Τα γαλάζια «golden boys» μοιράζουν υπέρογκους μισθούς σε ημέτερους με πλασματικές υπερωρίες, αργίες και επιδόματα και μπλοκάρουν αποφάσεις για μειώσεις. Κύκλωμα γαλάζιων ημετέρων στον ΟΣΕ λυμαίνεται δημόσιο χρήμα, μοιράζοντας σκανδαλωδώς υπέρογκους μισθούς με πλασματικές υπερωρίες, αργίες και επιδόματα στους φίλα... προσκείμενους υπαλλήλους του Οργανισμού. Πρόκειται για ένα κομματικό κύκλωμα στελεχών που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια σε συνθήκες διοικητικού χάους και απόλυτης ασυδοσίας στον υπερχρεωμένο ελληνικό σιδηροδρομικό οργανισμό και το οποίο συνεχίζει ανενόχλητο να διανέμει κατά το δοκούν τη φουσκωμένη μισθολογική «πίτα» στον υπερχρεωμένο ΟΣΕ. Την ίδια ώρα και ενώ ο προαστιακός βρίσκεται κυριολεκτικά στα πρόθυρα της διάλυσης ελλείψει προσωπικού, δεκάδες υπάλληλοι παραμένουν αποσπασμένοι σε γραφεία υπουργών και βουλευτών. Λίγες ημέρες μετά το δημοσίευμα του «Εθνους της Κυριακής» για τα φαινόμενα κακοδιαχείρισης και κατασπατάλησης του δημόσιου χρήματος στον ΟΣΕ, όπου μεταξύ άλλων είδαν το φως της δημοσιότητας και απολαβές τεχνικών υπαλλήλων που θυμίζουν μισθούς των «golden boys», η διεύθυνση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θορυβημένη από τα όσα αποκαλύφθηκαν, επιχείρησε να βάλει φραγμούς στη μισθολογική ανισοκατανομή που ξεπερνά τα όρια του σκανδάλου, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Με εσωτερικό έγγραφο που έχει ημερομηνία 20 Ιανουαρίου 2010, η αρμόδια διεύθυνση επιχείρησε να βάλει πλαφόν στις υπηρεσίες των μηχανοδηγών σε μια προσπάθεια να θέσει τέλος στη σκανδαλώδη ανισοκατανομή των μισθών. Ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα μας μεταφέρουν συνδικαλιστικά στελέχη του Οργανισμού, το εν λόγω επίσημο έγγραφο «εξαφανίστηκε» προτού καν κοινοποιηθεί στους υπαλλήλους. Σε όλες, πάντως, τις περιπτώσεις των υψηλόμισθων υπαλλήλων οι «έκτακτες» αποδοχές εμφανίζονται μεγαλύτερες από τις κανονικές. Στη λίστα μισθοδοσίας των εργαζομένων του ΟΣΕ υπάρχουν υπάλληλοι οι μηνιαίες αποδοχές των οποίων φθάνουν ή και ξεπερνούν τις 7.000 ευρώ, με τον βασικό μισθό να κινείται στα επίπεδα των 1.000 - 1.100 ευρώ περίπου. Πηγές προέλευσης των έκτακτων αποδοχών εκτός των διαφόρων επιδομάτων που παρέχονται επιλεκτικά, είναι η υπερωριακή απασχόληση και οι πληρωμένες αναπαύσεις (ρεπό). Η έλλειψη, άλλωστε, προσωπικού στις τάξεις των μηχανοδηγών είναι μια κατάσταση που εξυπηρετεί τιςμεθοδεύσεις των ημετέρων. Ενώ θα έπρεπε να απασχολούνται όχι λιγότεροι από 800 μηχανοδηγοί στον ΟΣΕ, συνολικά δεν υπερβαίνουν τους 560, εκ των οποίων περισσότεροι από 100 είναι προϊστάμενοι μηχανοστασιάρχες και δεν εκτελούν υπηρεσίες στις αμαξοστοιχίες. Υπάρχουν μηχανοδηγοί οι οποίοι στις λίστες με τις πληρωμένες αναπαύσεις εμφανίζονται να έχουν δουλέψει σχεδόν όλα τα ρεπό του χρόνου(περισσότερα από 100).
