Σάββατο, 10 Ιουλίου 2010

Πολλοί οι μνηστήρες αλλά…


Κινέζοι, Γάλλοι και εσχάτως και… Ρώσοι εμφανίστηκαν ως μνηστήρες του ΟΣΕ, ενισχύοντας τις ελπίδες της κυβέρνησης για εύρεση σοβαρού επενδυτή. Το αναμενόμενο σχέδιο εξυγίανσης έχει τελικώς, δημιουργήσει ενδιαφέρον σε Έλληνες και ξένους επιχειρηματίες για συνεργασίες με τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Οι συνεργασίες αυτές αφορούν το εμπορευματικό κομμάτι –Θριάσιο, εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης, για το οποίο ενδιαφέρονται έντονα οι Κινέζοι, αλλά και την ΤΡΕΝΟΣΕ, για την οποία έκδηλο ενδιαφέρον για απόκτηση του μάνατζμεντ στις επιβατικές, τις εμπορευματικές υπηρεσίες ή τον προαστιακό δείχνει η γαλλική SNCF. Οι συναντήσεις του υπουργείου με τους ενδιαφερόμενους κλιμακώνονται, εν αναμονή του νομοσχεδίου εξυγίανσης του οργανισμού, ενώ ομάδες εργασίας έχουν συσταθεί και εξειδικευμένες συζητήσεις διεξάγονται με τους Γάλλους. Απτά αποτελέσματα των επαφών αναμένονται να εκδηλωθούν με την ψήφιση του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ μέσα στο καλοκαίρι, οπότε θα μπορούν να προκηρυχθούν και οι σχετικοί διαγωνισμοί. Η εξυγίανση του ΟΣΕ μπορεί να περάσει μέσω διεθνούς διαγωνισμού, προγραμματικής σύμβασης, ΣΔΙΤ, ή σύμβασης παραχώρησης για ορισμένα χρόνια.
 Δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τη μισθοδοσία των εργαζομένων στον ΟΣΕ απαντά το υπουργείο Μεταφορών, στις πληροφορίες που θέλουν τη διοίκηση να μην έχει να καταβάλει το επίδομα αδείας στις 16 Ιουλίου, αλλά και το μισθό του Ιουλίου, στις αρχές Αυγούστου. Πηγές του υπουργείου εμφανίστηκαν καθησυχαστικές εξηγώντας ότι η διοίκηση εξασφάλισε δάνειο ύψους 200 εκ. ευρώ. «Η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να κάνει στάση πληρωμών στον ΟΣΕ. Καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποδώσει τα δεδουλευμένα των εργαζομένων, οι οποίοι κάνουν μια σημαντική δουλειά, που εκτιμάται και πρέπει να πληρώνεται».
«Απογευματινή»