβλέπεται να πάρει «προίκα» εγκαταστάσεις επιφάνειας 520.000 τ.μ. Αυτό θα είναι και το δέλεαρ για τους «μνηστήρες» που θα θελήσουν να αποκτήσουν το 49% της εταιρείας που παραχωρείται μαζί με το μάνατζμεντ..