Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

Αποσπάσματα από την συνέντευξη του Γ.Γ Μεταφορών κ. Χάρη Τσιόκα στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ.

Δημοσιογράφος: Υπάρχει περίπτωση να πουληθεί ο ΟΣΕ;
Χάρης Τσιόκας: και γι΄αυτό είμαστε έτοιμοι. Θέλω να ξέρετε ότι από τις 24 του μήνα που πέρασε, και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης και ταυτόχρονα η τρόικα, έχουν γνωρίσει το σχέδιο, για όλους ήταν μία ευχάριστη έκπληξη γιατί είναι ένα αξιόπιστο σχέδιο, το οποίο θα κρατήσει ανοιχτό τον ΟΣΕ παρά τις Κασσάνδρες, θα υπάρξει και στο μέλλον ΟΣΕ. Γιατί ξέρετε αυτό ήταν το δίλημμα. Κλείστε τον. Εμείς είπαμε ότι θα κάνουμε εξυγίανση και θα κρατήσουμε και ανοιχτό τον ΟΣΕ, και είναι η μεγάλη επιτυχία της Κυβέρνησης. Λοιπόν και περιμένουμε να πάρει την σειρά του για την Νομοθετική πρωτοβουλία που πρέπει από ότι ξέρω η Κυβέρνηση το προγραμματίζει άμεσα και οι ημερομηνίες είναι μέχρι τέλος Ιουλίου.
Δημοσιογράφος : Έχει πέσει μαχαίρι σε κάποια δρομολόγια του ΟΣΕ, σε κάποιες περιοχές. Σε ότι αφορά την ΕΘΕΛ υπάρχουν πάρα πολλά παράπονα από κόσμο, ότι περνάει το λεωφορείο κάθε μισή ώρα κλπ. Αυτό το πράγμα έχει να κάνει με αυτό που λέμε καθημερινότητα, έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση του πολίτη.
Χάρης Τσιόκας : Ο ΟΣΕ αυτήν την ώρα, και αυτό είναι άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα με όλα τα στοιχεία και σοβαρές μελέτες επιστημόνων λένε ότι ο ΟΣΕ σήμερα ανταγωνίζεται τα άλλα ΜΜΜ και οδικά, με τιμή εισιτηρίου 30 % έναντι του εισιτηρίου του ΚΤΕΛ για παράδειγμα. Είναι προφανές ότι αυτό δημιουργεί επιβαρύνσεις. Υπάρχουν δρομολόγια τα οποία στον ΟΣΕ έχουν πληρότητα κάτω από 25%. Όλα αυτά εμείς, αντί να μπούμε σε μια πελατειακή σκέψη και το σχέδιο που έχουμε καταθέσει για την εξυγίανση του ΟΣΕ, τι λέει; Λέει ότι το μέσο όρος των επιβατών της τελευταίας 2ετίας, θα προσδιορίζει την τιμή εισιτηρίου σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, θα προσδιορίζει και το κόστος. Αυτοί οι 3 συντελεστές θα ορίζουν ποιο είναι ένα βιώσιμο δρομολόγιο για να μένει ή όχι. Και εάν θέλει το κράτος για δικούς του λόγους να βάλει και σε κάποια άγονη γραμμή, τότε ή θα το επιδοτεί το κράτος ή θα το επιδοτεί η τοπική κοινωνία, η θα επιδοτεί η ιδιωτική επιχειρηματική πρωτοβουλία. Αυτό είναι το σενάριο πάνω στο οποίο θα στηριχτεί το βιώσιμο σχέδιο για τον ΟΣΕ. Έχουμε ξενοδοχεία, θέλουν οι ξενοδόχοι να αξιοποιήσουν το τρένο, θα μπορούσε κάλλιστα η περιφέρεια μαζί με τους ξενοδόχους να πουν για παράδειγμα, ότι εμείς βάζουμε και ένα 20% στο σύνολο των εξόδων.
Δημοσιογράφος : Δε φταίει ο κόσμος εάν τους 6 μήνες καθόσασταν και δεν βάλατε διοικητές κλπ.
Χάρης Τσιόκας : Είναι σημαία το ΠΑΣΟΚ η αξιοκρατία, η διαφάνεια και αυτά είχαν το τίμημά τους. Η ηλεκτρονική διαδικασία για διαβούλευση είχε το κόστος της. Απαιτούσε τους χρόνους της. Πιο ώριμοι τώρα επιταχύνουμε τους βηματισμούς μας. Αλλά δεν είναι καλό που υπάρχει ένα στελεχιακό δυναμικό μέσα από αυτή τη διαδικασία; Διότι σήμερα αξιοποιούνται και άλλα στελέχη που ενδεχομένως μέσα από το στενό κομματικό σωλήνα δεν θα αξιοποιοούντον. Δεν είναι καλό;
Δημοσιογράφος : Εάν το σχέδιο αυτό εξασφαλίζει μέσα σε 1 χρόνο μηδενικά ελλείμματα;
Χάρης Τσιόκας : Το μνημόνιο λέει για τον ΟΣΕ πχ. Πως πρέπει να έχουμε μηδενίσει μέχρι τέλος Μαρτίου του 2011 το έλλειμμα που είναι 250 εκ. € το χρόνο. Και ξέρουμε ότι για την εκμετάλλευση της υποδομής….ξέρουμε ότι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ λέμε καθαρά ότι μέχρι το Μάρτη θα έχουμε ισοσκελισμένο ισολογισμό και όσον αφορά τον ΕΔΙΣΥ θα πάμε σε μια μεγάλη μείωση της τάξης του 120 εκ € με 130 εκ €.