«Εξαφάνισαν» το πλαφόν
Μετά τις αποκαλύψεις του «Εθνους της Κυριακής» η διοίκηση επιχείρησε να βάλει πλαφόν στις υπηρεσίες. Το έγγραφο απλά... εξαφανίστηκε.
H ΛΙΣTA
Μισθολογικές διαφορές έως και... 30.000 €
Στη λίστα με τις ετήσιες μισθολογικές απολαβές του 2009, την οποία το «Εθνος της Κυριακής» έχει στη διάθεσή του, εμφανίζονται για παράδειγμα δύο μηχανοδηγοί με ίδια χρόνια προϋπηρεσίας, όπου οι μεικτές αποδοχές του ενός υπαλλήλου φθάνουν τις 58.000, ενώ οι αποδοχές του δεύτερου υπαλλήλου ξεπερνούν τις 82.000. Ο ένας εμφανίζεται να έχει πληρωθεί μεταξύ άλλων 47 ρεπό στη διάρκεια του χρόνου που πέρασε, ενώ ο έτερος υπάλληλος δεν πληρώθηκε ούτε ένα ρεπό το 2009. Αριστερά αντίγραφο μισθολογικής κατάστασης που δείχνει πως ο μισθός των 1.100 ευρώ γίνεται... 6.500 ευρώ. Σήμερα το προσωπικό του ΟΣΕ ανέρχεται σε 6.500 άτομα με μισθολογικό κόστος 430 εκ. ευρώ ενώ το 2003 που απασχολούνταν επιπλέον 2.500 άτομα, το κόστος μισθοδοσίας του δεν ξεπερνούσε τότε τα 260 εκ. ευρώ.
ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ
Το 10% διορίστηκε και αποσπάστηκε
Την ώρα που συνεχίζεται το όργιο σπατάλης στον Οργανισμό, ο προαστιακός, λειτουργώντας σε συνθήκες χάους, κυριολεκτικά βρίσκεται στα πρόθυρα της διάλυσης. Παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, από τα 330 άτομα που εργάζονται, οι περί τους 35 εργαζόμενοι παραμένουν ακόμα και σήμερα αποσπασμένοι σε διάφορα υπουργεία και γραφεία βουλευτών με αποφάσεις που είχαν ληφθεί επί ημερών κυβερνήσεως της ΝΔ. Ενδεικτικό της τραγελαφικής εικόνας που εμφανίζει σήμερα ο προαστιακός και που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια σημαντικών εσόδων είναι ότι υπάρχουν ελάχιστοι υπάλληλοι -μόλις 11 άτομα- για να ελέγχουν τα εισιτήρια των επιβατών σε ένα δίκτυο μήκους 120 χιλιομέτρων. Στον σταθμό μετεπιβίβασης στην περιοχή των Λιοσίων, παρά το ότι το τελευταίο τρένο περνάει στις 23.00, το εκδοτήριο κλείνει στις 8 το απόγευμα λόγω έλλειψης προσωπικού. Την εικόνα διάλυσης συμπληρώνουν τα εκτός λειτουργίας ακυρωτικά μηχανήματα των εισιτηρίων σε όλους τους σταθμούς από τον Πειραιά μέχρι και την Αθήνα. «Ακόμα δηλαδή και εκείνοι που φιλοτιμούνται να βγάλουν εισιτήριο -μας λένε χαρακτηριστικά στελέχη του προαστιακού- δεν βρίσκουν μηχανήματα που λειτουργούν για να τα ακυρώσουν».
«ΕΘΝΟΣ»