Προς ολοκλήρωση οδεύει ο διαγωνισμός για την κανονικοποίησης και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης της μονής γραμμής από τον Ισθμό μέχρι το Λουτράκι.
Πριν από λίγες ημέρες η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε το 2ο πρακτικό του διαγωνισμού που οριστικά θέτει ως μειοδότη την Κ/Ξ Μυτιληναίου-Ξανθάκη.
Να θυμίσουμε ότι η ΑΚΤΩΡ είναι προσφύγει στην ΑΕΠΠ κατά της απόφασης του διαγωνισμού, χωρίς όμως να αλλάξει το αποτέλεσμα.
Στο διαγωνισμό της 30ης Μαρτίου 2018, είχε μειοδοτήση η Κ/Ξ Μυτιληναίος-Ξανθάκης με 47,82%. Τώρα η σύμβαση θα σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν θα υπογραφεί. Το κόστος των έργων έχει οριστεί σε 14,8εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 12εκατ.ευρώ).
Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η διάρκεια των έργων έχει εκτιμηθεί σε 18 μήνες και αν τελικά υπογραφεί η σύμβαση το καλοκαίρι τότε η γραμμή θα μπορέσει να επαναλειτουργήσει το καλοκαίρι του 2021 (θα χρειαστεί και μία μικρή περίοδος δοκιμών).
Η σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά και της Αθήνας με το Λουτράκι σταμάτησε το 2007, μετά τη λειτουργία της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής, Αθήνας - Κορίνθου - Κιάτου και την αναστολή των τακτικών δρομολογίων στην παλαιά μετρική γραμμή Αθήνας - Κορίνθου – Πάτρας.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο της επαναλειτουργίας της γραμμής θα γίνει με σύγχρονες προδιαγραφές, που θα πληρούν όλους του Ευρωπαϊκούς κανόνες ασφάλειας και διαλειτουργικότητας.
Αντικείμενο του έργου είναι η μετατροπή της υφιστάμενης μονής Μετρικής γραμμής Ισθμού – Λουτρακίου σε Κανονικού Εύρους Ηλεκτροκινούμενη και η τελική σύνδεσή της, στην περιοχή του Ισθμού, με την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που λειτουργεί μεταξύ Κιάτου – Κορίνθου – Αεροδρομίου.
Με το έργο αυτό, εξασφαλίζεται η αναβαθμισμένη μεταφορική εξυπηρέτηση όλης της περιοχής του Λουτρακίου, με την απ’ ευθείας ένταξη της στο συνολικό πλέγμα του σύγχρονου προαστιακού σιδηροδρόμου.
Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com