Πριν από το καλοκαίρι θα είναι έτοιμο το πλήρες σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει απελευθέρωση σιδηροδρομικών γραμμών, ίδρυση Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμου, συνταξιοδοτήσεις και μετατάξεις, «ψαλίδι» στα μπόνους και ανατιμήσεις εισιτηρίων.
Απελευθέρωση των σιδηροδρομικών γραμμών, ίδρυση της Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων, συνταξιοδότηση και μετατάξεις για περίπου 3.000 από τους 7.500 εργαζομένους στον ΟΣΕ, «ψαλίδι» στα μπόνους και τις πλασματικές υπερωρίες αλλά και αυξήσεις στα εισιτήρια πιθανότατα και εντός του 2010 αποτελούν τις βασικές γραμμές του σχεδίου εξυγίανσης της κυβέρνησης για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, το οποίο θα τεθεί σύντομα σε εφαρμογή. Σε λίγες ημέρες μάλιστα κατατίθεται και το σχετικό νομοσχέδιο με το οποίο θεσμοθετείται η Εθνική Αρχή Σιδηροδρόμων και καθορίζεται το κανονιστικό πλαίσιο που θα επιβλέπει τους όρους και τις χωρητικότητες της γραμμής, ώστε στη συνέχεια να μπορούν να υποβάλουν αιτήματα εκμετάλλευσης και διεθνείς εταιρείες με στόχο την παράλληλη με τον ΟΣΕ παροχή μεταφορικού έργου. Το πλήρες σχέδιο για τον μετασχηματισμό του ΟΣΕ θα είναι έτοιμο πριν το καλοκαίρι και θα περιλαμβάνει δραστικές μειώσεις σε πρόσθετες παροχές στους εργαζομένους, οι οποίες αναμένεται να οδηγήσουν στη σύνταξη περίπου 1.500 άτομα εντός του έτους και περίπου 1.000 ακόμα εντός του 2011. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως διαμηνύει το υπουργείο, περίπου το 40% της συσσωρευμένης ζημίας του Οργανισμού, η οποία έχει ξεπεράσει πλέον τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ, οφείλεται στην κακοδιαχείριση των τελευταίων ετών.
Τα βασικά σημεία του σχεδίου για τον ΟΣΕ
Απελευθέρωση των σιδηροδρομικών γραμμών.
Ιδρυση της Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων.
Συνταξιοδότηση και μετατάξεις για περίπου 3.000 από τους 7.500 εργαζόμενους.
Ψαλίδι στα μπόνους και στις πλασματικές υπερωρίες.
Αυξήσεις στα εισιτήρια πιθανότατα και εντός 2010.
Νέες διοικήσεις
Εισιτήρια και δρομολόγια μπαίνουν στο στόχαστρο
Στο μικροσκόπιο των νέων διοικήσεων, οι οποίες θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες, θα μπει πάντως και η τιμολογιακή και δρομολογιακή πολιτική του Οργανισμού, καθώς θα εξεταστεί το ενδεχόμενο εντός του 2010 να ισχύσουν οι αυξήσεις που είχε αποφασίσει η προηγούμενη κυβέρνηση και ιδιαίτερα στις γραμμές με αυξημένη επιβατική κίνηση, όπως ο άξονας Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Υπενθυμίζεται ότι η τρίτη δόση των αυξήσεων επρόκειτο να εφαρμοστεί τον Δεκέμβριο του 2010.
«Ψαλίδι»
Ταυτόχρονα θα επανεξεταστούν οι περικοπές δρομολογίων που έχουν αποφασιστεί ήδη, κυρίως στο δίκτυο της Πελοποννήσου και σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν και το 60% του συνόλου. Βάσει του νέου σχεδίου, ο ΟΣΕ θα μετατραπεί σε εταιρεία holding, ενώ δεν έχει ληφθεί ακόμα οριστική απόφαση για το αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παραμείνει ανεξάρτητη εταιρεία. «Εθνος»