Το «πράσινο φως» για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου από ιδιώτες και διεθνείς εταιρείες θα δώσει το νομοσχέδιο που κατατίθεται σε λίγες μέρες στη Βουλή. Το νομοσχέδιο θα προβλέπει παράλληλα την ίδρυση Εθνικής, Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων, ενώ παράλληλα θα καθορίζει το κανονιστικό πλαίσιο που θα προβλέπει τα όρια και τη χωρητικότητα της σιδηροδρομικής γραμμής.
Απελευθέρωση
Με την ψήφιση του νομοσχεδίου οποιοσδήποτε ιδιώτης θα μπορεί να υποβάλλει σχετικό αίτημα και να ξεκινήσει να εκτελεί μεταφορικό έργο ταυτόχρονα με τον ΟΣΕ. Το νομικό αυτό πλαίσιο θα χρησιμοποιηθεί και για την απελευθέρωση των επιβατικών μεταφορών το 2013. Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Υποδομών καταρτίζει το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ το οποίο προβλέπει: Συνταξιοδότηση και μετατάξεις περίπου 3.000 εργαζομένων, «ψαλίδι» σε μπόνους και υπερωρίες των εργαζομένων αλλά και αυξήσεις στα εισιτήρια μέσα στο 2010 (όπως προέβλεπε το σχέδιο της Ν.Δ.). Ειδικότερα όσον αφορά το προσωπικό η μισθοδοσία του οποίου αποτελεί το 40% της συνολικής ζημιάς των 10 δισ. ευρώ του ΟΣΕ. Μέσα στο 2010 αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν κανονικά 1.500 άτομα, ενώ το 2011 θα συνταξιοδοτηθούν άλλα 1.000. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνουν και μετατάξεις ώστε ο οργανισμός να αριθμεί λιγότερο από 4.500 εργαζομένους στο τέλος του 2011. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών ένα 40% των εργαζομένων έχει ετήσιες αποδοχές μεταξύ 70.000 - 100.000 ευρώ.
Εισιτήρια
Οσον αφορά τις αυξήσεις των εισιτηρίων η νέα διοίκηση του ΟΣΕ που αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες, θα εξετάσει το ενδεχόμενο να ισχύσουν οι αυξήσεις που προέβλεπε το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης και αφορούσε κυρίως ανατιμήσεις στις γραμμές με αυξημένη επιβατική κίνηση, δηλαδή στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Τέλος θα εξετάσουν και το ενδεχόμενο των περικοπών ορισμένων γραμμών με πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση. « ΗΜΕΡΕΣΙΑ»